Program i obsazení naší konference Móda v Česku jsou finální. Začínáme v úterý v 9.30 v Aureole.

Srovnávač kvality Foodgroot bude procenty hodnotit potraviny jako ČSFD filmy

Petr Václavek na Future Port Prague prezentuje používání aplikace Foodgroot v praxi

Petr Václavek na Future Port Prague prezentuje používání aplikace Foodgroot v praxi

Srovnávač Foodgroot slibuje odhalit, zda se od sebe liší česká a německá potravina

Srovnávač Foodgroot slibuje odhalit, zda se od sebe liší česká a německá potravina

Foodgroot zahrnuje tři základní části: index kvality, personalizovaný profil a shromážděná data

Foodgroot zahrnuje tři základní části: index kvality, personalizovaný profil a shromážděná data

Česká aplikace Foodgroot, která má sloužit k hodnocení kvality potravin, se do mobilních obchodů dostane během října. Ještě během letoška plánuje zakladatel a ředitel projektu Petr Václavek rozšířit aplikaci také do Německa a zbytku Evropské unie, v dalším roce pak do USA, Kanady a Austrálie.

Foodgroot funguje jako databáze, s jejíž pomocí mohou uživatelé zjistit, zda jsou potraviny, které si kupují, kvalitní a dobré pro jejich zdraví. “Pokud si chcete stáhnout film, podíváte se na jeho hodnocení na ČSFD, zda stojí za zhlédnutí. S potravinami je to podobné,” říká Václavek. Stačí do aplikace naskenovat čárový kód libovolného výrobku a aplikace jej “změří” v jednotlivých kategoriích, konkrétně certifikát kvality, původ jednotlivých složek výrobku, přídavné látky, výrobní technologie, složení, bezpečnost a hodnocení uživatelů. Na základě těchto kategorií tak vypočítá takzvaný global food rating index, tedy procentuální hodnotu shrnující kvalitu výrobku, kterou pomáhala stanovit také 3. lékařská fakulta Univerzity Karlovy. Global food rating index se bude vztahovat i na potraviny pro zvířata a kosmetiku.

Global food rating index vychází z pěti základních kategorií

Global food rating index vychází z pěti základních kategorií

Foodgroot funguje v modelu freemium. Bezplatná verze aplikace nabízí základní funkce, jako je skenování potravin, porovnávání kvality jiných značek téhož druhu výrobku, a zabudovanou platformu pro interakci uživatelů. V placené verzi uživatelé najdou i svůj individuální profil, který jim po zadání základních údajů nabídne plán stravování nejvíc prospěšný pro jejich zdraví, ať už prostřednictvím samotné aplikace nebo personalizovaných reklam. Poslední částí aplikace je zobrazování dat a statistik o celkovém zlepšení zdraví konzumentů poté, co změnili svůj přístup ke stravování. Aplikace je až do října dostupná pouze k testování v beta verzi.