Český srovnávač přepravních služeb Zaslat.cz koupil svého brněnského konkurenta ChytrýBalík.cz. Firma Celkom, pod kterou Zaslat.cz patří, dokončila akvizici a odkoupila ve srovnávači ChytrýBalík.cz od stejnojmenné firmy 100% podíl. Nákup má mimo jiné pomoci portálu Zaslat.cz, který loni dosáhl tržeb 12,8 milionu Kč, dostat se v letošním roce k tržbách přes 40 milionů Kč. Portál loni meziměsíčně rostl v průměru o 15 % a přepravil za celý rok přepravil 74.000 zásilek. ChytrýBalík.cz byl loni tržbami asi třikrát menší, utržil tedy zhruba 4 miliony Kč.
Oba srovnávače, které zprostředkovávají zákazníkům služby přepravních firem, si po akvizici prý zatím ponechají své názvy. Cenu transakce se firmy rozhodly nekomentovat. „Jedná se o další krok v posílení postavení společnosti a potvrzení našeho stabilního růstu. Jsme rádi, že současnou dvojku na trhu internetových přepravců můžeme přibrat do rodiny,“ uvedl Miroslav Michalko, ředitel a spoluzakladatel Zaslat.cz. Michalko je v Celkomu, která Zaslat.cz vlastní, menšinovým vlastníkem s 30% podílem, většinový podíl (70 %) drží Tomáš Volejníček, který firmu rovněž zakládal a aktuálně působí jako finanční ředitel. ChytrýBalík.cz do vlastnili z většiny jeho zakladatelé Robert Škopík a Jakub Kůstka, menšinový podíl v něm měli Petr Svoboda a Martin Valenta.
Zaslat.cz se zaměří na firemní klienty
Služba Zaslat.cz se chce aktuálně zaměřit na posílení svého postavení, zaměří se také více na firemní zákazníky z řad podnikatelů a e-shopů. „Plánujeme také pokračovat v rozšiřování své nabídky exportních zásilek do zahraničí včetně několika dalších zásadních novinek. A nevylučujeme ani spojení s větším investorem,“ sdělil Michalko s tím, že detailnější informace zatím nebude komentovat.
Značku ChytrýBalík.cz chce naopak orientovat především na lokální přepravní trh. Zdůraznit chce v rámci jeho služeb hlavně jednoduchost, proklientský přístup a výhodnou cenu pro běžné zákazníky. Konkurovat mu aktuálně v Česku bude například další srovnávací portál DeliBarry.cz.