Staňte se duhovou Madonou, vyzývá kampaň hnutí Amnesty ČR

Kampaň pro Amnesty ČR se speciálním filtrem pro rozšířenou realitu, jenž uživateli vytvoří kolem hlavy duhovou svatozář, poukazuje na aktuální kauzu kolem polských aktivistek.

Kampaň upozorňuje AR filtrem na kauzu kolem polských aktivistek

Kampaň upozorňuje AR filtrem na kauzu kolem polských aktivistek

Až dva roky vězení za Madonu s duhovou svatozáří. Zdá se vám to jako sci-fi? Bohužel, v Polsku je to realita.

Aktuálně zde vrcholí proces s trojicí žen, které na jaře 2019 vylepily plakáty s Pannou Marií a přidělanou svatozáří v barvách duhy. Všechny tři jsou nyní obviněny z „urážky náboženského cítění“. Finální rozsudek padne toto úterý 2. března.

Amnesty nyní vyzývá českou veřejnost k solidární akci. Jejím klíčovým prvkem je speciální AR filtr, který pro Amnesty vytvořila digitální agentura Fragile.

Zamiřte telefonem na QR kód a načtěte filtr

Zamiřte telefonem na QR kód a načtěte filtr

„Filtr Rainbow Madonna funguje tak, že každému přidělá duhovou svatozář. Pořízením a sdílením fotografie či videa s hashtagem #DuhaNeníZločin mohou lidé na sociálních sítích vyjádřit solidaritu s polskými ženami a také nesouhlas s jejich stíháním,“ vysvětluje Žaneta Sladká, manažerka kampaní v hnutí na ochranu lidských práv Amnesty ČR.

Další možností, jak podpořit polské aktivistky, je podpis online petice na stránkách Amnesty ČR.

„Myslíte si, že AR filtry dokáží změnit skutečnou realitu? Já ano. A věřím, že projekt Rainbow Madonna toho bude dalším důkazem. Po předchozích úspěšných AR kampaních #FreedomSelfieFingers Crossed for Freedom tak navazujeme na kreativní potenciál AR jako důležitého komunikačního média. Rozšířená realita posouvá kreativní možnosti a dosah reklamy i tím, že ji každý konzumuje jen tehdy, když se mu líbí. To je v současném virtuálním prostoru přehlceném reklamou zásadní faktor. Nabízí také unikátní možnost reagovat v rámci několika hodin na aktuální společenská témata, má téměř neomezené možnosti a obohacuje naši současnou realitu, která není vždy růžová, respektive duhová,” komentuje Pavel Max Vincenc, kreativní ředitel agentury Fragile.

Česká verze kampaně

Česká verze kampaně

Polská verze kampaně

Polská verze kampaně

Anglická verze kampaně

Anglická verze kampaně

Text vyšel v rámci placené spolupráce s agenturou Fragile