Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Staropramen s O2 nabízí do hospod „sportovní kino“

Pivovar s operátorem chtějí do restaurací i barů dostat balíček zahrnující odběr piva a také televize přes internet s novým kanálem O2 Sport.

Start Sportovního kina podpoří kampaň

Start Sportovního kina podpoří kampaň

Pivovar Staropramen reaguje na trend poklesu návštěvy restaurací – chce do českých hospod umocnit zábavu v podobě veřejného vysílání sportovních utkání, které bude navíc propagovat. Společně s telekomunikačním operátorem O2 proto začne provozovatelům hospod, barů a restaurací nabízet projekt Sportovní kino s programovou nabídkou televize přes internetovou přípojku O2 TV sestavenou speciálně pro restaurace a bary. O2 tak zpropaguje svůj nový kanál O2 Sport.

Sportovní kino odstartuje naplno 17. srpna. Kampaň na jeho podporu začne v odborných médiích a na internetu v druhé polovině srpna a poběží několik měsíců. Pivovary Staropramen se podle svých zástupců inspirovaly zkušeností své mateřské společnosti Molson Coors, která obdobným způsobem spolupracuje s britskou Sky TV a podařilo se jí zvýšit tržby v restauracích o 8 %.

Hlavní bude sport

Základem programu Sportovního kina bude nabídka nové stanice O2 Sport, kterou tento operátor představil minulý týden a k níž poskytuje svým obchodním partnerům i práva na veřejné vysílání. S právem na veřejné vysílání nabídne O2 restauracím v rámci Sportovního kina ještě dalších 36 kanálů. Celkem tedy půjde o 37 kanálů, z toho 12 sportovních, 10 tematických (hudební, dětské a společenské) a 14 volně šířených. Sportovní obsah tak doplní například Óčko nebo Mňam TV.

Programové schéma O2 Sport pro srpen a září 2015

Programové schéma O2 Sport pro srpen a září 2015

„Personál i hosté restaurací si budou moct zvolit ten nejatraktivnější z osmi souběžně hraných zápasů Ligy mistrů, přepínat mezi nimi nebo si zopakovat promeškané góly,“ připomněl Jindřich Fremuth, ředitel divize rezidentních zákazníků O2 Czech Republic, takzvanou multidimenzi, jak operátor marketingově nazývá vlastnosti své videoslužby.

„Dlouhodobě se potýkáme s odlivem zákazníků z restaurací, což nás trápí, protože věříme, že základ pivní kultury leží v hospodách,“ říká Jan Matějů, ředitel oddělení commercial excellence Pivovarů Staropramen. „Věříme ve sdílení emocí, a když jsme řešili, které emoce spojují lidi nejvíc, došli jsme ke sportu.“

Součástí „kina“ je marketingová podpora

Hospodští, kteří využijí této nabídky a navíc odeberou pivo Staropramenu, získají podle Matějů denně legální program pro své hosty i s marketingovým balíčkem, jehož součástí bude možnost zviditelnění dané restaurace nebo baru v jeho okolí, propagace jednotlivých zápasů i osobní oslovování stálých zákazníků ze sousedství prostřednictvím textových zpráv. Pivovary Staropramen chtějí touto nabídkou získat i ty restaurace, které s nimi ještě nespolupracují. Ty by měly na nabídku Sportovního kina dosáhnout podle Matějů i díky malému odběru piv od Staropramenu.

Hodnota kompletní služby O2 TV pro restaurace a bary tvoří podle Fremutha 13.500 Kč měsíčně. V případě, že se majitel restaurace nebo baru rozhodne pořídit si Sportovní kino, jehož součástí je i O2 TV, může ho díky nabídce Staropramenu získat za zvýhodněnou cenu, a to v závislosti na odběru piva tohoto pivovaru. „Zvýhodněná cena začíná na 4.500 Kč za měsíc, vyšším odběrem piva se pak klienti mohou dostat až na 1.000 Kč,“ vysvětluje Matějů. Součástí Sportovního kina je podle jeho slov i navigace ve speciální aplikaci Staropramenu, newsletter pro hospodské s aktuální programovou nabídkou a vizibilita v místě prodeje.

O2 navíc dodá restauracím a barům v rámci Sportovního kina podle Fremutha připojení k internetu včetně modemu, set-top boxu a technické podpory a balíček dalších propagačních nástrojů, přičemž firma počítá s tím, že určitému menšinovému procentu zákazníků poskytne konektivitu i od jiného operátora. Majitelé restaurací navíc získají slevu na vybrané televizory od společnosti Samsung a kredit na 5.000 SMS, jimiž mohou pozvat hosty z okolí.