Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Staropramen směruje lidi přes plechovky k hudbě

Pivovar v kampani Buď hudbě blíž uvádí speciální edici plechovek se šesti hudebními styly. Chystá se na open-air festivaly, kde buduje zázemí pro vozíčkáře, a do klubů.

Všechna plechovková produkce Staropramenu bude v létě distribuována v "hudebních" přebalech

Všechna plechovková produkce Staropramenu bude v létě distribuována v „hudebních“ přebalech

Staropramen spouští hudební kampaň Buď hudbě blíž. Ta propaguje spojení značky s hudbou prostřednictvím nové speciální edice plechovek se šesti hudebními styly, jimiž jsou klasika, rock, reggae, hip hop, punk a elektro. Staropramen současně upozorňuje na zahájení prvních open-air festivalů a nově i na spojení s hudebními kluby.

„Před šesti lety jsme si rozhodli vybrat jako zážitkovou platformu pro naše pivo hudbu. Staropramen spojuje lidi a hudba je druhý pól, který je spojuje ještě lépe než samotné pivo,“ uvedl brand manažer Staropramenu Michal Šlechta. Podle něj jde o roční investice v řádu desítek milionů korun, které nesměřují do reklamy, ale přímo do zážitkových projektů spojených s hudbou. Jde prý o standardní částku vynakládanou už několik let: „Máme tři pilíře, o něž se opírá naše spojení s hudbou. Prvním jsou hudební festivaly, která začíná v červnu a končí na konci srpna. Druhým je O2 Arena jako místo nejlepších koncertů u nás. Třetím je nastartování spolupráce s hudebními kluby, které reprezentuje třeba pražské Hard Rock Café a Roxy.“

Plechovky s třiceti hity šesti žánrů

Princip nové kampaně spočívá v tom, že Staropramen bude během následujících tří měsíců distribuovat veškerou svou produkci světlého piva určeného pro plechovky v šesti speciálních plechovkách, z nichž každá reprezentuje jeden hudební styl. Obal tak díky QR kódu, který je na něm umístěn, přesměruje uživatele po naskenování na online hudební přehrávač. Přehrávač bude obsahovat třicet hitů z daného ze šesti zmíněných stylů.

Plechovek bude vyrobeno minimálně dva miliony kusů. Práva na hudbu zajistila pro Staropramen společnost Universal Music, do výběru hudby se zapojili i zaměstnanci pivovaru. Hudbu bude možné poslouchat, ale ne stahovat. „Stream je nastaven tak, aby nebyl náročný pro poslech na mobilním telefonu, bude to méně náročné než stahování,“ tvrdí Šlechta.

Plechovky představí šest hudebních stylů, včetně punku

Plechovky představí šest hudebních stylů, včetně punku

Na distribuci plechovek navazuje vlastní kampaň, která odstartovala v pondělí a opět pracuje s tématem spojování lidí s hudbou. „Soustředíme se na místa, kde lidé hudbu reálně zažívají nebo mohou zažít, a snažíme se ji tam přivést,“ tvrdí Šlechta. Kampaň tak budou doprovázet speciální formáty, například QR kódy umístěné ve stolečcích v 70 vlacích City Elephant, které budou opět propojovat na přehrávač střídající různé hudební styly. Stejné kódy se objeví i v autobusech Student Agency. Hudební plakáty s danými styly se objeví i na podsvícených vitrinách v Praze a celou kampaň doplní silná instore komunikace se speciálními stojany a forpacky. Kampaň poběží až do konce srpna. „Je to největší a nejširší hudební kampaň, jakou jsme kdy se Staropramenem dělali,“ uvedl brand manažer Šlechta.

Koncept kampaně vytvořila digitální agentura Motion Media, vizuální styl je dílem podlinkové agentury Ritual, design plechovek pochází od packagingové agentury Cocoon. 

Festivaly i pro vozíčkáře a s rychloparties

Spojení s hudbou se projeví také účastí Staropramenu na letních hudebních open-air festivalech, kde pivovar nabídne svou kompletní produkci. I v tomto případě provází jeho komunikaci v místě konání festivalu další speciální projekty. Jednou z nich jsou například takzvané rychloparties, které uspořádá poprvé, druhou projekt Staropramen Festivaly bez zábran, který organizoval už loni. Festivalová sezóna začne pro Staropramen zítra v Hradci Králové na Rock for People.

„Letos vezeme do Hradce jako novinku rychloparties, což je originální produkce vyplňující přestávky mezi koncerty,“ uvedl Jan Vošta, event a sponzoring manažer. Rychloparties jsou zaměřeny na podporu zmíněných hudebních plechovek a bude se při ní hrát hudba ve stylech propagovaných na plechovkách.

Na Rock for People bude Staropramen nabízet celkem 21 druhů piva: plošně svou desítku a jedenáctku, ve speciálním hangáru bude nalévat do skla svůj kompletní sortiment a počítá i se speciálními zónami pro prémiové značky Stella Artois a Hoegaarden. Objeví se také cidery Carling British Cider, které budou k dispozici ve speciálním kontejneru.

Pro festivaly navíc pivovar připravil vlastní nový projekt Staropramen Festivaly bez zábran, což je vytvoření bezbariérového zázemí pro vozíčkáře.

Projekt se objeví na Rock for People, na festivalu Otvírák, na Vysmátém létě v Kadani a na akci Nouvelle Prague. „Vybudování bezbariérového přístupu a zázemí pro handicapované souvisí s naší hlavní myšlenkou spojování lidí,“ dodává Šlechta.