Pivovary Staropramen spouštějí novou letní marketingovou kampaň Bav se Staropramenem. Stejně jako loni v ní hlavní roli hrají plechovky. Loni plechovky reprezentovaly různé hudební styly, letos se jejich pomocí lidé mohou zvát „na jedno“. Každá plechovka z limitované edice totiž obsahuje specifické slovo nebo symbol, vyzývající k setkání nad pivem u různých příležitostí. Celkem vzniklo 12 variací plechovek, které byly vyrobeny v celkovém počtu necelých 10 milionů kusů. V prodeji by měly být do konce srpna.
Aktivitu podpoří kampaň na billboardech, v rádiu, v kině, v televizi i v místě prodeje a zejména v online. V rozhlasovém provedení půjde o spoty vysílané stanicemi sítě Radio House a o specifickou spolupráci s Evropou 2, kde od příštího týdne poběží soutěž o poukazy do sítě restaurací Potrefená husa. Vizuály kampaně se objeví také v příměstských vlacích City Elefant a na takzvaných „hypercubes“ v Praze. Televizní kampaň poběží ve stanicích skupiny Prima a kinoreklama se bude promítat v kinech sítě Cinestar.
Hlavním médiem pro kampaň je ale internet. Základ online kampaně tvoří speciální web Jdem na jedno, kde mohou lidé sdílet pomocí hashtagu #jdemnajedno vlastní pozvánky na pivo, sestavené z nápisů na plechovkách a vyfocené. Kreativní zpracování kampaně pochází od Zaraguzy, online aktivaci měla na starost digitální agentura Etnetera.
V rámci instore komunikace představí Staropramen soutěž organizovanou ve spolupráci s online průvodcem po českých a moravských hradech Hrady.cz v síti prodejen potravin Enapo. V této síti bude možné při nákupu čtyř plechovek z limitované edice vyhrát pivo, vstupenku na festival nebo setkání s kapelou Mandrage. Soutěže o vstupenky na festivaly poběží i v dalších řetězcích, například v Tesku.
Opět se objeví stage na festivalech
Staropramen také opět podpoří letní hudební festivaly. Vedle tradiční účasti na festivalech Rock for People a Hrady CZ se nově stal partnerem multižánrového hudebního festivalu United Islands of Prague a zcela nového festivalu Metronome, který se koná 25. a 26. června na pražském Výstavišti a v přilehlém parku Stromovka.
Stejně jako loni bude Staropramen provozovat na festivalech takzvanou Staropramen Showtime Stage s motivem limitované edice plechovek. V případě festivalu United Islands of Prague, který se koná od 23. do 26. června v Praze na Kampě, Střeleckém ostrovu, v Kinského zahradě na Janáčkově nábřeží, bude tato hudební stage stát přímo v areálu pivovaru a festivaloví návštěvníci budou moci absolvovat jeho prohlídku.
Už potřetí nabídnou Pivovary Staropramen formou projektu Festivaly bez zábran bezbariérový vstup na vybrané festivaly hendikepovaným, zejména vozíčkářům. V letošním roce poskytuje pivovar tuto službu na festivalech Mezi ploty, Vysmáté léto v Kadani, Rock for People a Rock for Churchill. Staropramen slibuje zajistit přechodové pásy, vyvýšenou plošinu pro lepší výhled a bezbariérový stan a sociální zařízení.
„Loni jsme díky festivalům nasbírali 670 kg víček, za které jsme pořídili přes 70 metrů přechodových pásů,“ říká Petra Chovancová, senior brand manažerka značky Staropramen.