Startuje 20. ročník Zlatého středníku, zhodnotí i podcasty a komunikaci ESG

Oborový PR Klub vyhlásil další ročník tradiční soutěže. Přihlášky přijímá do konce března.

Zlatý středník

Soutěž Zlatý středník tradiční pořádá oborový PR Klub

Firmy, agentury a veřejné instituce z Česka i Slovenska mohou opět hlásit své komunikační projekty či firemní média do soutěže Zlatý středník. Uzávěrka přihlášek je 31. března 2022. Vyhlášení proběhne v září. Jubilejní 20. ročník nabídne celkem 20 soutěžních kategorií, mezi kterými přibudou kategorie podcastů a komunikace udržitelných investic (ESG), dál ceny Grand Prix a vyhlášení nejlepších projektů z oborových sektorů.

„Zcela novou samostatnou kategorií soutěže jsou podcasty. Reflektujeme tak trend využívání tohoto nástroje, který se zvedl během posledních zhruba pěti let a hraje významnou roli v tvorbě obsahu mnoha českých i slovenských značek a organizací,“ uvedla Michaela Pišiová, výkonná ředitelka pořádajícího PR Klubu.

„Opět vybíráme téměř 100 českých a slovenských porotců, kteří se dle své odbornosti zaměří na jednotlivé projekty a udělí jim zpětnou vazbu. Stále tak platí, že každý přihlašovatel získá slovní hodnocení svých projektů, které sestává z pozitiv, negativ, doporučení a celkového shrnutí spolu s informací o celkovém pořadí,“ sdělil Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

Zlatý středník už třetím rokem přijímá přihlášky ze Slovenska. „V loňském roce se počet slovenských komunikačních projektů zdvojnásobil a očekáváme další nárůst. Z celkového počtu 490 přihlášek jsme získali 95 ze Slovenska. Nebylo proto výjimkou, že tyto projekty obsazovaly příčky vítězů,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikační experti. „Komunikační experti letos převezmou záštitu na Slovensku. Pracujeme na tom, aby se tato soutěž stala benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru,“ doplnil.

Hlavní kategorie 20. ročníku Zlatého středníku

  • Audio a video prezentace
  • Brožura, katalog a leták
  • Elektronický časopis a blog
  • Externí tištěný časopis a noviny
  • Integrovaná kampaň
  • Interní komunikace a employee engagement
  • Interní tištěný časopis a noviny
  • Kreativní idea
  • Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs
  • Launch, relaunch, rebranding
  • Mobilní aplikace a inovace
  • Newsletter
  • Nízký rozpočet a jeho efektivita
  • Podcast
  • PR event
  • Společenská odpovědnost a udržitelnost a komunikace udržitelných investic (ESG)
  • Struktura, obsah a storytelling
  • Výroční zpráva
  • Využití sociálních sítí a influencer marketing
  • Webové stránky

Oborové kategorie

  • Auto-moto a doprava
  • Finanční služby
  • FMCG, krása a móda
  • Neziskový sektor
  • Průmysl, strojírenství a energetika
  • Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie
  • Telekomunikace a IT
  • Veřejný sektor a politická komunikace
  • Zdravotní péče a farmacie

Grand Prix

  • Nejlepší agentura
  • Talent
  • Osobnost PR

Do kategorií Grand Prix se nelze přihlásit. Vítěze nominuje a posoudí odborná porota soutěže. Bude vyhlášeno pouze 1. místo každé kategorie.