Německá agentura pro výzkum trhu GfK zavádí v Německu, Rakousku a Nizozemsku systém GfK Twitter TV Ratings, na jehož základě bude sledovat výskyt příspěvků k televizním pořadům a televizním reklamám na sociální síti Twitter, konkrétně četnost a množství takových tweetů. Údaje mají pomoci mediálním skupinám a komunikačním agenturám sledovat, jak televizní obsah rezonuje na internetu, a plánovat a hodnotit kampaně napříč mediálními typy.
Nový monitoring vychází z poznatku, že čím dál víc lidí při sledování televize sdílí své dojmy a komentáře na Twitteru, čímž se z klasického vysílání stává díky počítačům, tabletům a mobilům svým způsobem interaktivní a společenský zážitek. To zpětně může zvýšit sledovanost pořadů, nebo dosah televizní reklamy.
„Twitter se osvědčil jako ‚sociální soundtrack‘ životních událostí a televize,“ pojmenovává to generální ředitel GfK Matthias Hartmann. „GfK přenese své zkušenosti s měřením sledovanosti i do sociálních médií a umožní televizním stanicím zjišťovat, jaká je jejich celková sledovanost,“ prodává novou evropskou aktivitu provozní ředitel Twitteru Ali Rowghani.
Twitter už takové měření provozuje ve Spojených státech od podzimu 2013 s agenturou Nielsen, letos se s ním chystá také do Japonska.