Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Startuje Pařízkova a Železného rodinná televize Pohoda, bude ji řídit Renata Červená

V pondělí 25. června v 17 hodin začne vysílat nová celoplošná televizní stanice Pohoda zaměřená na mladé rodiny s dětmi. Televizi bude šéfovat Renata Červená, která dříve vedla marketing Rádia Čas.

Novou televizi bude provozovat společnost Pohoda Top Media, založená letos v únoru. Jejím většinovým majitelem je s podílem 66 % Rádio Čas, které patří rockeru Radimu Pařízkovi. Podíl 34 % ve firmě vlastní bývalý generální ředitel televize Nova Vladimír Železný.

Jejich nová stanice bude šířena přes pozemní digitální vysílače v síti 4 - tu provozuje firma Digital Broadcasting, kterou také vlastní Přízek s Železným. Nyní síť vysílá jen v Praze, Brně a Ostravě, úhrnem pro necelou čtvrtinu obyvatel ČR. Pařízek s Železným slibují pokrytí do konce června ztrojnásobit na skoro tři čtvrtiny populace.

Podle dřívějšího Pařízkova vyjádření bude program televize postupně doplňován. Plnohodnotný by měl být o Vánocích. Vysílat by od začátku Pohoda měla nejméně 16 hodin denně.

„Budeme víceméně opakovat vstupy a písničky, postupně se budou spouštět další vysílače a programovou nabídku budeme rozšiřovat. Proto začínáme tzv. úvodním vysíláním v programu Mini. Na obrazovce se vám bude objevovat logo Pohody s dovětkem Mini,“ uvedli k počáteční podobě programu zástupci stanice na Facebooku.

Trošku si hrajeme, chceme vědět, jak se vám v ČR žije a proto jsme třeba na úvod poslali naše týmy do krajů ČR a v pořadu Jak se máte? se budeme ptát nejen na to, jak se máte, ale třeba zda nemáte nějaké vzkazy - komukoliv. I na naše politiky došlo, ale máme připravena ‘vypípnutí’, takže v pohodě,“ pokračovalo sdělení.

Součástí programu má být i vlastní regionální zpravodajství. To bude Pohoda brát od Regionálnítelevize.cz, satelitního uskupení lokálních stanic. „Bloky zpravodajství z jednotlivých regionů budou šířeny pouze regionálně, nikoliv celoplošně, narozdíl od satelitního programu regionalnitelevize.cz, a budou zatím vysílány v rámci zkušebního vysílání TV Pohoda několikrát denně,“ přiblížila šéfová spolku Eva Stejskalová.

Dlouhá cesta k rozjezdu

Pařízek o zřízení televizní stanice usiluje delší dobu. Jeho společnost patřila mezi šestici firem, které dostaly licenci pro digitální vysílání již v roce 2006. Rozhodnutí ale zrušil soud a situaci změnil až zákon, který od roku 2008 přiznal těmto firmám nárok na kompenzační licenci.

I kvůli tomu stanice v minulosti vyhlašovala mnoho termínů startu, které nedodržela. (2008: Televize Febio a Pohoda chtějí odstartovat do roku 2010, 2009: Digitální TV Pohoda zvolna startuje).

TV Pohoda získala tzv. kompenzační licenci loni v září, ale její platnost byla omezena do doby ukončení procesu přechodu na digitální vysílání, tedy 11. listopadu 2011. Proto si musel provozovatel zažádat o vydání nové licence, kterou dostal v závěru loňského roku.

Nyní Pařízek pozměnil i programové zaměření, protože Česká televize, respektive její generální ředitel Petr Dvořák, plánuje nový dětský kanál, kterému prý soukromá stanice nemůže kvůli omezenému rozpočtu konkurovat.

PŮVODNÍ PLÁNY TELEVIZE POHODA Z ČERVENCE 2007

TV Pohoda: Vysílání pro školy, děti jako moderátoři

Zejména pro děti, ale nejen pro ně má za několik měsíců začít vysílat tematická stanice TV Pohoda, reprezentovaná spolumajitelem rozhlasových stanic Čas a Hey Radimem Pařízkem. Ten je známý i jako bubeník rockové kapely Citrón, s níž v roce 1987 získal Zlatého slavíka.

Po moravském Času a síti Hey, kterou spoluvlastní se skupinou GES (polovičním majitelem komerční televize Prima), chystá nyní Pařízek se svým týmem vystavět televizní stanici zaměřenou podobně jako zmíněná rádia - „rodinně a pohodově“.

Jak se Pařízek vyjádřil před vysílací radou, TV Pohoda by měla vysílat program, který dětské diváky povede „ke snášenlivosti, lidskému uvědomění a národní hrdosti“.

Právě na malé a mladé - od tří do zhruba dvaceti let - chce TV Pohoda cílit nejvíce. Rána má z obrazovky zpestřovat postavička, která děti „vyprovodí“ do školky a jejich rodičům poskytne informace o stavu dopravy. Dopoledne má patřit pořadům s přínosem pro výchovu v mateřských i základních školách.

Stanice chce nabídnout interaktivní výuku prostřednictvím obrazovky: „Žáci by si například v hodině češtiny zapnuli vysílání, v kterém bychom nabídli třeba rozhovor se spisovatelem. Jemu by mohli klást přes internet otázky.“ Na vysílání pro školy TV Pohoda plánuje spolupracovat přímo se samotnými vzdělávacími ústavy či ministerstvem kultury. Jednání již začala, jak však Pařízek říká, zpomaluje je nynější politická situace.

Dopolední program má zahrnout i pořady pro matky v domácnosti, odpoledne se Pohoda chystá vysílat z měst v Čechách, na Moravě i ve Slezsku. Prostřednictvím skleněných televizních studií na náměstích chce děti a mládež přimět k poznání regionů i národní historie. Podvečer vyhradí TV Pohoda soutěžím pro náctileté, večer pak rodinným filmům a po nich například koncertům pro mládež.

Důležitým prvkem stanice mají být večerní zprávy, vysílané jindy než zpravodajství na stávajících televizích, a hlavně: uváděné dětmi. Ty mají vystupovat v rolích moderátorů i v řadě dalších pořadů.

Animovaná tvorba, kterou chce TV Pohoda vytvářet například se zlínskými ateliéry, má v programu tvořit menšinu. Stanice, která plánuje první dva roky vysílat dvacet hodin denně, později celý den, chce českou tvorbu podporovat ročně deseti miliony korun.

Radim Pařízek plánuje do své stanice investovat řádově stamiliony, pokrýt je hodlá z vlastních prostředků a z podnikání, zejména z výnosů rádia Čas či realitní činnosti. Rozjednaný má i padesátimilionový grant z Evropské unie.

Řídit chce Pařízek především rozjezd televize. Pak předpokládá, že prostor mladým dá i v managementu: „Hledáme mezi mladými, ne mezi manažery z branže jako ostatní vznikající stanice. Rádi bychom si nové odborníky s čerstvým, nezatíženým pohledem na věc sami vychovali.“

Ondřej Aust

Publikováno v LN, 28. 7. 2006

PŮVODNĚ PLÁNOVANÉ VYSÍLACÍ SCHÉMA

Zveřejněno na webu TV Pohoda, chystá se ovšem nová verze stránek

Ráno v pohodě 6:30 - 9:00 hod.

Ranní vysílání bude koncipováno především pro menší děti, ale i školáky. Už od půl sedmé se mohou těšit na pohádky - „raníčky“, seriály pro děti a pohádkové písničky. Děti budou mít už od rána kamaráda, který s nimi bude vstávat, snídat a oblékat se a pak s nimi vyrazí na cestu do školek a škol.

K dětem se ale mohou přidat i jejich rodiče. Dozví se, jaké bude počasí, jak to vypadá na cestách, co je dnes čeká a nebude chybět souhrn důležitých zpráv a očekávaných událostí. Mládež, než vyrazí do škol a s nimi i dospělí spěchající do zaměstnání, se mohou těšit na zajímavé reportáže ze světa počítačů nebo oblíbených zpěváků a zpěvaček, módy. Není tajemstvím, že i pro mnohem menší děti už nejsou počítače ničím neznámým. Pro všechny bude připravena interaktivní soutěž, mohou se zapojit pomocí krátkých textových zpráv, emailů, živých telefonátů.

Ranní vysílání bude kontaktní, takže i velmi hravé, bezprostřední, zábavné, přátelské. Využijeme nejmodernějších prostředků komunikace - SMS, multimediální zprávy, elektronická pošta, internet, chat - např. : soutěž „Ranní strašidlo“ - pošlete nám fotku, jak dnes vypadáte po probuzení.

Denní vysílání 9:00 -18:00 hod.

V určeném denním čase bude probíhat odpojené paralelní metropolitní kontaktní vysílání z regionálních studií. Ve zbylých časech chceme nabídnout pestrý mix vzdělávacích a naučných pořadů, osvětových, lifestyleových pořadů a rad pro různé věkové skupiny mladých, doplňovaný event. i pořady pro jejich rodiče, hudebními pořady, seriály a teleshoppingem atd. Dopoledne bude více zaměřeno především pro mateřské školy, odpoledne pro školáky a studenty přicházející ze škol. Hlavní náplní podvečerního programu by měl být soutěžně zábavný pořad, kde aktéry budou sami diváci, třeba přímo z ulice. Nebudou chybět anketní typy pořadů, kde TV Pohoda v sestřihu zachytí v metropolitních městech v live studiích ( nákupních centrech, na ulicích apod.), autentické reakce diváků a jejich názory na principu „Hyde Park“. Vyniknou odlišnosti a protiklady dětského a „dospěláckého“ vidění světa.

Večerní primetime v pohodě 18:00 - 23:00 hod.

TV Pohoda se bude snažit nabídnout divákům neotřelý způsob komunikace i ve večerních hodinách.

V době, kdy bude mladší skupina dětských diváků již spát a nebude u obrazovek, zaměříme náš program na starší část naší cílové skupiny a teenagery, např. filmy a seriály, které jsou vyráběny pro tuto cílovou skupinu. Vhodně a rozumně bude večer doplňován i o pořady pro rodiče, a to takové, aby jim děti rozuměly a nekazily je.

Také ve večerním čase bude mít občas své místo i vysílání pro menšiny. Stejně tak budou vybrané hlavní večerní pořady opatřeny skrytými titulky pro neslyšící.

Noc v pohodě 23:00 - 06:00 hod.

V nočních časech bude TV Pohoda reprízovat úspěšné pořady ze dne, doplňovat je hudebním proudem videoklipů písniček domácí i zahraniční provenience a teleshoppingem. Zvláštností budou SMS a MMS vzkazy běžící v kraulu či v části obrazovky a pravidelné servisní informace (počasí, doprava apod.) vždy v celou hodinu.

Jednou až dvakrát týdně zahájí noční vysílání po 22.hodině „lechtivější“ seriál či pořad pro odrostlejší teenagery, vracející se z kin, divadel, zábavy atd. Vždy v mezích zákona, ale přitažlivá opálená děvčata a krásní, urostlí mladí chlapi nebudou chybět.

Víkendy

Chceme oslovit všechny generace a nabídnout jim pravý víkend v pohodě. Vysílání s důrazem na děti a mládež, doplněno servisními informacemi i pořady pro rodiče. Víkendy budou na TV Pohoda převážně zaměřeny na soutěže pro děti, vaření a volnočasové aktivity. Nabídneme také seriály a pohádky. Součástí může být nedělní dopolední divadlo, kdy s televizním štábem zamíříme do některého z dětských divadel. Sami diváci si budou moci zvolit sobotní odpolední program, kdy si pomocí různých forem mobilní komunikace a možností digitální televize, vyberou z nabídky pohádek a dalších pořadů. Nabídneme rady a tipy, třeba pro malé i velké gurmány, začínající i pokročilé rybáře, modeláře a budeme se věnovat dětským, ale i „dospěláckým“ koníčkům. Atraktivní formou chceme dětem postupně představovat nejrůznější profese s komentářem pedagogických pracovníků a také názory a radami „jejich rodičů“. Nabídneme také něco pro dospělejší - seriály, filmy apod.