Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Startuje placené Óčko Black, zaměřené na hip hop

Óčko Black

Logo nové televizní stanice Óčko Black

Hudební televize Óčko mediální skupiny Mafra spustilo další, čtvrtý svůj kanál. Stanice nazvaná Óčko Black se soustřeďuje na černou hudbu, tedy hip hop, rap a celou kulturu a průmysl s nimi spojené. Óčko Black je stejně jako Óčko Expres placeným kanálem, zatím ho šíří operátor UPC, a to ve vysokém rozlišení obrazu (HD) a jako součást balíčku Klasik. Hlavní Óčko a Óčko Star jsou kanály, které vysílají volně, bez nutnosti za jejich příjem platit.

Nové Óčko Black cílí na městského diváka ve věku od 18 do 35 let a jeho spuštění je reakcí na růst popularity hip hopu v Česku podporovaný vznikem nových vydavatelství a působením nových interpretů tohoto žánru. Prvním krokem je program založený na playlistech jako Workin’ (vybrané aktuální hity i osvědčené klasiky), Jumpin’ (víkendový party playlist), Roots (klasická black music, soul, reggae, funk) nebo RNB Jammin’, poté budou následovat vlastní pořady typu Óčko Chart.

„Nová stanice vzniká jako reakce na aktuální trend, který ukazuje black music jako jednoho z hlavních hybatelů, který ovlivňuje celou hudební tvorbu jak ve světě, tak na české a slovenské scéně. Skladby z žánrů jako je hip hop nebo r’n’b se umísťují na předních příčkách hitparád a oslovují posluchače i na sociálních sítích a streamovacích službách. Divákům tak nabídneme spoustu oblíbené a často žádané žánrové muziky z posledních let, na kterou nezbylo na klasickém Óčku kvůli jeho zaměření tolik prostoru,“ přibližuje dramaturg nového kanálu Petr Klasna.

„Otestovali jsme si potenciál trhu mezi fanoušky na letních festivalech a výsledek nás utvrdil, že poptávka je značná – více než 90 % dotazovaných by přivítalo tematickou stanici s tímto zaměřením a dokonce 70 % by bylo ochotno za ni platit.“