Na českou scénu vstupuje začínající projekt Yieldigo, který si dal za cíl pomáhat společnostem s optimalizací cenotvorby a předpovídáním budoucích prodejů v retailu. Startup založili matematici David Klečka, Radim Dudek a softwarový inženýr Jiří Psota, kteří se potkali na projektech ve společnosti Bileto. „Velká data často i ty největší retailery zahlcují a nahrazení drahých konzultačních služeb vnitřními IT systémy je proto extrémně složité. Yieldigo je platforma, která rozšiřuje IT systém klienta a zároveň ho nikterak nezatěžuje,“ tvrdí Klečka, jeden ze zakladatelů startupu.
Systém Yieldiga umí podle jeho autorů porozumět rozhodování zákazníků, předvídat jejich chování a exekuovat výsledky matematické analýzy. “Na základě nashromážděných dat je tak aplikace schopna pomocí matematicko-stochastických modelů simulovat chování zákazníka stojícího před regálem v obchodě a díky procedurám strojového učení s velkou přesností určit, co nastane,“ popisuje David Klečka. Podle něj startup může při úpravách cenotvorby pomoci retailerům navýšit obrat o 5 až 10 %, aniž by došlo ke zdražení pro cílového zákazníka.
Startup Yieldigo získal do začátku investici na rozvoj od společností Bohemia Venture Capital a Logio Holding. Oba investoři získali v Yieldigu podíl 17,5 %.
„Projekt Yieldigo zajistí optimální cenotvorbu retailerů skrze větší spokojenost cílových zákazníků s cenami a zároveň zefektivní plánování společností s dopadem na vyšší dostupnost zboží, využívání skladů i snižování odpadu,” zdůvodňuje investici do startupu Tomáš Formánek, šéf Logia. Yieldigo podle něj pracuje jako jeden z mála s dynamickým pricingem, tedy ustavením flexibilních cen zboží nebo služeb podle současné poptávky na trhu.