Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

StartupJobs pomáhá firmám, které pomáhají

Web spustil sekci pro firmy postižené pandemií, je zdarma. Nabízí i sdílení zaměstnanců.

Pro firmy, jejichž podnikání má nějaký společenský dopad a kvůli koronaviru potřebují sehnat lidi, aby dokázaly fungovat, spustil pracovní portál StartupJobs speciální sekci určenou jen pro nabídky tohoto typu. Inzerovat zde mohou firmy všeho druhu. Vše je pro inzerující zdarma, bez nutnosti registrace. Stačí jen napsat na koronavirus@startupjobs.cz.

S řešením výpadků v důsledku nastalé krize pomůže také nově spuštěná možnost poptávat a nabízet dočasné sdílení zaměstnanců. Ta je určena všem firmám, které potřebují dočasně nabídnout své zaměstnance jiným firmám, a také těm, které naopak chtějí na určitou dobu rozšířit svůj tým. Firmy tak můžou reagovat na výpadek byznysu, ať už v důsledku uzavření obchodů nebo v důsledku toho, že klienti v současné době ruší zakázky. K dispozici jsou grafici, pracovníci HR nebo datoví analytici.

„Pointou tohoto projektu je fakt, že mnoho firem nyní čelí náporu při zajišťování věci, které mohou všem pomoci – ať už jsou to přepravní služby, které eliminují to, že lidé jdou do obchodů, nebo o prodejce, kteří potřebují mít dost lidí na to, aby obsloužili všechny zákazníky a netvořily se fronty, aby dorazily věci objednané online a lidé tak mohli zůstat doma. Jsou potřeba lidé na krizové linky. Není to žádná prodejní akce. Jen chceme pomoci těm, kteří to teď potřebují a mají dopad na celou společnost,“ říká Filip Mikschik, zakladatel a šéf StartupJobs.

V Brně nabízejí pomoc marketéři

S vlastní iniciativou, jak v souvislosti s nákazou koronavirem zefektivnit přetíženou komunikaci ve veřejné správě a marketingově podpořit nově vznikající projekty, přišel v Brně a okolí Petr Lesenský, majitel tamější agentury Lesensky.cz.

„Cílem naší aktivity je co nejrychleji propojit odborníky na marketing a komunikaci s těmi subjekty, které mohou a chtějí společnosti pomáhat, ale nemají weby, texty, grafiku a nevědí si rady s komunikací. Vše se vyvíjí velmi rychle, proto jsme v naší agentuře okamžitě vyčlenili část kapacit, které jsou bezplatně k dispozici subjektům v krizových situacích a začali sdružovat podobně smýšlející kolegy v našem regionu. Hlásí se nám freelenceři i agentury z regionu, jejich volnější kapacitu nabízíme tam, kde je potřeba. Proč bezplatně? Úřadům tím odpadne administrativa a vše se zrychlí, což je extrémně důležité.“

„Za dva dny se nám přihlásilo kolem dvacítky partnerů, kteří nám pomáhají pokrývat nejčastější požadavky. Mezi ně patří vytváření jednoduchých webů, zpracování textů, rozesílání tiskových zpráv, vytváření letáků, řešení obsahu a cílení na sociálních sítích, pomoc s krizovou komunikací směrem k interním lidem či externím partnerům,“ popisuje Petr Lesenský.

„Ukazuje se, že kvalitní komunikace a rychlá marketingová podpora bude v následujících týdnech zásadní. A potvrzuje se, že to pro ně v této situaci nebude jednoduché. Všem nám je jasné, že čím dřív problémy překonáme, tím dřív se zase budeme moci potkávat ve standardních tendrech. Pokud má někdo zájem a nabízí jakékoliv volné kapacity v oblasti komunikace či marketingových služeb, pište nám prosím na pomoc@lesensky.cz. Propojíme vás přímo s těmi subjekty, které v těchto těžkých časech uvítají profesionální pomoc,“ nabízí Petr Lesenský.

Ten podle svých slov oslovil také Asociaci komunikačních agentur a Asociaci public relations agentur, zda by se něco podobného nedalo udělat i v dalších krajích.