Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Stát dá na propagaci regionálních potravin 65 milionů Kč, bude i v Ulici

Ministr zemědělství Petr Bendl a zástupci dalších úřadů včera představili další fázi kampaně Regionální potravina, v níž stát propagovat výrobky lokálního původu. V dalších dvou letech by na takovou propagaci mělo jít 65 milionů Kč včetně DPH, řekla Médiáři Kateřina Budínová, vedoucí oddělení podpory značek Regionální potravina a Klasa na Státním zemědělském intervenčním fondu, která má za stát na starosti koordinaci kampaně.

„Nabídková cena za realizaci kampaně byla 57,9 milionu Kč bez DPH, s DPH činila cena 69,5 milionu Kč, vzhledem ke krácení prostředků na kampaň pro letošní rok z kapitoly zemědělství bylo nutné tuto částku snížit na 54,1 milionu Kč bez DPH, což je 65,1 milionu Kč s DPH - je zde počítáno již se zvýšením sazby DPH,“ přiblížila.

Letos by se měla kampaň zaměřit na konkrétní výrobce. Dodávající agenturou, která vzešla z tendru, je skupina Ogilvy. Podle Budínové by zhruba polovina peněz měla jít na nákup prostoru v médiích, druhá půlka půjde na další formy propagací - třeba na veletrzích či přímo v regionech s pojízdnými prodejnami.

Součástí kampaně budou vedle tří tradičních inzerátů (dva už jsou hotové, viz níže, třetí se teprve bude fotografovat) také televizní seriál na televizi Prima o 24 minutových dílech, jímž bude provázet Otakar Brousek ml. a objeví se v něm další známé tváře (dvě ukázky viz níže; loni tento seriál běžel na ČT, na Nově, Nova Cinema a Barrandově), nebo product placement v seriálech Kluci v akci, Toulavá kamera (ČT1) a Ulice (Nova).

Ogilvy v tendru vyhrála například nad konsorciem mediálních podniků Vltava-Labe-Press, Media Bohemia a televize Nova, psal web Mediaguru.cz. Podle Budínové trio ale nepatřilo ke dvěma finalistům, byť mělo výborně zpracovanou konkrétně část týkající se PR aktivit v rámci projektu. Ogilvy, jak řekla, zvítězila díky nabídnuté ceně (tvořila 60 % váhy hodnocení) či propracovanější nabídce na akce v regionech.

Státní ocenění Regionální potravina se vyhlašuje už čtvrtým rokem, uděluje se konkrétním výrobkům v jednotlivých krajích ve více kategoriích na 4 roky. Ucházet se o něj ti, kdo z minimálně 70 % vyrábějí z místních surovin, a nezaměstnávají přitom víc než 250 lidí. Od roku 2010 bylo oceněno celkem 273 potravin, letošní ocenění budou vyhlášeni v červnu.

O vítězích rozhoduje komise, jejímiž členy jsou zástupci ministerstva zemědělství, Státního zemědělského intervenčního fondu, Potravinářské komory ČR, Agrární komory ČR, krajského úřadu daného regionu, Státní veterinární správy ČR a Státní zemědělské a potravinářské inspekce.

Jeden ze tří inzerátů, zaměřených na konkrétní výrobce

Jeden ze tří inzerátů, zaměřených na konkrétní výrobce

Jeden ze tří inzerátů, zaměřených na konkrétní výrobce

Jeden ze tří inzerátů, zaměřených na konkrétní výrobce