Celkem 33 nevyhovujících reklam zjistila Státní potravinářská a zemědělská inspekce, pracující pod ministerstvem zemědělství, v roce 2016 na českém trhu. Na nejvíc z nich inspektoři přišli v segmentu prodeje doplňků stravy, zejména prodávaných na internetu. Mezi nejčastější prohřešky přitom patřilo uvádění zavádějících informací a použití nepovolených zdravotních, případně i léčebných tvrzení. Ze zákona nelze žádné potravině připisovat vlastnosti léčby – to je vyhrazeno pouze léčivům.
Potravinářská inspekce kontroluje reklamy na potraviny od srpna 2015, zabývá se inzeráty v tisku, na internetu, v letácích či v obchodech. Naopak nemůže kontrolovat reklamu v rozhlasu a televizi. Ty jako regulátor hlídá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, také ta reklamy na doplňky stravy často kritizuje. Inspekce také nedosáhne na e-shopy provozované mimo Evropskou unii, na ty upozorňuje aspoň prostřednictvím varovného seznamu na webu.