Český statistický úřad (ČSÚ) začne od ledna používat nové logo. Jeho novou podobu vybrala v anonymní veřejné soutěži komise složená ze zástupců úřadu a odborníků na grafický design. Zúčastnilo se jí na 400 grafiků a designérů, vítězné logo navrhl Jiří Toman. Úřad o tom informoval na svém webu. Za značku a grafický manuál zaplatí úřad 300 tisíc Kč.
„Nosným motivem je symbol sloupcového grafu, který zrcadlí samotný název instituce,“ popsal vítězný návrh člen hodnotící komise a tiskový mluvčí Unie grafického designu Filip Blažek. Rozšíření motivu pruhů v různých aplikacích značky připomíná graf s plusovými i minusovými hodnotami, který v kombinaci s fotografiemi, texty a dalšími grafickými prvky pokaždé zdůrazňuje poslání úřadu, dodal.
Dosavadní logo používá ČSÚ od roku 1994. Jeho podoba je podle statistiků z hlediska identity a komunikace úřadu navenek zastaralá a neodpovídá současným standardům. Úřad od nové značky očekává, že se stane efektivním nástrojem komunikace s cílovými skupinami, společností jako celkem a bude lépe prezentovat úřad v ČR i v zahraničí. „Image každé instituce prochází vývojem. Nové logo a jednotný vizuální styl jasně definují, že jsme moderní, dynamický a zároveň tradičně respektovaný úřad,“ uvedla předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová.
Český statistický úřad podle ní popisuje stav a trendy vývoje společnosti, připravuje podklady pro rozhodovací procesy na všech stupních řízení a poskytuje odborné i laické veřejnosti požadované informace a data. „Je žádoucí, aby cenný obsah našich výstupů měl i odpovídající vizuální formu,“ dodala Ritschelová.