Premiér Andrej Babiš (ANO) vystoupí v neděli 18. listopadu od 21.25 v živě vysílaném rozhovoru televize Nova. Půlhodinový pořad Vládní krize tentokrát nahradí Střepiny a bude ho moderovat Rey Koranteng. Interview se má zaměřit na dění, jež způsobila kauza Seznamu Babišův syn promluvil.

Štěpánek nabídl AKA, aby odkoupila festival PIAF

Desátý ročník pražské reklamní akce by mohl proběhnout už v režii oborové asociace.

Martin Štěpánek. Foto: Vojta Herout

Martin Štěpánek. Foto: Vojta Herout

Adman Martin Štěpánek nabídl oborové Asociaci komunikačních agentur (AKA), aby převzala majoritu v pořadatelské společnosti pražského mezinárodního reklamního festivalu PIAF (Prague International Advertising Festival) a dál v ní postupně navyšovala akciový podíl. Štěpánek se tak hodlá zbavit další aktivity v oboru reklamy poté, co loni odprodal své podíly v agenturní skupině Lion Communications. “Festival PIAF jsem založil proto, abych se oboru formou vzdělávání a inspirace na špičkové mezinárodní úrovni odvděčil za krásnou a úspěšnou kariéru, kterou jsem v reklamě prožil,” uvedl Štěpánek, který v české reklamě strávil čtvrt století. “Komunikační průmysl směřuje stále víc k digitální a mobilní komunikaci, a to chce mladé mozky. Já už asi Pokémony hrát nebudu,” podotkl loni k odchodu na profesní odpočinek.

Štěpánek na sebe nechal společnost PIAF přepsat letos v březnu, do té doby ji formálně vlastnila firma Victoria Production majitelky Renáty Balašové. Veřejně dostupné účetní závěrky ukazují, že v posledních pěti letech se tržby pořadatelské společnosti PIAF ustálily mezi třemi a čtyřmi miliony korun, přičemž hospodářský výsledek za jednotlivá léta osciluje mezi černou nulou a milionovou ztrátou.

Hospodaření akciové společnosti PIAF

ročník festivalu rok tržby hospodářský výsledek
1. 2010 2 -4,1
2. 2011 nezveřejněno nezveřejněno
3. 2012 6,6  -0,5 
4. 2013 3,4 
5. 2014 3,5  -0,1
6. 2015 3,5  -1 
7. 2016 3,9  0,1
8. 2017 3,1  -1 

V milionech Kč, zaoukrouhleno. Zdroj: účetní závěrky společnosti

Valná hromada AKA dnes pověřila aparát asociace, aby možnost převzít podíl ve společnosti PIAF posoudila. Výroční akci a oborové sdružení přitom spojuje osoba Marka Hlavici, který je výkonným ředitelem festivalu i Asociace komunikačních agentur. “Seznámili jsme se s financováním projektu, pověřili právní kancelář posouzením variant vstupu do akciové společnosti. Pro finální rozhodnutí musíme připravit model řízení tohoto projektu a jeho střednědobou vizi,” říká Martin Klčo z Leo Burnett za pracovní skupinu Soutěže při AKA. “Vidíme v PIAF příležitost doplnit naši vlajkovou loď, soutěž Effie, o další silnou platformu. Čekají nás úvahy, zda a kam posunout současnou podobu soutěže i konference. To se, v případě, že AKA do PIAF vstoupí, ale projeví až v 10. ročníku v roce 2019,” doplňuje prezident AKA Jan Binar.

“Martin Štěpánek pro PIAF hledal přirozeného partnera, kterým by AKA jako nejvýznamnější profesní sdružení na trhu, byla,” uvedl dnes výkonný ředitel akce i asociace Hlavica, “v AKA se možnostmi převzetí respektované akce zabývalo prezidium i pracovní skupina Soutěže. Shledaly PIAF jako zajímavou příležitost pro zvyšování hodnoty oboru. Proto pracovní skupina předložila valné hromadě doporučení hlasovat o zahájení technické a právní procedury převodu akcií. Valná hromada tento závěr schválila.”

Prague International Advertising Festival se konal poprvé v roce 2010 na Žofíně. Devátý ročník se chystá na 30. května 2018, opět půjde o spojení soutěže s celodenní konferencí. Tu letos PIAF poprvé pořádá s firmou Blue Events, akci nazval Communication Summit. “Akciová společnost PIAF a Blue Events se dohodly na společném projektu, který propojí nejrůznější disciplíny komunikace. Je to v souladu s vývojem oboru i logikou konferenčního trhu, kterému jedna velká, komplexní událost v oboru komunikace chybí,” uvedl Marek Hlavica. PIAF zároveň opoustí tradiční místo posledních let, pražský Veletržní palác, a přesune obě své části do Slovanského domu na pražské Příkopy.