Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

Štěpánek nabídl AKA, aby odkoupila festival PIAF

Desátý ročník pražské reklamní akce by mohl proběhnout už v režii oborové asociace.

Martin Štěpánek. Foto: Vojta Herout

Martin Štěpánek. Foto: Vojta Herout

Adman Martin Štěpánek nabídl oborové Asociaci komunikačních agentur (AKA), aby převzala majoritu v pořadatelské společnosti pražského mezinárodního reklamního festivalu PIAF (Prague International Advertising Festival) a dál v ní postupně navyšovala akciový podíl. Štěpánek se tak hodlá zbavit další aktivity v oboru reklamy poté, co loni odprodal své podíly v agenturní skupině Lion Communications. „Festival PIAF jsem založil proto, abych se oboru formou vzdělávání a inspirace na špičkové mezinárodní úrovni odvděčil za krásnou a úspěšnou kariéru, kterou jsem v reklamě prožil,“ uvedl Štěpánek, který v české reklamě strávil čtvrt století. „Komunikační průmysl směřuje stále víc k digitální a mobilní komunikaci, a to chce mladé mozky. Já už asi Pokémony hrát nebudu,“ podotkl loni k odchodu na profesní odpočinek.

Štěpánek na sebe nechal společnost PIAF přepsat letos v březnu, do té doby ji formálně vlastnila firma Victoria Production majitelky Renáty Balašové. Veřejně dostupné účetní závěrky ukazují, že v posledních pěti letech se tržby pořadatelské společnosti PIAF ustálily mezi třemi a čtyřmi miliony korun, přičemž hospodářský výsledek za jednotlivá léta osciluje mezi černou nulou a milionovou ztrátou.

Hospodaření akciové společnosti PIAF

ročník festivalu rok tržby hospodářský výsledek
1. 2010 2 -4,1
2. 2011 nezveřejněno nezveřejněno
3. 2012 6,6  -0,5 
4. 2013 3,4 
5. 2014 3,5  -0,1
6. 2015 3,5  -1 
7. 2016 3,9  0,1
8. 2017 3,1  -1 

V milionech Kč, zaoukrouhleno. Zdroj: účetní závěrky společnosti

Valná hromada AKA dnes pověřila aparát asociace, aby možnost převzít podíl ve společnosti PIAF posoudila. Výroční akci a oborové sdružení přitom spojuje osoba Marka Hlavici, který je výkonným ředitelem festivalu i Asociace komunikačních agentur. „Seznámili jsme se s financováním projektu, pověřili právní kancelář posouzením variant vstupu do akciové společnosti. Pro finální rozhodnutí musíme připravit model řízení tohoto projektu a jeho střednědobou vizi,“ říká Martin Klčo z Leo Burnett za pracovní skupinu Soutěže při AKA. „Vidíme v PIAF příležitost doplnit naši vlajkovou loď, soutěž Effie, o další silnou platformu. Čekají nás úvahy, zda a kam posunout současnou podobu soutěže i konference. To se, v případě, že AKA do PIAF vstoupí, ale projeví až v 10. ročníku v roce 2019,“ doplňuje prezident AKA Jan Binar.

„Martin Štěpánek pro PIAF hledal přirozeného partnera, kterým by AKA jako nejvýznamnější profesní sdružení na trhu, byla,“ uvedl dnes výkonný ředitel akce i asociace Hlavica, „v AKA se možnostmi převzetí respektované akce zabývalo prezidium i pracovní skupina Soutěže. Shledaly PIAF jako zajímavou příležitost pro zvyšování hodnoty oboru. Proto pracovní skupina předložila valné hromadě doporučení hlasovat o zahájení technické a právní procedury převodu akcií. Valná hromada tento závěr schválila.“

Prague International Advertising Festival se konal poprvé v roce 2010 na Žofíně. Devátý ročník se chystá na 30. května 2018, opět půjde o spojení soutěže s celodenní konferencí. Tu letos PIAF poprvé pořádá s firmou Blue Events, akci nazval Communication Summit. „Akciová společnost PIAF a Blue Events se dohodly na společném projektu, který propojí nejrůznější disciplíny komunikace. Je to v souladu s vývojem oboru i logikou konferenčního trhu, kterému jedna velká, komplexní událost v oboru komunikace chybí,“ uvedl Marek Hlavica. PIAF zároveň opoustí tradiční místo posledních let, pražský Veletržní palác, a přesune obě své části do Slovanského domu na pražské Příkopy.