Pátek jsme strávili na Marketing Festivalu. “Zabíjet značky je dobré,” pravil Mark Ritson.

Stránský a Tesař spustili web Liberecké zprávy

Jan Stránský (vlevo) a Tomáš Tesař

Jan Stránský (vlevo) a Tomáš Tesař

Nově založená firma Spotlight Media Jana Stránského a Tomáše Tesaře, sídlem v Jablonci nad Nisou, začala vydávat internetové Liberecké zprávy. “Po letech snění jsme se rozhodli vykročit do neznáma. A vystavěli jsme v Liberci malé vydavatelství,” popisují. “Věříme, že v éře fake news, které se bohužel už dávno nevyhýbají ani Liberci, si naše město zaslouží profesionální, striktně nezávislý, kompetentní digitální deník,” prohlašují. Tesař v minulosti působil jako fotograf v Reflexu, pak v Economii a poslední půlrok v Seznam Zprávách. Tamtéž dělal od září 2017 i Stránský jako krajský editor zpráv, předtím od roku 2001 pracoval v liberecké redakci MF Dnes, kterou v letech 2003 až 2017 řídil.

“Nestojí za námi žádný tajemný donátor, oligarcha, politická strana, zájmová skupina. Jedinými investory jsme my dva,” informují také čtenáře. “Na začátek jsme zvolili ryze minimalistický a ekonomicky úsporný model redakce. Takže hlavní obsah připravujeme ve pouze dvou. S tím, že další obsah budou dodávat dva až tři externisté, kteří mají na starosti některé konkrétní rubriky jako Styl nebo Sasko. Celý projekt nyní financujeme výhradně z vlastních prostředků a bez finanční účasti jakéhokoliv investora, partnera,” přiblížil Tesař pro Médiář.

“Model do budoucna pak bude fungovat tak, že půjde o kombinaci zisku z reklamy – bannery, placený komerční obsah, například nativní reklama, videoreklamy.” Nejběžnější banner square má Spotlight Media v ceníku za 15.000 Kč, tolik stojí i placený článek, generální partnerství webu na rok je za 300.000 Kč. “Dále počítáme s komerčním formátem konferencí a v neposlední řadě bychom rádi vyzkoušeli i donátorský model, kdy na provoz webu budou mít šanci přispět transparentní formou i čtenáři. S touto variantou ale počítáme až později. Nejprve chceme web ukotvit na trhu a dostat do povědomí,” uvedl.

“Naším cílem není nic menšího, než pomoci vrátit Liberec na pozici třetího nejvýznamnějšího města České republiky, kam historicky poprávu patří,” slibují vydavatelé ze Spotlight Media svým čtenářům.