Strategii Mafry bude řídit František Nachtigall, obchod tisku Roman Stolejda

Šéf Mafry a nově jednatel rádia Impuls Štěpán Košík kompletuje manažerský tým mediální divize Agrofertu Andreje Babiše.

František Nachtigall. Foto: Karel Šanda, Empresa Media

František Nachtigall. Foto: Karel Šanda, Empresa Media

Mediální divize Agrofertu, vlastněného ministrem financí a šéfem hnutí ANO Andrejem Babišem, rozšiřuje manažerský tým. Z vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa, kde donedávna řídil časopis Týden, přichází do mediálního domu Mafra František Nachtigall, a to na pozici ředitele strategického rozvoje. Médiáři to sdělil předseda představenstva Mafry Štěpán Košík. Jak dodal, Nachtigallovým cílem má být „posílit aktivity mediální skupiny především s akcentem na střednědobý horizont a rozvojový plán“.

Součástí týmu, který vede Babišova média, tak kromě Košíka a nově Nachtigalla je už několik týdnů také bývalý ředitel obsahu portálu Centrum Holdings Jakub Unger, v roli mediálního poradce.

Ve skupině navíc povyšuje Roman Stolejda, který pro Mafru pracoval od loňského léta jako ředitel regionální obchodní sítě Internet Trading, respektive týmu Mafra Digital Regio. K 1. březnu převzal funkci obchodního ředitele tištěných titulů Mafry, má zastřešovat a koordinovat centrální i regionální obchodní týmy. Pozice centrálního obchodního ředitele tiskových titulů byla v Mafře neobsazena od odchodu Davida Nováka v roce 2009.

Ve vedení jednotlivých obchodních týmů zůstávají dosavadní manažeři Miroslav Mareš pro deník Metro, Michaela Hromádková pro Lidové noviny, Karel Drbal pro regionální obchod, Václav Veselý pro regionální týdeníky 5plus2 a Blahoslav Fořt pro klíčové zákazníky. Obchodním ředitelem online divize Mafra Digital je dál Jiří Otevřel.

Předseda představenstva Mafry Košík a další člen tohoto orgánu Michal Berka se navíc nově stali jednateli firmy Londa, která provozuje rádio Impuls, jež Babišův Agrofert nedávno dostal povoleno převzít. „Předpokládáme, že právě toto zajistí intenzivní komunikaci v rámci vznikajicí mediální divize Agrofertu. Ve výkonném managementu společnosti Londa přitom nedochází k žádným změnám,“ podotkl Štěpán Košík. Ředitelem rádia tak zůstává jeho dlouholetý šéf Jiří Hrabák.

Za zmíněnou mediální divizi Agrofertu je v představenstvu společnosti zodpovědný jeden z jeho dvou místopředsedů Josef Mráz. Manažersky ji řídí Štěpán Košík, zastřešující firmou divize je Mafra.

S akciovou společností Mafra má přitom podle Košíkových slov zpětně k 1. lednu 2014 zfúzovat ztrátový provozovatel České pozice, bývalá firma nynějšího šéfredaktora Lidových novin Istvána Léko. „Produkt bude součástí tištěné i online verze Lidových novin,“ přiblížil Košík. Česká pozice má mít dál svůj samostatný tým.