Trh s hudbou v Česku loni vzrostl na 1,43 miliardy Kč, tržby se meziročně zvýšily téměř o 20 %. Tempo růstu se v roce 2021 oproti roku 2020 víc než zdvojnásobilo, předloni činilo 8 %, rok předtím 16 %. Streaming hudby prostřednictvím služeb jako Spotify, Apple Music, YouTube Music, Deezer či Amazon Music poprvé tvoří většinu příjmů hudebního trhu, plných 55 %. Dalších 26 % jde z provozovacích práv. Rostou příjmy z vinylových nosičů - loni už tvořily 6,5 % a přiblížily se příjmům z CD, které naopak klesají (loni 8 %). Po 2 % pak připadá na download a synchro, pouhé 0,5 % na DVD.
Kvalifikovaný odhad české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) říká, že v Česku si hudbu přes internetové platformy předplácí už 1,35 milionu lidí, přičemž 350.000 jich přibylo za uplynulý rok, který byl jako druhý v řadě poznamenán celosvětovou pandemií. Segment streamingu tak meziročně narostl o 37 %. „Růst streamingu je stabilním organickým jevem, který je zapříčiněn snadnou dostupností předmětných služeb a jejich příznivou cenovou politikou,“ uvádí česká pobočka IFPI.
Obecně se dál zvyšují příjmy z digitálních nosičů. Už v roce 2017 převážily příjmy z fyzických (CD, DVD, vinyl). Loni digitální příjmy z celkových prodejních příjmů tvořily už 79 %, zbylých 21 % připadá na fyzické nosiče.
Nejprodávanějším albem roku 2021 byl Noční obraz Vladimíra Mišíka. Následovaly dvě nahrávky částečně obnovené švédské skupiny ABBA a za nimi současní přední čeští rappeři Yzomandias a Viktor Sheen.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
