Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Subway chystá velké změny, ve 12 zemích je odstartuje kampaň od C3

Síť restaurací Subway prochází ve střední a východní Evropě po dvaceti letech významnou revitalizací a transformací. Představuje třeba novou veganskou nabídku, osvěžuje vizuální styl a zlepšuje zákaznický zážitek. Na změny upozorňuje kampaň od agentury C3 Creative Code and Content Prague.

Subway

Hlavním tématem nové kampaně Subway je individualizace a kustomizace

Síť restaurací Subway CEE a kreativní agentura C3 spustily v říjnu novou kampaň, která pokryje 12 středoevropských a východoevropských trhů. Klíčové je zejména Polsko, Rumunsko a Bulharsko.

Hlavním tématem kampaně je individualizace a kustomizace, tedy návrat k samotným kořenům řetězce Subway. Právě na těchto základech stavěl i Fred DeLuca, který v roce 1965 otevřel první pobočku v USA. I když se tyto principy staly v posledních desetiletích výrazným trendem napříč odvětvími, málokdo je naplňuje tolik jako Subway, kde si člověk může vybrat až ze tří milionů kombinací.

A konkrétní změny? Subway výrazně mění produktové portfolio, které nyní více reflektuje potřeby současného spotřebitele. Nově nabízí například veganské či bezlepkové produkty. Mimo to přichází s dvaceti dalšími novinkami, třeba s nutričními úpravami salátů, wrapů či sendvičů, a také s třinácti inovacemi ve stávající nabídce.

Lákavé rozhodování

Změny v Subway CEE má na starost regionální marketingový ředitel Milan Obetko, který pro řetězec pracuje od dubna 2019. Dříve pracoval jako head of strategy pro mediální agenturu MediaCom, zkušenosti získal v několika předchozích FMCG společnostech. Nyní stojí za přeměnou značky, která má po celém světě víc než 40.000 provozoven a jež je po síti 7eleven největším řetězcem.

„Je to historická změna v regionu CEE. Snažíme se, aby byla transformace komplexní a abychom z ní vytěžili co nejvíce nejen pro značku a zákazníky, ale především také pro naše franšízanty. Nová strategie portfolia nutně přináší také novou vizualizaci produktu a změnu menuboardů,“ popisuje Obetko. Grafický koncept navrhlo a zpracovalo studio ButiqDesign, vedené designérkou Olou Brodákovou.

Ukázky z kampaně Subway

Ukázky z kampaně Subway

„Výsledkem je zásadní proměna uvnitř restaurace a vylepšení takzvaných touchpointů pro naše zákazníky. Chceme své menu prezentovat přehledně a lákavě, usnadnit tak hostům rozhodování a zjednodušit relativně komplikovaný proces objednávání,“ shrnuje Obetko. Kromě menuboardů Subway CEE modernizoval také navigační POP systémy a produktové vizualizace, spustil nový web a změny završil kampaní od agentury C3.

Jaký podnik, taková kampaň

Nová komunikační kampaň má oslovit hlavně mladé lidi. „Vzhledem k výchozí situaci – tedy k velkému množství probíhajících změn na velkém množství heterogenních trhů v rámci CEE regionu, jež spojuje nízké povědomí o Subway – jsme hledali efektivní řešení, které nám pomůže budovat značku a zároveň podnítit návštěvu restaurace Subway,“ říká Pavel Trnka, strategy director agentury C3.

Kampaň pracuje se dvěma fázemi komunikace. První fáze má zvýšit nízké povědomí o značce Subway na jednotlivých trzích pomocí lifestylové kreativy a optimalizace kampaní na maximální dosah a frekvenci v rámci cílové skupiny. Druhá fáze víc pracuje s produktovými atributy relevantními pro dané cílové segmenty.

A proč Subway zaujala právě tato strategie? „Agentura C3 vytvořila koncept, který dobře reflektuje zákaznickou cestu. Přináší správný balanc mezi potřebou představit inovované produktové portfolio a zároveň budovat image Subway v rámci CEE, kde ještě nemá individualizace a customizace zdaleka takovou tradici jako třeba ve Spojených státech,“ popisuje marketingový ředitel Subway CEE Milan Obetko a dodává: „V Polsku, což je náš nejdůležitější trh, jdeme ještě o něco dál také v oblasti distribuce obsahu, kdy zohledňujeme geograficko-behaviorální data v programatickém nákupu reklamy a optimalizujeme tak doručování ve správné časy na správná místa. Kampaň tedy funguje na podobném principu jako na míru šitá nabídka restaurací Subway.“

Vychází v rámci placené spolupráce s agenturou C3 Creative Code and Content Prague