Spojením online marketingové agentury Sun Marketing, analytické a konzultační firmy Medio Interactive a jejich vznikajícího kreativního spinoffu Digistory vzniká nová digitální agentura Taste. Ovládat ji prostřednictvím podílu 82 % bude akciová společnost Sahoo & Maley Investments, kterou z 50 % vlastní Sandra Gligić a z 50 % Jan Makovička. Dalších 15 % bude v Taste držet firma Nomic Jana Tichého a zbylá 3 % Pure Digital Petra Vápeníka. Gligić dosud patřil Sun Marketing, Tichému Medio, Digistory vzniká nově. Akciová společnost Taste bude matkou všech tří stávajících subjektů (Sun Marketing, Medio Interactive, Digistory), ve všech z nich bude držet 100 %. Firmy ale budou jako jednotlivé právní subjekty i jako značky skupiny existovat dál. Sídlit mají všechny v pražské Hybernské 32.
V čele skupiny Taste stane Sandra Gligić, která doposud řídila Sun Marketing. Jednotlivé firmy pak budou mít managing partnery - pro mateřský Taste to bude Vápeník, pro Sun Marketing Makovička, pro Medio, Jan Tichý, pro Digistory Martin Dráb. Nově spojovaný tým bude mít momentálně od 60 do 65 lidí, přičemž ze Sunu se rekrutuje 44 z nich, z Media 18, Digistory 4. Nabírat chce od 10 do 15 dalších pracovníků, ideálně seniorních. „K dnešnímu dni máme kolem stovky klientů,“ podotkl Makovička. Roční obrat celé skupiny podle čísel z loňska dosahuje 80 milionů Kč.
„Taste se stává středobodem našich aktivit. Je nositelem značky i vztahu s klienty. V Tastu budou obchodníci, projektoví manažeři a strategičtí konzultanti,“ přiblížila Sandra Gligić. Jednotlivé specializace zůstanou dosavadním agenturním značkám - Sun se dál bude zaměřovat na výkonnostní online kampaně a jejich automatizaci, Medio se bude hledět webové, respektive datové analytiky či user experience, Digistory má přinášet kreativní řešení. Struktura s mateřskou akciovkou a dceřinými specializovanými jednotkami přitom má umožnit další rozšiřování, ať akvizicí, nebo zakládáním nových společností, majitelé Tastu mluví třeba o mediální agentuře či o subjektu zaměřeném na brand building.
Hlavním cílem je u každého klienta vše smysluplně propojit do promyšleného crosschannel mixu,“ shrnuje vizi Sandra Gligić. „Chceme to celé koncipovat jako crosschannel agenturu, u nás to nikdo pořádně nedělá,“ předeslal dnes Jan Tichý na setkání s novináři. Předpokládá, že poroste i počet pracovníků nového uskupení, odhad zní až stovka hlav do konce příštího roku.