Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature loni dosáhl obratu 25 milionů Kč, meziročně o 25 % víc. Za letošní rok odhaduje obrat 35 milionů Kč. Zisk zástupci firmy neuvedli. Zakladateli firmy jsou David Novák, který vlastní 36 %, a Pavel Doležal, který drží 30% podíl. Dalšími společníky jsou Martin Mrůzek a Radek Házy (oba mají po 17 %).
Minulý rok Fine Gusto Nature uvedlo na trh hovězí a krůtí maso bez přidaných aromat a konzervantů, sušené maso s příchutí barbecue, teriyaki a pepře, ochucené masové tyčinky s ovocem a trail mix, tedy směs sušeného masa ořechů, semínek a ovoce. Aktuálně tak má firma 15 druhů produktů, letos chce přidat další. „Minulý rok jsme převážně rozšiřovali sortiment produktů. V letošním roce bychom v tom chtěli pokračovat, ale také se hodně zaměřit na zahraniční trhy,“ řekl k plánům na letošní rok David Novák.
Fine Gusto Nature aktuálně vyváží 35 % své výroby do států Evropské unie. „Nejvíc exportujeme do Německa, pak do Portugalska a na Slovensko. Tento rok bychom chtěli intenzivně expandovat do Rakouska, Velké Británie, Polska a Maďarska - zde probíhají už finální jednání. Do budoucna bychom se chtěli primárně zaměřit na intenzivní expanzi po Evropě a stabilizaci jednotlivých trhů,“ popisuje Novák.
Letos je také v plánu zahájit stavbu nové výrobny, měla by se nacházet v blízkosti Pardubic. Stávající výrobna sídlí v centru města. „Zatím čekáme na schválení dotace, ale věříme, že vše proběhne dobře. V tom případě bychom nejspíš mohli zahájit stavbu ještě na konci letošního roku,“ dodal Pavel Doležal. Investice by měla být řádově desítky milionů korun. Výrobky Fine Gusto se nyní prodávají v e-shopu firmy, v síti Dm drogerie, v obchodech Tesco, Žabka, Point, dále v multikinech Cinestar, ve fitcentrech a také na volném trhu.