Už deváté předání výroční ceny Zlaté pero za nejlepší text roku, kterou uděluje Creative Copywriters Club, proběhlo tuto středu v prostorách pražské galerie Holešovická Šachta. Vítěz minulého ročníku Zdeněk Buchtela (Zdravice obci Puklice od Karla Gotta) svěřil putovní trofej letošním vítězům Michaele Pechanové a Martinovi Svetlíkovi z agentury Symbio. Předání ceny se zúčastnili i jejich klienti, Vendula Hladká a Jan Dobrovský z marketingu placené televizní služby HBO.
Zlaté pero dostal falešný Zeman od HBO a Symbia
Cenu si tvůrci vysloužili za textový obsah proslovu domnělého prezidenta Miloše Zemana, použitého v originálním zpracování deep fake videa. To bylo součástí uvedení seriálu Bez vědomí české produkce HBO. „Letošní autoři rozhodně při psaní vítězného textu v bezvědomí nebyli. Jejich silný text cílí na emoce a poukazuje na to, jak je jednoduché manipulovat s pravdou,“ míní porotci v čele s letošní předsedkyní Ivou Hadj Moussa, společně s prezidentem klubu Petrem Vlasákem.

Tanec předávajících. Zleva Iva Hadj Moussa, Zdeněk Buchtela, Petr Vlasák
„Jsme moc rádi, že na předávání Zlatého pera přišla vítězná agentura i klient. Věříme, že z ocenění mají všichni radost, a doufáme, že to všechny z nás inspiruje k vytváření skvělých a nápaditých textů,“ uvedla Iva Hadj Moussa, předsedkyně poroty Zlaté pero 2020. „Mise Pera byla splněna. Našli jsme nejlepší komerční text roku, putovní ocenění změnilo majitele - pro nedostatek místa pro vítěze museli klempíři navařit druhý rozšířený podstavec -, lidé z branže se sešli a koroně navzdory si udělali velký mejdan,“ doplnil Petr Vlasák, prezident klubu a kreativní ředitel Comtechu.

Zlaté pero je putovní trofej
„S každou novou originální produkcí je výzva dát kampani nějaký přesah nebo nadčasovost, aby člověku i po skončení kampaně šel zas a znovu mráz po zádech. V dnešní době, kdy obsah v online světě má docela malý poločas rozpadu, je fajn vytvořit něco, na co se dá ohlížet zpátky a hlavně - je neustále aktuální. A to platí nejen pro deep fake video, které jsme vytvořili, ale i pro celý seriál Bez vědomí,“ prohlásil Jan Dobrovský, digital marketing manager HBO. „Když jsme si dvě hodiny před nahráváním schválili poslední úpravy prezidentského projevu, měli jsme už v koši 24 zahozených verzí, které prostě nebyly to pravé. Proto jsme rádi, že i přes všechny ty večery a víkendy strávené psaním projevu na něm porota Zlatého pera ocenila jeho lehkost a eleganci,“ podotkla Michaela Pechanová, associate creative director agentury Symbio.

Proč někteří veřejnoprávním médiím nevěří a asi nikdy věřit nebudou

Přichází Prima+, TV Prima masivně investuje do nových seriálů pro streaming

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou
