Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Symbio a HBO přebírají Zlaté pero za „Zemana“

Ve středu u Holešovické Šachty předal loňský vítěz Zdeněk Buchtela putovní trofej dál.

Zleva Petr Vlasák, Zdeněk Buchtela, Jan Dobrovský (digital marketing manager HBO), Vendula Hladká (head of marketing & PR HBO), cenu přijímající Michaela Pechanová (associate creative director Symbio), Martin Svetlík (Symbio), Nina Pešlová (Symbio), Iva Hadj Moussa (předsedkyně poroty Zlaté pero 2020), Lukáš Šaněk (Symbio)

Zleva Petr Vlasák, Zdeněk Buchtela, Jan Dobrovský (digital marketing manager HBO), Vendula Hladká (head of marketing & PR HBO), cenu přijímající Michaela Pechanová (associate creative director Symbio), Martin Svetlík (Symbio), Nina Pešlová (Symbio), Iva Hadj Moussa (předsedkyně poroty Zlaté pero 2020), Lukáš Šaněk (Symbio)

Předání Zlatého pera přihlížely desítky tvůrců

Předání Zlatého pera přihlížely desítky tvůrců. Počasí letos přálo, předání se tak mohlo se uskutečnit pod širým nebem ve venkovních prostorách galerijní Holešovické Šachty. Ceremoniál se podle očekávání protáhl a půlnoční atmosféru akce zklidnil oheň z antického ohniště, na kterém si účastníci opekli vuřty.

Už deváté předání výroční ceny Zlaté pero za nejlepší text roku, kterou uděluje Creative Copywriters Club, proběhlo tuto středu v prostorách pražské galerie Holešovická Šachta. Vítěz minulého ročníku Zdeněk Buchtela (Zdravice obci Puklice od Karla Gotta) svěřil putovní trofej letošním vítězům Michaele Pechanové a Martinovi Svetlíkovi z agentury Symbio. Předání ceny se zúčastnili i jejich klienti, Vendula Hladká a Jan Dobrovský z marketingu placené televizní služby HBO.

Cenu si tvůrci vysloužili za textový obsah proslovu domnělého prezidenta Miloše Zemana, použitého v originálním zpracování deep fake videa. To bylo součástí uvedení seriálu Bez vědomí české produkce HBO. „Letošní autoři rozhodně při psaní vítězného textu v bezvědomí nebyli. Jejich silný text cílí na emoce a poukazuje na to, jak je jednoduché manipulovat s pravdou,“ míní porotci v čele s letošní předsedkyní Ivou Hadj Moussa, společně s prezidentem klubu Petrem Vlasákem.

Zleva Iva Hadj Moussa, Zdeněk Buchtela, Petr Vlasák

Tanec předávajících. Zleva Iva Hadj Moussa, Zdeněk Buchtela, Petr Vlasák

„Jsme moc rádi, že na předávání Zlatého pera přišla vítězná agentura i klient. Věříme, že z ocenění mají všichni radost, a doufáme, že to všechny z nás inspiruje k vytváření skvělých a nápaditých textů,“ uvedla Iva Hadj Moussa, předsedkyně poroty Zlaté pero 2020. „Mise Pera byla splněna. Našli jsme nejlepší komerční text roku, putovní ocenění změnilo majitele - pro nedostatek místa pro vítěze museli klempíři navařit druhý rozšířený podstavec -, lidé z branže se sešli a koroně navzdory si udělali velký mejdan,“ doplnil Petr Vlasák, prezident klubu a kreativní ředitel Comtechu.

Zlaté pero je putovní trofej

Zlaté pero je putovní trofej

„S každou novou originální produkcí je výzva dát kampani nějaký přesah nebo nadčasovost, aby člověku i po skončení kampaně šel zas a znovu mráz po zádech. V dnešní době, kdy obsah v online světě má docela malý poločas rozpadu, je fajn vytvořit něco, na co se dá ohlížet zpátky a hlavně - je neustále aktuální. A to platí nejen pro deep fake video, které jsme vytvořili, ale i pro celý seriál Bez vědomí,“ prohlásil Jan Dobrovský, digital marketing manager HBO. „Když jsme si dvě hodiny před nahráváním schválili poslední úpravy prezidentského projevu, měli jsme už v koši 24 zahozených verzí, které prostě nebyly to pravé. Proto jsme rádi, že i přes všechny ty večery a víkendy strávené psaním projevu na něm porota Zlatého pera ocenila jeho lehkost a eleganci,“ podotkla Michaela Pechanová, associate creative director agentury Symbio.