Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Symbio se nově dělí do divizí .agency a .digital

Cílem transformace marketingové firmy je přehlednější struktura a jasnější pozice na trhu pro obě hlavní činnosti – reklamní agenturu a digitální studio zaměřené na design.

Robert Haas a Libor Šimon

Robert Haas a Libor Šimon

Symbio, jedna z vůbec prvních digitálních agentur v Česku, přistupuje k rozdělení na dvě divize. Interně tak zpřehledňuje strukturu, navenek chce na trhu mít jasnější pozici. Symbio totiž od dob svých microsites, které sbíraly jedno ocenění za druhým, postupně přidávalo sociální sítě, strategie, vlastní videoprodukci Symbiograf i tvorbu nadlinkových kampaní. Webové projekty se se změnou technologií posunuly k větším portálovým řešením.

„Zjistili jsme, že lidé mají velmi různou představu o tom, co vlastně děláme – obvykle podle toho, kdy o nás poprvé slyšeli. Chtěli jsme tomu vývoji dát nějaký jasný tvar, aby značka Symbio byla pro trh uchopitelnější a abychom i my sami měli jasněji v tom, co chceme klientům nabídnout,“ vysvětluje byznysovou motivaci Robert Haas, který spolu s Liborem Šimonem agenturu založil, napůl vlastní a vede.

Symbio.digital

Divizie Symbio.digital pokračuje ve specializaci na webová a aplikační řešení, výrazně se ale za poslední roky zvýšil důraz na strategickou část, design (UX/UI), uživatelský výzkum a také na využívané technologie. „Přidali jsme specializované nástroje, například Figma nám umožňuje daleko flexibilnější kooperaci v designovém procesu. Díky tomu jsme byli schopni navrhnout třeba celý design pro Nakupbezpecne.cz za týden,“ říká senior UX designér Marcel Papp.

Nový web Národního divadla běží na headless CMS

Nový web Národního divadla běží na headless CMS

Divize .digital je schopná náročná technologická řešení také implementovat, naposledy třeba na webu Národního divadla, který je celý postavený s využitím nejnovějších technologií a postupů, mezi něž patří třeba headless CMS.

Symbio.agency

Divize Symbio.agency postupně přerostla digitální prostředí a jako plnohodnotná agentura dnes zvládá televizní reklamu i kampaně na sociálních sítích. Primárně se ale soustředí na projekty, které využívají k šíření organický zásah na sociálních sítích a v PR. „Díky našemu vlastnímu frameworku ‚crowd-powered brands‘ dokážeme přicházet s tématy, která klientům dodají větší zásah, než jaký si sami zaplatí za média. Je to úplně jiné přemýšlení - od strategie, přes kreativu, až po exekuci. Ale když se to povede, výsledky stojí za to,“ popisuje kreativní ředitel Martin Svetlík.

Tento přístup vzešel z dlouholeté spolupráce se značkou Ria, která v květnu spustila svoji v pořadí už pátou kampaň v režii Symbia). Uplatnil se i při tvorbě simulovaného projevu prezidenta Zemana v kampani HBO loni na podzim.

Obě podznačky Symbia budou dál působit pod stejnou právní entitou, oddělení je především záležitostí vnitřního uspořádání agentury. Komunikace navenek bude mít společné i oddělené kanály, podle cílových skupin každé z divizí.

„Naše týmy nadále spolupracují a řada klientů využívá služby obou divizí zároveň, což jim šetří práci s organizací a předáváním informací – třeba pro Sazku máme letos na kontě práci na webu, digitální kampaně a pár televizních spotů,“ uzavírá Robert Haas.