„Symbio umí prodat samo sebe,“ vítězí náborem

Reklamní katy tentokrát nejvíc zaujala kampaň digitální agentury, která hledá nové zaměstnance. V náborových videích vystupují Martin Jaroš, Michal Nýdrle, Marek Prchal.

Petr Rubáš v náborové kampani Symbio

Petr Rubáš v náborové kampani Symbio

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 39. týden 2015

  1. Symbio Digital: Chci do Symbia (36 %)
    klient: vlastní tvorba
  2. WMC Grey: Velký život (30 %)
    klient: Česká pojišťovna
  3. Nydrle, Underline: Naladíme se na váš tep (24 %)
    klient: Nákupní galerie Myslbek
  4. Digital BrainŠtěně, nebo vysavač? (22 %)
    klient: Eta
  5. Loosers: Víme přesně, kam a jak v Praze (13 %)
    klient: 2GIS - informační systém Prahy

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Symbio hledá accounta (42 %)

Agentura Symbio Digital spustila náborovou kampaň, ve které hledá digitálního account manažera – podle slov agentury „člověka na nejnevděčnější pozici v agentuře“. Na speciální webové stránce a na sociálních sítích Facebook a YouTube se objevila série videí, která popisují přínosy a úskalí práce budoucího zaměstnance.

Ve videích vystupují kromě současného account manažera Petra Rubáše bývalý marketingový manažer mobilních operátorů Vodafone a T-Mobile Martin Jaroš, dále většinový spolumajitel sítě agentur Kindred Michal Nydrle, reklamní konzultant Marek Prchal nebo bývalá accountka Symbia Sanja Popović. Každý z oslovených odpovídá na otázku „Proč jít jako account pracovat právě do Symbia?“

Dobrá práce, Symbio vypadá jako prima partička, co umí zprodukovat fajn věci, a které jde vždycky o krok dál, i když jde jen o (blbou) náborovku. Takže jim to pravděpodobně přinese nejen nového accounta, ale i body v místním media a marketing rybníčku. +10 bodů za nápad dát tam Marka, aby to s jistotou skončilo dobře hodnocené v Médiáři.
Tomáš Mrkvička

Fajne! Symbio dlouhodobě umí prodat samo sebe a to se mi vždycky líbilo. Navíc mají výhodu, že když o sobě mluví, nemusí kecat...
Jan Javornický

Kde jsou ty zlatý časy Jendy Perly, za kterých se musel snažit zájemce o job, a ne agentura?
Alena Oswaldová

Trochu té pozornosti Symbiu neuškodí, tak jim to přejme.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

I těm nejlepším agenturám většinou dojde dech, když mají namísto klienta prodat sebe. Náborové kampaně jsou už dlouho oříšek, který se bohužel ani Symbiu nepodařilo rozlousknout.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

2.  Česká pojišťovna velkolepě (30 %)

Česká pojišťovna připravila na letošní podzim novou kampaň. Jejím základem je televizní spot, který zachycuje obyčejné prožitky každodenního života, a to ve velkém stylu. Kampaň připravila agentura WMC/Grey a produkčně ji zajistila společnost Dawson. Režíroval Robert Hloz, kameramanem byl Gašper Šnuderl

Uff, to jsem si oddych, že se ten megabus nesrazil s trojkolem od Vodafonu.
Tomáš Mrkvička

Aha, tak tady se mě ptají, ‚Jaká by měla být vaše pojišťovna?‘, už mi naběhla žíla na krku, když jsem se sápal, že jdu napsat něco o tom, že ‚ixtá kampaň o bezradnosti‘, nicméně pak jsem zjistil, že se mě neptají, nýbrž oznamují něco o sobě! Double impact. Hezké obrázky. Text stejně nikdo nevnímá, nebo jo?
Marek Prchal

Když se koncept klientovi líbí, proč je jenom ve velkém spotu? Proč není v těch kratších? A v printu? A na webu? Tam už nám zůstávají jenom vizuály, ale příběh se někde ztratil.
Jan Javornický

Známý příběh z korporátů: TV koncept projde důkladným výzkumem a má solidní výsledky - zákazníkům se idea ‚velkého života každého z nás‘ líbí. Jenže pak dojde na online, protože ten se teď tak nějak dělat musí, že. A kompaktní spot se sestříhá na poloviční pahýl s logem a tím nejnudnějším claimem pod sluncem ‚Spolehněte se i vy.‘
Alena Oswaldová

S kampaní se dá hezky pracovat na vizuálech. To je určitě plus. Ve spotu je ovšem divákovi položena otázka, na kterou se nikdo příliš neobtěžuje odpovědět. Po třiceti vteřinách tak o České pojišťovně a jejích produktech nevím téměř nic. Od zajetého konceptu Pomáháme vám jít dál je to podle mě krok stranou, který za to nestojí.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

3.  Myslbek vyslyší tep zákazníka (24 %)

Pražská nákupní galerie Myslbek představuje ve spolupráci s agenturami Nydrle a Underline novou formu marketingové strategie s důrazem na komunikaci obchodů a značek. Nový claim Myslbeku je Naladíme se na váš tep s podtitulkem Nakupujte tam, kde to cítí stejně jako vy. Obě sdělení budou provázet celou podzimní kampaň, která startuje na začátku října 2015. 

V rámci kampaně vzniklo šest vizuálů zobrazujících typické produkty, které se v nákupní pasáži dají zakoupit a které se zároveň „rozkmitají v tepu srdce zákazníka“. Vizuály byly vytvořeny speciální airbrushovou technikou a budou využity ke komunikaci v out-of-home médií, v oblasti digitálu i v samotné nákupní pasáži.

Kampaň nákupní galerie Myslbek

Kampaň nákupní galerie Myslbek

 

Ne, nevypadá to jako tep, fakt ne. Ani pásek, ani šátek, ani tkaničky... Ale fakt je, že shopping centra jsou těžká kategorie, jedno je jak druhé a jen pár z nich si dokázalo vytvořit zajímavou reklamní tvář (Chodov, Flora). (Když už jsme v tom, stálo by za to modernizovat logo a změnit vizuální styl, ty přísné diagonální čáry jsou strašné.)
Tomáš Mrkvička

Nevím. Další!
Jan Javornický

Těžkopádné hledání oslího můstku v umělohmotném vizuálu. To nechceš.
Alena Oswaldová

Ten subheadline mi doslova vyrazil tep. Ještě bych ho více rozvedl.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

Pěkné copy a nádherná exekuce. Vše se zaměřuje na produkt a značku a přitom se na to člověk nemůže vynadívat. Prostě skvělé.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

4.  Eta o sobě dává vědět (22 %)

Výrobce domácích spotřebičů Eta spustil podzimní kampaň na podporu prodeje vysavačů. Do kampaně jsou zapojeni i maloobchodní prodejci Datart, Euronics a Alza. Hlavním komunikačním kanálem této kampaně je microsite. Nosným prvkem kampaně je video, které vykresluje souboj mezi štěňátky a vysavači o to, kdo dřív vysaje granule. Slogan kampaně zní Uklízení je psina. Eta v rámci kampaně podpoří vybrané psí útulky v České republice. Připravil ji tým agentury Digital Brain, produkci spotu má na svědomí společnost Forleaf.

‚Štěně, nebo vysavač?‘ znělo slibně. Závod o granule je zklamání. Jestli tvůrci doufají, že je ‚kampaň natolik chytlavá, že se bude šířit sama‘, tak jim držím palce, protože nebude. Od ‚nové krve‘ z Digital Brain jsem čekal trochu víc než chlupáče a dětičky. Ale mohlo být i hůř, mohli zpívat.
Tomáš Mrkvička

Na to, že tohle dělala ‚brand experience agency‘, nemám žádnou ‚experience‘ kromě toho, že ‚je to psina‘ je snad ještě z předválečných zásob.
Marek Prchal

Děti a štěňata, to se nemůže nelíbit! A ten vysavač už se v tom taky nějak snese...
Jan Javornický

Prosimvás, nikdy nikde nahlas neříkejte ‚že je kampaň natolik chytlavá, že se bude šířit sama‘. A nebo aspoň hned vzápětí neškemrejte o Facebook sdílení výměnou za 1 Kč na psí útulek.
Alena Oswaldová

Vítejte v rubrice ‚Chceme virál‘ s podtitulem ‚Bude se šířit samo‘. Hodně štěstí.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

Nápad, se kterým se dá v onlinu určitě pracovat. Děti a štěňátka jsou sice obehraná písnička, ale proč ne, když fungují. DigitalBrain je mladičká agentura plná mladých lidí, což je fajn, ale nedostatek zkušeností jde na exekuci bohužel vidět. Chtělo by to mít v zádech někoho zkušeného.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

5.  Aplikace o Praze spuštěna (13 %)

Na začátku října odstartovala kampaň 2GIS – informačního systému Prahy s 3D mapou. Objeví se v ulicích na CLV plochách, v MHD, na B1 plakátech v restauracích, klubech, barech, fitness zařízeních či čekárnách a ordinacích lékařů. Zároveň bude intenzivně využívat online formátů a mediální podpory na sociálních sítích. Zaměřena bude na Prahu a spádové oblasti. Kampaň připravila agentura Loosers, která také vytvořila nový web produktu.

Kampaň 2GIS od Loosers

Kampaň 2GIS od Loosers

Těžko hodnotit, neznám brief. Pokud bylo cílem přimět lidi, aby si nainstalovali appku, pak je to celé vyloženě špatně, protože chybí jakýkoli důvod to udělat. Kulmoklíč ano kalhotkosklenka to není. Pokud bylo cílem vytapetovat město, aby se telemarketérům lépe prodávalo zalistování, pak to fungovat může. Tak jako tak kreativně ani strategicky nic moc.
Tomáš Mrkvička

‚Jedna aplikace pro tisíc podob Prahy!‘. Dneska už se mnou asi nic nebude.
Marek Prchal

Rozdělil bych na dvě části. Dvojka s trojkou zábavný, provokativní, vtipný, zbytek očekávaný, nepříliš zajímavý, standardní. Jasně, chlast a sex jsou obvykle o dost příjemnější než STK, ale i bez toho vlastně tahle jediná kreativa se snaží tvářit, že jde o trochu víc než vyhledávání obchodů a služeb.
Jan Javornický

Kalhotky mi to neroztrhalo. Ale pokud apka bude fungovat i v metru, svoje spodní prádlo ještě jednou zkontroluju.
Alena Oswaldová

V nížinách českého reklamního průmyslu opět zavlála zvlněná fronta kreativního sexismu.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.