Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

T-Mobile má 5,4 milionu klientů, meziročně jich ubylo o procento

Firma od ledna do září utržila 20 miliard Kč, hrubý provozní zisk se snížil na 9,5 miliardy.

  • ČTK
  • 10. 11. 2011 15:18

Mobilnímu operátorovi T-Mobile klesly letos do konce září tržby o 9 % na 20,02 miliardy Kč. Za poklesem stojí snižování cen telekomunikačních služeb. Počet zákazníků se snížil o 61 tisíc na 5,4 milionu. Výsledky dnes oznámila firma.

Podle mluvčí Martiny Kemrové spotřeba telekomunikačních služeb neustále roste, zejména v oblasti dat. Průměrná měsíční útrata mobilních zákazníků se přitom meziročně snížila téměř o desetinu na 380 Kč. Hrubý provozní zisk (EBITDA) klesl o 10,6 % na 9,5 miliardy Kč.

„Nadšení z technologické novinky vystřídal racionální přístup: zákazníci se sice učí využívat další služby, ale zároveň aktivně optimalizují své tarify. Ceny telekomunikačních služeb trvale klesají a my operátoři musíme hledat nový přístup k zákazníkům i službám, které poskytujeme,“ uvedl generální ředitel firmy Milan Vašina.

Zatímco počet tarifních klientů se zvýšil o 73 tisíc, počet uživatelů předplacených karet klesl o 142 tisíc. Podíl tarifních klientů byl 53 %. Zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 125 minut, což představuje růst o 3 %. Objem přenesených dat vzrostl o více než pětinu. Podíl nehlasových služeb na tržbách stoupl z 23 na 25 %.

Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. Je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom.