T-Mobile po 18 letech mění PR agenturu, vybral tandem FYI Prague a Katz83

V „PR tendru desetiletí“ vybíral T-Mobile z 10 agentur, rozhodl pro spolupráci dvou z nich.

Mobilní operátor T-Mobile transformuje svoji komunikaci. Spolu s tím společnost v rámci interních změn, řízených čerstvým šéfem oddělení pro korporátní a vnější záležitosti Petrem Jonákem a novou tiskovou mluvčí Zuzanou Svobodovou, mění po 18 letech partnery, jež jí s transformací prostřednictvím public relations pomohou. Vítězi tendru se staly agentury FYI Prague Jana Řezáče a Františka Brože a skupina Katz83 Tomáše Jirsy. Dosud pro T-Mobile pracovala agentura AC&C Public Relations.

V rámci svého „PR tendru desetiletí“ vybíral T-Mobile z 10 PR agentur. Dvouměsíční hledání probíhalo podle pravidel Férového tendru oborové Asociace komunikačních agentur (AKA) a zahrnovalo například vzájemné chemistry meetingy. Nakonec přineslo netradiční výsledek. T-Mobile ke spolupráci přizval dvě agentury, které původně nevstupovaly do tendru společně, a nabídl jim možnost vzájemné kooperace.

Petr Jonák

Petr Jonák

„Přišli jsme se Zuzkou Svobodovou s poměrně jasnou vizí toho, jak by měla magentová komunikace v budoucnu vypadat,“ říká Petr Jonák, který loni v červenci nastoupil do T-Mobilu na nově zřízenou pozici ředitele pro korporátní a vnější záležitosti. „T-Mobile už dávno není technokraticky orientovaná značka, v centru našeho dění stojí zákazník se svými potřebami – ať už osobními, nebo firemními. T-Mobile vnímám především jako partnera těchto potřeb a moderátora změn a výzev, které se k nim vážou. To chceme promítnout i do komunikace a PR aktivit. Naše korporátní znalosti a zkušenosti, které patří ke světové špičce, chceme vnějšímu světu překládat srozumitelně, férově a rychle,“ prohlásil.

„Jsme digitální firma a právě díky digitalizaci dnes máme nejširší možnosti interakce s okolím v historii - s médii, komunitami i našimi zákazníky. Chceme tyto možnosti využívat naplno a nebát se zkoušet nové věci a přístupy. Díky tomu dnes sami zatím pouze tušíme, kudy cesta povede. Dali jsme si však záležet, abychom v tendru vybrali takové partnery, se kterými se na ní můžeme s radostí vydat,“ doplnil.

Zuzana Svobodová

Zuzana Svobodová

„Mým cílem je přiblížit telekomunikační byznys běžným zákazníkům,“ uvádí Zuzana Svobodová, tisková mluvčí T-Mobilu. „Mluvit k nim jejich jazykem, ať už jim představujeme vymoženosti nové generace mobilní sítě, nebo jim chceme ukázat dosud skryté kompetence T-Mobilu v oblasti řešení pro velké firmy či státní instituce. Stejnou prioritu, jako je komunikace našich komerčních novinek, musí dostat celospolečenská diskuse nad technologickými změnami, kterými naše společnost prochází.“

„Zároveň nás čeká nás výrazná změna v pojetí běžného servisu pro novináře. Nechceme se například schovávat za proud tiskových zpráv každý měsíc a stejně jako plánujeme jít blíž našim zákazníkům, chceme takový přístup nabízet i partnerům z řad médií. Jakkoli to zní jako klišé, všichni v PR týmu se shodujeme, že je ta nejlepší chvíle opustit zažitá schémata a otevřeně komunikovat především přes naše vlastní znalosti, osobní vize a zápal, které nás všechny k T-Mobile přivedly. Dělat věci jinak však nutně nemá znamenat revoluci. Hledání nových cest se u nás rozhodně spojí se zlepšováním těch, které spolehlivě fungují.“

Digitální lídr s prostorem pro experimenty

Právě v tom by se měli vítězové tendru vzájemně doplňovat. FYI Prague bude pro T-Mobile zajišťovat především press-office service a rozvíjet vztahy s novináři a důležitými stakeholdery v oblasti mobilních technologií a telekomunikace. Katz83 se má postarat o „aktivizaci celého mediálního prostoru a komunit prostřednictvím celospolečenských témat a komunikaci na sociálních sítích“. Práce obou agentur se přitom má v rámci celého projektu doplňovat.

Tomáš Jirsa

Tomáš Jirsa

„Věříme, že PR se z dominantního nástroje budování reputace stalo jedním z kamenů hodně široké mozaiky, které mají značky k dispozici a poslední rok to naprosto obnažil. Chceme pro T-Mobile začít naplno využívat potenciál sociálních sítí, nových mediálních formátů a průběžné kreativy s cílem upevnit pozici otevřeného technologického lídra. Naší filozofii naplno vystihuje i náš první projekt - microsite digitalnileader.cz, kde chceme otevřeně popsat celou spolupráci, využít podcastového formátu a trochu netradičně pracovat se sítí Whatsapp,“ přibližuje pohled skupiny Katz83 její zakladatel Tomáš Jirsa.

„S FYI Prague jsme vyrostli na startupech a to nejlepší si z nich odnášíme. Třeba potřebu uřídit si myšlenky a se svým produktem vytvářet nová celospolečenská témata. Být otevřený, dostupný, lidský, ale také dostatečně agilní, pokud je nutné reagovat obratem. Nepromlouvat nutně hned či pouze přes tradiční média, ale z obrovské nabídky komunikačních kanálů zvolit ten nejvhodnější,“ uvádí spoluzakladatel FYI Prague Jan Řezáč. „Uděláme maximum pro to, abychom společně s T-Mobile vedle nových technologických inovací a standardů přinesli změnu také v podobě nového způsobu komunikace se zákazníky, odbornou veřejností a samozřejmě s novináři,“ slibuje.

Jan Řezáč

Jan Řezáč

František Brož

František Brož

Pro letošní rok má T-Mobile v rámci public relations aktivit několik zásadních témat ke komunikaci. Nově vzniklá divize pro firemní zákazníky a veřejnou správu chce komunikaci a vztahy stavět na čtyřech základních pilířích. Konektivitě, s cílem rozvíjet v Česku nejmodernější telekomunikační a datovou síť a tím podporovat vizi společnosti o Propojené zemi, datových úložištích, ochraně v rámci kybernetické bezpečnosti a silným partnerství pro český stát a byznys v rámci globální transformace na ekonomiku a průmysl 4.0.

Směrem ke koncovým zákazníkům chce T-Mobile dál podporovat svou roli hlavního poskytovatele technologických novinek (naposledy třeba možnost poprvé využívat eSIM pro hodinky Apple Watch) na českém trhu nebo zajištěním datové rovnosti pro české domácnosti dalším rozvojem optického internetu (do roku 2025 má v plánu zajistit pokrytí jednoho milionu českých domácností). Velké úsilí bude investovat také do digitální edukace, a to jak v rámci českého školství, tak například neziskového sektoru. Otevírat chce celospolečensky důležitá témata, jako je například internetová gramotnost nebo digitální inkluze.