Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

T-Mobile po 22 letech končí s podporou českého fotbalu

Tuzemská reprezentace přichází o generálního partnera. Kdo jej nahradí, se neví.

Operátor T-Mobile sponzoroval český fotbal od roku 1998

Operátor T-Mobile sponzoroval český fotbal od roku 1998

Ještě pod značkou Paegas vstoupil v roce 1998 dnešní T-Mobile jako sponzor do české fotbalové reprezentace. Nyní „růžový“ operátor a generální partner tuzemských fotbalistů oznámil od jednoho z nejsledovanějších sportů světa odchod. Stane se tak po letošním evropském šampionátu.

„Stáli jsme po boku české reprezentace déle než dvě dekády, ať už se dařilo, či nikoliv. Sedmý postup v řadě na Euro symbolicky uzavře naši spolupráci,“ komentoval Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic. Podle sdělení protistrany, Martina Malíka z Fotbalové asociace České republiky (FAČR), se nejedná o náhlé ukončení spolupráce, asociace o tom byla zpravena před několika měsíci. Jak Médiáři sdělil Jiří Janeček z komunikačního oddělení T-Mobilu, důvodem je přehodnocení sponzorských aktivit, nová komunikační strategie a snaha navázat na ni všechny aktivity ke svým zákazníkům. T-Mobile dál funguje jako partner českých olympioniků a jako sponzor českého florbalu.

Během víc než dvacetileté spolupráce T-Mobilu s českým fotbalem proběhlo přes 230 zápasů a T-Mobile v rámci partnerství rozdal zákazníkům 30.000 vstupenek. I na poslední fotbalovou sezónu chystá T-Mobile řadu marketingových aktivit.

Vedle odcházejícího generálního partnera T-Mobilu reprezentaci dál jako klíčoví - takzvaní oficiální - partneři podporují Puma, Hyundai a Pepsi. Takzvaným premium partnerem se letos stal čínský výrobce elektroniky TCL.

Velká sponzoringová událost ve světě fotbalu se odehrála téměř na den přesně před rokem. Tehdy společně fotbalová asociace a Pivovary Staropramen oznámily spolupráci, a to rovněž na úrovni sponzoringu české fotbalové reprezentace v pozici oficiálního partnera. Smlouva byla podepsána na tři roky a vztahuje se k podpoře samotné pivní značky Staropramen. Ten tehdy zaplnil uvolněné místo po značce Gambrinus. Dlouhodobě pak zůstává nezaplněné místo sponzora z řad finančních institucí. Naposledy toto místo zaujímala v roce 2012 Česká spořitelna.