Mobilní operátor T-Mobile se v segmentu rezidentních zákazníků letos zaměří na nabídku internetu pro domácnosti. Koncept Internet na doma zahrnuje tři nové tarify Internetu bez drátu a dva stávající tarify Pevného internetu. Nabídku podpoří kampaň, v hlavní roli opět s Ivanem Trojanem, jehož doplňuje nově Václav Neužil. Operátor chystá také spuštění IP TV, a to ještě v první polovině letošního roku. Zástupci T-Mobilu to uvedli na dnešní tiskové konferenci. Současně představili výzkum trendů ve využívání internetu a mobilních zařízení, který T-Mobile zrealizoval.
Rozšiřuje nabídku tarifů
„Lidé ve svém mimopracovním čase využívají internet nejčastěji doma a obvykle ho sdílejí v rámci své domácnosti. Rozšířením nabídky tarifů chceme domácnostem poskytnout řešení podle jejich potřeb a požadavků na využívání internetu,“ uvedl Tomáš Ryšavý, ředitel marketingu pro rezidentní segment v T-Mobile.
Tři nové tarify Internetu bez drátu, zaváděné od 1. února, nesou názvy Standard, Premium a Premium Plus a umožňují připojit se na web doma i mimo domov. Tarify Pevného internetu se nemění. Na rozdíl od Internetu bez drátu nemají datový limit, jsou tedy podle zástupců T-Mobilu dobrou alternativou pro případné zájemce o IP TV, jejíž spuštění operátor připravuje ještě v prvním pololetí.
Kampaň bude mít i online vychytávky
Aktuální nabídku Internetu na doma podporuje kampaň, jejímž protagonistou je opět herec Ivan Trojan. Kampaň se odehrává na „klinice“, kterou si tvůrci vytvořili z knihovny v Hradci Králové. „Loni jsme s Ivanem Trojanem spolupracovali na agentské kampani, jejíž prostředí velmi dobře fungovalo u našich prodejních atributů kompetentnosti, ale kreativně už jsme v něm pokračovat nechtěli, abychom neopakovali nápady. Proto jsme se přesunuli do jiného prostředí, a protože jde o rodiny a chtěli jsme na to jít jinak, než formou šťastné rodinky, zvolili jsme prostředí kliniky. To se opět spojuje s atributy kompetence i s moderním technologiemi. S Ivanem Trojanem spolupracujeme nadále,“ řekl Ján Stanko, ředitel marketingové komunikace T-Mobilu. Loňská kampaň podle něj zdevítinásobila měsíční prodeje a na této úrovni prodej zůstává.
Nyní startují dva spoty, jeden má podle Stanka i speciální dvouminutovou verzi určenou pro internet, a kromě toho T-Mobile chystá jeden speciální spot pro volání přes wifi. Tento spot půjde pouze na internetu a odstartuje v březnu. Jeho online nasazení souvisí se specifickým humorem, který se hodí spíš pro online prostředí.
Tři typy domácností
T-Mobile podle Ryšavého vytvořil na základě výzkumů i hovorů s prodejci tři modelové typy českých domácností, pro které se jeho nové tarify hodí.
První typ T-Mobile podle jeho slov označuje jako Nesedíme doma: Patří sem jednak mladí lidé, kteří žijí v podnájmu, internet potřebují, ale nejsou na něm tak moc, večer se spíš chodí bavit do společnosti, o víkendech jsou venku. Dále pak rodiče, kteří už mají odrostlé děti „z domu“ a začínají žít jen spolu, víkendy tráví na chalupě. Určeba je jim nabídka internetu bez drátu premium.
Druhý typ domácností s internetem začíná: Tento typ tvoří jednak aktivnější senioři ve věku 65 +, kteří internet využívají a chtějí ho využívat lépe. Ale také třicátníci a čtyřicátníci, žijící „v mama hotelu“, kteří bydlí s matkou na malém městě, čas tráví doma a mají nižší příjmy. Pro ně je internet bez drátu standard.
Třetí typ domácností jsou lidé, kteří jsou pořád online, neobejdou se bez internetu, mají na něj vysoké nároky a chtějí chytrou televizi. Jsou to jednak rodiče s malými dětmi, jednak mladí manželé, kteří plánují rodinu a zařídili si na hypotéku první své bydlení. Těm je určena nabídka pevného internetu, jak premium, tak standard.
Jak se žije v Česku?
Typologii T-Mobile vytvořil na základě výzkumu ve 4,3 milionu českých domácností, z nichž 1,6 milionu udává T-Mobile jako hlavního mobilního operátora. „Téměř tři čtvrtiny (72 %) z nich mají internet, z toho 48 % má lokálního poskytovatele. Tři čtvrtiny domácností jsou bez dětí (buď je nemají, nebo se už odstěhovaly), 14 % představují domácnosti s jedním dítětem. Devětatřicet procent domácností má volné TV vysílání, 25 % satelitní, 27 % kabelovku, 2 % IP TV, 7 % nemá televizi,“ citoval některé výsledky Ryšavý. Výzkum podle něj naznačil i určité trendy v používání mobilních zařízení: „Podíl prodaných chytrých telefonů s displejem větším než 5 ´´ v Česku meziročně vzrostl z 8 na 34 %, 50 % tabletů je většinou používáno doma, 35 % mimo domov a zbytek není používán vůbec,“ zmínil Ryšavý.