Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Tablet v Česku má přes 600 tisíc lidí, vydavatelé začali zjišťovat jejich ochotu platit

Čeští vydavatelé tisku věří, že tablety a další mobilní komunikační zařízení tradiční části jejich byznysu neuškodí, naopak jim pomohou prosperovat v další, digitální éře. „Jsme přesvědčeni, že tištěná a online forma jsou komplementární, mohou existovat vedle sebe,“ prohlásil dnes za oborovou Unii vydavatelů Tomáš Tkačík, jinak šéf vydavatelství Business Media CZ.

Uvedl to při prezentaci čerstvých výsledků výzkumu čtenosti Media Projekt. Ten zjistil, že konkrétně tablety vlastní v Česku 7 % lidí ve věku od 12 do 79 let, tedy něco přes 600 tisíc lidí.

Unie se svými výzkumníky proto začala zkoumat ochotu lidí platit, byť si vydavatelé uvědomují, že - jak uvedl Tkačík - zatím zpoplatňují jen vybraný obsah, většina internetového obsahu je stále zdarma a počet předplatných pro čtecí zařízení stoupá velmi pomalu - dohromady to jsou zatím jen řádově tisíce prodaných výtisků na vydání.

Přesto tu letos začala vznikat vydavatelství specializovaná na produkci titulů výhradně pro tablety: Tablet Media, Forsage-team či Magazino Media.

Vybavenost čtecími zařízeními podle Media Projektu

Vybavenost čtecími zařízeními podle Media Projektu