Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Tady jsou všechny Grand Prix z Cannes Lions 2019

Minimálně další rok budete na českých konferencích vídat tyhle vítězné světové reklamy.

Kampaň The Whopper Detour brala tři Grand Prix, včetně Titanium. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Kampaň The Whopper Detour brala tři Grand Prix, včetně Titanium. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Burger King se letos stal kreativní značkou roku. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Burger King se letos stal kreativní značkou roku. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Burger King se letos stal kreativní značkou roku. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Burger King se letos stal kreativní značkou roku. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Nezávislou agenturou roku je americká Wieden+Kennedy. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Nezávislou agenturou roku je americká Wieden+Kennedy. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Nezávislou agenturou roku je americká Wieden+Kennedy. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Nezávislou agenturou roku je americká Wieden+Kennedy. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Agenturní sítí roku je McCann Worldgroup. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Agenturní sítí roku je McCann Worldgroup. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Holdingovou agenturou roku je Omnicom. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Holdingovou agenturou roku je Omnicom. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Jeff Goodby a Rich Silverstein získali ocenění za přínos oboru. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Jeff Goodby a Rich Silverstein získali ocenění za přínos oboru. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Jeff Goodby a Rich Silverstein získali ocenění za přínos oboru. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Jeff Goodby a Rich Silverstein získali ocenění za přínos oboru. Foto: Richard Bord (Getty Images) pro Cannes Lions

Hlavní cena v letošní soutěži festivalu Cannes Lions zamířila třikrát za jednu a tutéž kampaň do rukou klienta Burger Kingu, respektive jeho kreativní agentury FCB. Burger King byl díky tomu zvolen kreativní značkou roku, za ním skončily Nike a Ikea. Dvě z kampaní pro Nike braly celkem čtyři Grand Prix.

Award Tracks letošních Cannes Lions

Award Tracks letošních Cannes Lions. Kliknutím zvětšíte

Direct, Mobile, Titanium: The Whopper Detour

FCB (New York, USA) pro Burger King

Fastfood Burger King posílal lidi ke konkurenčnímu řetězci McDonald’s, aby si tam objednali jejich Whopper za jeden cent. Samozřejmě ho nedostali. Prodával ho Burger King, a to v případě, že si ho zájemce objednal přes jeho mobilní aplikaci ve vzdálenosti nejvíc 600 stop právě od Burger Kingu.

Film, Film Craft: The Truth Is Worth It

Droga5 a Final Cut (New York, USA) pro The New York Times

Pravda za to stojí, ukazují v pětici nejvýš hodnocených filmů kreativci z agentury Droga5 příběhy, na něž díky důslednosti, houževnatosti, pečlivému analyzování, odvaze a nebojácnosti přišli reportéři amerického deníku The New York Times. Droga5 brala Grand Prix v prestižní kategorii Film, agentura Final Cut byla oceněna za řemeslo v kategorii Film Craft.

Glass: The Last Ever Issue

VMLY&R (Varšava, Polsko) pro Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

„Nikdo by se už o ženách neměl učit z pornočasopisu,“ je klíčové sdělení vítězné kampaně kategorie Glass z Polska. Zpravodajský web Gazeta.pl, banka a platební společnost se spojily, aby koupily nejznámější polský pornočasopis a aby ho pak zavřely úplně posledním číslem. To využilo dosavadní rubriky, ale otočilo proti sexismu.

Sustainable Development Goals: The Lion’s Share

Clemenger BBDO (Melbourne, Austrálie) pro Mars

Zvířata se objevují v pětině všech reklam, ale marketingové odvětví jim vrací minimální podporu. Proto kampaň pomohla vybrat peníze na 17 nejrůznějších programů, které mají zachránit stávající životní prostředí vybraných zvířecích druhů a zachránit je od vyhynutí.

Creative Effectiveness: Black Supermarket

Marcel (Paříž, Francie) pro Carrefour

Brand Experience & Activation: Changing the Game

McCann (New York, USA) pro Microsoft

Creative eCommerce: Do Black - The Carbon Limit Credit Card

RBK Communication (Stockholm, Švédsko) pro Doconomy

Innovation: See Sound

Area 23 / FCB (New York, USA) pro Wavio

Radio & Audio: Westworld: The Maze

360i (New York, USA) pro HBO

Media: Air Max Graffiti Store

AKQA (Sao Paulo, Brazílie) pro Nike

Creative Data: Go Back to Africa

FCB/Six (Toronto, Canada) pro Black & Abroad

Social & Influencer: Keeping Fortnite Fresh

VMLY&R (Kansas City, USA) pro Wendy’s

PR: The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination

Scholz & Friends (Berlín, Německo) pro The Female Company

„Kampaň ukázala, jakou sílu má kreativní myšlenka. Vyvolala celonárodní debatu o nesmyslně vysokém daňovém zatížení dámských hygienických potřeb, kterého si léta nikdo nevšímal. Až teď. Klientem byl malý startup, který založily dvě ženy. Tato kampaň má sílu změnit legislativu a z jejího výsledku budou mít užitek všechny ženy v Německu, nejenom jejich malý byznys,“ popsala Michelle Hutton, prezidentka poroty PR Lions, a ředitelka agentury Edelman pro globální klienty.

Michelle Hutton a Dita Stejskalová

Michelle Hutton, prezidentka poroty PR Lions, a Dita Stejskalová, managing director sekce PR & Influence v české pobočce Ogilvy, která v porotě letos zasedla také

Managing director Ogilvy PR Dita Stejskalová, která v porotě kategorie PR zastupovala Česko, se Michelle také zeptala, jaké hlavní postřehy si odnáší jako prezidentka letošní poroty PR Lions. „Prošly nám pod rukama kampaně ze 67 zemí a vidíme posun od krátkodobých kampaní, které rychle zazáří, ale mají krátkou ‘trvanlivost’, k těm, které mají dlouhodobý záměr a dopad.“

„Opravdu jsme měli z čeho vybírat a mluvím o kampaních, ve kterých kreativní idea vycházela z přemýšlení vzešlého z PR a též z integrovaného přístupu. Byly to kampaně, které pracovaly s PR jako se sofistikovanou komunikační disciplínou, ne jenom jako s dalším komunikačním kanálem, jehož úkolem je medializovat reklamní kampaň. Příští rok bych chtěla vidět ještě víc přihlášek v kategoriích jako interní komunikace, krizová komunikace nebo public affairs. Tady mohou píáristé svoje řemeslo krásně rozbalit a ukázat, co dovede.“

„Letošní kampaně měly mnohem víc lokální zaměření než dřív. A je to přirozené. Společnost je v řadě zemí rozdělená, lidé mají problémy ‘doma’, ve své zemi a značky na to reagují, protože jsou součástí jejich každodenního života,“ řekla také předsedkyně poroty PR Lions.

„Vidíme také konečně posun od měření publicity ke sledování reálných byznysových výsledků. Proto je tak důležitá práce s daty a vnímání celospolečenského kontextu, abyste mohli vypíchnout ten správný insight, který s lidmi rezonuje a dává jim smysl. Z toho pak vzniká skvělá kreativa, která značce otevírá přirozenou cestu k lidem, protože to, co dělá, jim dává smysl a baví je to. A vy můžete měřit byznysové výsledky,“ uzavřela Michelle Hutton.

Creative Strategy: The E. V. A. Initiative

Forsman & Bodenfors (Gothenburg, Švédsko) pro Volvo Cars

Digital Craft: Address the Future

Virtue (Kodaň, Dánsko) pro Carlings

Industry Craft: Just Do It HQ at the Church

Momentum Worldwide (New York, USA) pro Nike

Entertainment: 5B

UM Studios (New York, USA) pro Johnson & Johnson

Entertainment for Music: This is America

Doomsday Entertainment (Los Angeles, USA) pro Childish Gambino

Entertainment for Music: Bluesman

AKQA (Sao Paulo, Brazílie) pro Baco Exu Do Blues

Entertainment for Sport: Nike Dream Crazy

Wieden + Kennedy (Portland, USA) pro Nike

Outdoor: Nike Dream Crazy / Colin Kaepernick

Wieden + Kennedy (Portland, USA) pro Nike

Nike Dream Crazy / Colin Kaepernick

Nike Dream Crazy / Colin Kaepernick

Health & Wellness: Thisables

McCann (Tel Aviv, Izrael) pro Ikea

Pharma: Breath of Life

McCann Health (Šanghaj, Čína) pro GSK GlaxoSmithKline

GSK: Breath of Life (McCann Health)

GSK: Breath of Life (McCann Health). Kliknutím zvětšíte

Print & Publishing: The Blank Edition

Impact BBDO (Dubaj, Spojené arabské emiráty) pro An-Nahar

Al-Nahar: The Blank Edititon (Impact BBDO)

Al-Nahar: The Blank Edititon (Impact BBDO). Kliknutím zvětšíte

Design: Creatability

Google Creative Lab (New York, USA) pro Google

Google Creative Lab: Creatability. Kliknutím zvětšíte

Google Creative Lab: Creatability. Kliknutím zvětšíte