Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Tady se uhodil Hřebejk na hlavičku.“ Spoty na Wave baví

Sérii od Stink Films propagující podcasty Radia Wave staví tentokrát reklamní kati nejvýš.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 39. týden 2020

  1. Stink Films: Podcasty Balanc, Čelisti a Šeptem (53 %)
    značka: Radio Wave, klient: Český rozhlas
  2. DDB Prague: Dvojky drží s vámi (47 %)
    značka: CZC.cz, klient: Mall Group
  3. HoloMotion Media: Zaleťte si pro životní zážitek! (46 %)
    značka: Red Bull, klient: Red Bull Česká republika
  4. BeefBrothers: K velké radosti stačí opravdu málo (44 %)
    značka: Korunka, klient: Tipsport
  5. Triad Advertising: Zázračné stvoření (43 %)
    značka: Vinea, klient: Kofola ČeskoSlovensko

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Veřejnoprávní Wave propaguje podcasty

Radio Wave, stanice Českého rozhlasu pro mladé a mladě smýšlející posluchače se zájmem o současnou kulturu a společenské dění, spustila kampaň na jedny ze svých nejoblíbenějších podcastů Čelisti a Balanc a na nový podcast Šeptem. Videospoty budou v září a v říjnu k vidění v síti kin Aerofilms a Cinema City a na všech online platformách Radia Wave (Facebook, Instagram, YouTube). „Kampaní chceme upozornit na tři osobité formáty, které nabízíme nejen v lineárním vysílání Radia Wave v pravidelných časech, ale taky jako podcasty, které lze na webu wave.cz, v aplikaci mujRozhlas.cz i dalších podcastových aplikacích poslouchat kdykoli, kdekoli i offline,“ uvádí Iva Jonášová, šéfredaktorka Radia Wave. Stanice se momentálně zaměřuje právě na širokou nabídku podcastů pro mladé publikum a poslech na vyžádání v online prostředí. „Snažil jsem se vytvořit tři různorodé spoty, které by odpovídaly nejen obsahu jednotlivých pořadů, ale i specifickému charismatu jejich moderátorů. Zároveň celou kampaň spojuje určitá míra nadsázky a humoru,“ říká Jakub Jirásek, režisér a autor konceptu spotů. Videa se natáčela v několika lokacích v Praze, například v Kině Světozor, v baru Kina Lucerna, v kavárně Českého rozhlasu a dokonce v jedoucí tramvaji. Hlavními hrdiny spotů jsou samotní autoři pořadů, kterým se kampaň věnuje. V jednom ze spotů se objevil i známý český režisér Jan Hřebejk.

Jakub HussarJe to málo. Stalin je už taky okoukanej.
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešMladí? Mladí duchem? A kam odešli? Natočeno je to sice pěkně, ale lezou z toho fóry jak z Dikobrazu. Filmoví kritici se suchoprdně nesmějou, fitnessák funí po cvičení tak, že ho chtějí pustit sednout v tramvaji, a když o vztazích, tak šup do podprdy a trenclí. Poznejte Radio Biedermeier. Přesto jediná dnešní kampaň.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaTohle mi přijde výborné. Zvláště ten spot se nadšeným slovenským fanouškem českých komedií. Skvěle natočené krátké filmy se skvělou atmosférou, které během pár vteřin umí zaujmout a pobavit. Bravo!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Petr LaštovkaMno. Jak tam na konci přijde Honza Hřebejk a zeptá se „tak co kluci, jak se vám to líbilo“, koukněte na ten výraz těch kritiků. Přéésně! Přesně tak se tváří všichni kritici, když se jim to líbí. A proto je tohle boží kousek. Líbí se mi to moc.
Petr Laštovka (Geometry)

Ondřej SoučekTeď budu asi přísnej. Radio Wave miluju a tyhle spoty jsou moc milý, jenže pro mě je to trochu nenaplněná výzva. Cítím z toho trochu inspiraci suchým humorem Jima Jarmusche, jak to ukázal v Noci na zemi. Ale za mně to neni dotažený. Zůstalo to v půlce. Přesto good, radši rádio Wave než rádio Expres.
Ondřej Souček

Tomáš UrbánekJe to zajímavý, jiný, řemeslně dobře udělaný. Ale občas to na mě působí až moc intelektuálně a v případě těch filmových kritiků i nepříjemně. Snažil bych se, aby to víc sdělovalo, jaký ty pořady jsou a ne jen ukazovalo šeptání, protože se pořad jmenuje Šeptem.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerMůj názor vystihuje poslední scénka ze spotu Čelisti.
Michal Šoller (Cognito)

Lukáš BaštaBaví mě to. Tady se uhodil Hřebejk na hlavičku.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Štěpán KleníkK promu podcastu bych čekal míň opulentní produkci a větší dávku nadsázky. „Pointy“ na konci vyzní spíš trapně než humorně. Zanechalo to ve mně ale podivnou rezonanci, takže si to možná pustím...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

2. Z Hezuckého je hlasový asistent

Internetový obchod CZC.cz nasadil v půli srpna nový komunikační koncept, postavený na dlouhodobě zavedené lince hrdých dvojek na trhu. Po hruškách a známém moderátorovi se pomyslnou dvojkou stává samotné zboží prodejce. Protože právě elektroniku často v rozhodování spotřebitelů předbíhají jiné položky. O kreativu se tentokrát postarala pražská DDB. S tou se nově e-shop spojil už na začátku roku, ale spolupráci o pár měsíců zdržela krize spojená s koronavirem. Agentura staví kampaň na ulítlé dvojici hrdinů, kteří bojkotují hromadění zbytečností a bojují za právo klást elektroniku na první místo. Mladíkovi s protestní cedulí ve spotech sekunduje hlasový asistent, kterému propůjčil hlas Patrik Hezucký, moderátor rádia Evropa 2, známý právě z předešlé komunikace. V nové kampani vystupuje jako chytrý hlasový asistent Hezi. „S technologiemi i CZC.cz je prostě zábava. I proto jsme chtěli, aby byl náš koncept hravý, jiný a tak trochu na hraně. Nechceme lidem doopravdy a s plnou vážností kázat, co kupovat a co ne, proto jsou naši hrdinové posazeni do fiktivního studiového světa a za své přesvědčení bojují s humorem a osobitým stylem,“ říká Simona Luteránová, copywriter DDB Prague. Pro kampaň vznikl hlavní spot a další tři produktové na podporu klíčových kategorií. K vidění budou od 17. srpna do konce září, a to i v televizi na stanicích Prima a Barrandov. Kromě televizních obrazovek se objeví na YouTube, v outdoorových formátech, na vlnách rádia Evropa 2 a samozřejmě i sociálních sítích a pobočkách CZC.cz. Kampaň dostala svou landing page, Ve vlnách se pak komunikační koncept bude dál rozvíjet až do roku 2021.

Jakub HussarCZC.CZ neví co chce. Kvazi-Hezucký, kvazi-koncept „dvojek“, to vše v chaotickém pelmelu, o kterém nemám nejmenší tušení, co po mě vlastně chce. Exekuce dobrá - to ale nestačí.
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešCZC. Ohňostroj bezradnosti. NKP.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaKampaň se mi líbí vizuálně a hezky funguje v printech. Spoty jsou hravé, ale je v nich toho nějak moc, takže úplně nevím, co přesně si mám zapamatovat.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Petr LaštovkaTak, mám pro kreativu od DDB poslední dobou slabost, kdo ne. Ale simvás, on už tam jako Patrik Hezucký nemůže hrát, že jste ho šoupli do divnýho reproduktoru? Ten hubený pán v čepičce je teď kdo? Otázky, samé otázky. Zapínám úsporný režim.
Petr Laštovka (Geometry)

Ondřej SoučekPane Ježíši, to je dobrý, co? S tvým dovolením posílám do DDB výtisk Strážné věže, protože tohle je božská kampaň.
Ondřej Souček

Tomáš UrbánekTy jo, chvíli jsem se chystal jásat nad tím, že naplno říkaj, že si někdy kupujem zbytečnosti - jako třeba novou televizi každej rok. Že to do nás ty ‚‚jedničky‘‘ tlačej různýma kampaněma. To by mi přišlo skvělý vymezení vůči ukřičený Alze. Jenže oni se pouštěj dost šroubovaně do věcí, do kterých jim, aspoň podle mě, nic neni. Opravdu dělá chybu někdo, kdo si místo televize kupuje obrazy? A někdo, kdo si raději ladí obývák, než hraje na PlayStationu? Možná to moc řešim a nechápu nadsázku, ale podle mě je to mimo.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerCZC se trochu hledá a žádná kreativa jí dlouho nevydrží, až teda na tu otravnou dvojku. Doufám, že z toho odpadkového koše neudělají nového maskota. Samotné spoty jsou dobře odvedená práce. Ale přesto bych od CZC čekal, místo podlézání Alze, něco odvážnějšího, aby na to kočkování musela i Alza reagovat.
Michal Šoller (Cognito)

Lukáš BaštaEkvivalent reklamní Inception. Musím ocenit návaznost na předchozí komunikaci CZC, ale v tom budu asi sám. Naopak se naprosto ztrácím ve sdělení o zbytečnostech, které kupuji, protože je potřebuji, a nezbytnostech, které nepotřebuji, ale mají mi udělat radost. Na to potřebuju Heziho, aby mi to celý vysvětlil.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Štěpán KleníkNo a tady je to trochu obráceně. Je to směs nesrozumitelných, ač výtvarně povedených scén. Už nevím jestli se teda řeší Alza. Komplex. Ceny. Nebo „čas změny“ nebo polštáře. Nerozumim tomu, co mi chce CZC říct. Nevím co to je „nadvláda zbytečností“. Tahle reklama?
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

3. Red Bull využil holografické panely

Z natáčení kampaně

Z natáčení kampaně

Zaleť si pro životní zážitek! je claim soutěžní kampaně, kterou vytvořil výrobce energetických nápojů Red Bull společně s agenturou HoloMotion Media a která láká 10 vybraných šťastlivců na letecký zážitek snů. O něj se hrálo v soutěži od 1. srpna do 30. září na webu. Výherci se proletí v kokpitu letadla s elitními piloty Flying Bulls, projdou si bezpečnostním školením, seznámí se s piloty a nahlédnou do hangáru. Kampaň běží v inzertní síti holografických vitrín, zkráceně HLV, po Praze, včetně nově umístěného panelu v holešovickém showroomu největšího českého e-shopu Alza.cz. HoloMotion umístila nové panely také do supermarketu Albert v pražském Europarku, potravinách Delia v Bratislavě a také na čerpací stanici MOL v Rozvadově. Celkově je dvouměsíční kampaň Red Bull aktivní na 21 holografických plochách s denním zásahem přes 170.000 lidí. Na kreativním zpracování pracoval brand manager Red Bullu Pavel Chyška s týmem HoloMotion Media v čele s Dominikem Peršlem, art directorem Pavlem Trávníčkem a kameramanem Martinem Kubalcem. Vizuál zahrnuje animace modelu letadla Flying Bulls společně s hologramem letce Jana Tvrdíka, který patří mezi také elitní vojenské letce české Armády a chrání vzdušná prostor země v kokpitu nadzvukových strojů JAS-39 Gripen. „Vizuál z naší dílny kombinuje reálné záběry pilota s 3D modelem letadla,“ popisuje kampaň v Praze a Bratislavě spoluzakladatel a šéf HoloMotion Media Peršl.

Vilém RubešNe všechno se slavnou značkou musí být přelomové. Ejhle starý dobrý cut out, jenže 3D a hejbací. Na celé té podívané jsou nejlepší ty výrazy nešťastníků ve videu, s dílem konfrontovaných, jasně sdělujících své NKP.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaNevím, technologicky je to asi pecka, ale... mě to nechalo chladnou (a podle přiloženého videa to příliš nezaujalo ani běžné kolemjdoucí v Alze). Ale já asi nejsem Red Bull kind of a person.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Petr LaštovkaPouštím si to pořád dokola. Nejradši bych si to dal na desetihodinovou smyčku. Nemůžu se nabažit toho týpka v tričku a flipflopech, pořád hledám Walda. A taky mě baví ten pán v modrý košili a šerpou. Oh, wait. To není, co mám hodnotit? Aha. Inovativní to je, samosebou. A nešlo by to nějak trošičku líp prodat? Protože inovacím já fandím a tohle úplně inovativní video není.
Petr Laštovka (Geometry)

Ondřej SoučekTo je jak z Harryho Pottera! Ještě z toho udělejte teleport a dám stovku.
Ondřej Souček

Tomáš UrbánekVšechno, co neni televizní nebo online spot, se tu hodnotí celkem složitě. Ale oceňuju, že si někdo dal tu práci a vytvořil pro tenhle speciální formát i obsah na míru.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerMám rád nové věci, sice se to rychle okouká, ale na první dobrou to dokáže zaujmout víc než plakát. Dávám palec hore.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkNeviděl jsem tento konkrétní hologram naživo, což se špatně hodnotí... Ale využívání progresivních technologií mě baví napříč segmenty. V Alze to dává smysl, takže palec nahoru!
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

4. Korunka po třech letech s větší kampaní

Korunka: K velké radosti stačí opravdu málo (BeefBrothers)

Korunka: K velké radosti stačí opravdu málo (BeefBrothers)

Loterie Korunka odstartovala reklamní kampaň, jejímž hlavním cílem je podpořit povědomí o značce. Zároveň propaguje základní benefity, jimiž jsou nízká vstupní cena tiketu 10 Kč a frekvence losování dvakrát denně. Kampaň stojí na kreativním konceptu agentury BeefBrothers, který v konkurenci 20 dalších návrhů od pěti agentur zvítězil v tendru, jenž přes všechna pandemická omezení proběhl letos na jaře. V rámci vítězného konceptu vznikl reklamní spot, jehož děj se odehrává pozpátku. Divák nejprve vidí výbuch radosti a až na konci se dozví jeho příčinu – výherní tiket Korunky. Spot režíroval Maroš Milčík, za kamerou stál Gašper Šnuderl. Páteří komunikačního mixu startující kampaně Loterie Korunka je televize následovaná onlinem a reklamou na sociálních sítích, komunikací na pobočkách (Chance a Tipsportu, kde si lze Korunku vedle webu také vsadit) a v omezené míře i v dalších nadlinkových a podlinkových kanálech. „Koncept propojuje značku s pozitivní emocí, hravostí a optimismem. Ústřední sdělení K velké radosti stačí opravdu málo ilustruje jak nízkou cenu tiketu, tak disproporci mezi aktem jeho zakoupení a dopadem, který výhra pro život může mít,“ vysvětluje marketingový manažer Korunky Luboš Maxa. Jde o první větší kampaň loterie Korunka po víc než třech letech. Podle ředitele Korunky Filipa Bocka budou napřesrok následovat další výrazné novinky v nabídce a s nimi spojené marketingové aktivity: „Chceme Korunku budovat jako moderní českou loterijní značku a firmu s rozmanitým spektrem produktů pro široké skupiny zákazníků, s hustou distribuční sítí a silným online prodejem.“ Loterie Korunka je součástí skupiny Tipsport, která v září a v říjnu nasadila ještě další dvě rozsáhlé kampaně, a to produktovou zdůrazňující komunitní charakter sázení s Tipsportem a Sázíme budoucnost s Nadací Tipsport. Skupina se tak stala jedním z největších inzerentů letošního podzimu na českém trhu.

Jakub HussarAle jo, docela vtipný. Casting výstižný, maniakální výraz týpka v závěru pobavil.
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešTak dopředu se to hrálo milionkrát, zkusíme to pozpátku, jestli to nebude menší banál. A vidíte, děti, není. NKP.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaTohle mě vůbec neoslovilo. Ošklivá grafika, která ještě víc vynikne na vizuálech, které jsou opravdu jako z pekla. Ve spotu sice všude lítá peří a hrdinové jsou crazy, jak to jen jde, ale já si přeji, aby už to skončilo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Petr LaštovkaMorál stranou. Hazard je vůl. Ale tohle se povedlo. Tak hezky ulítlý a uvěřitelný. Taky si představuju, co bych prováděl, kdybych vyhrál třeba mega. A navíc je to moc pěkně natočený. Takže za mě á jedna.
Petr Laštovka (Geometry)

Ondřej SoučekJá nebudu ani říkat, odkud přišla inspirace, to nevadí, ale mně chybí trochu zajímavější příběh a pointa.
Ondřej Souček

Tomáš UrbánekVideo pozpátku funguje skoro vždycky. Je to zajímavý na pohled a člověk čeká, čím to začalo. Vizuály by chtěly trochu víc péče a podle mě by vypadaly líp v reálnym prostředí a ne na tý fialový. Ale chápu - branding.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerTa scénka mě celkem i baví, zvlášť pánovy vykulené bulvy, ale grafika okolo by si zasloužila větší péči.
Michal Šoller (Cognito)

Lukáš BaštaKorunka zase zkouší vydělat peníze přes postel, bohužel hned s první větou si spot řadím do kategorie prodejců nábytku. Ani korunka nasazená vlevo nahoře tomu nepomůže.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Štěpán KleníkJe to dobrý. Překvapivý. S pointou na konci, respektive na začátku! Dobrá kamera. Dobře navazující scény. Sympatický casting. Baví mě na to koukat víckrát až do konce... Akorát ta grafika na konci je šílená.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

5. Vinea se připomíná tradiční lahví

Vinea: Zázračné stvoření (Triad Advertising)

Vinea: Zázračné stvoření (Triad Advertising)

Tradiční značka Vinea, vzniklá v roce 1974 v Československu, má nový positioning i nový komunikační koncept. Cílem je mimo jiné dát prostor ikonické čtvrtlitrové lahvi, která stála při zrodu značky a je s ní neodmyslitelně spojená. Magické bohatství barev a svěží esprit, který těží z krásy a rozmanitosti přírody, má za cíl zaujmout ženy a muže ve věku mezi 25 až 45 lety. „Vracíme se k podstatě značky Vinea, kterou je nejen hroznová šťáva, ale i černý bez. Jejich spojení dohromady vytváří jedinečnou chuť a vůni, díky které je Vinea tak unikátní a oblíbená. I proto jsme se rozhodli letos vrátit zpět ke kořenům nápoje a začít nově vyprávět příběh, který je značce vlastní a kraluje v něm pořádná dávka fantazie,“ říká brand manažerka Viney Lubica Mieresova. Limonáda Vinea, vyráběná podle originální receptury, chce vyzdvihnout hodnotu značky a posílit spotřebitelské vnímání brandu jako skutečného klenotu mezi sycenými nápoji. Na televizních obrazovkách běží kampaň od poloviny srpna a slovenské diváky bude bavit až do konce září, české do 11. října. Kromě televizních spotů obsadila kampaň také venkovní reklamní nosiče a doplňují je bohaté POS materiály. Autory kampaně a spotu, který se natáčel přímo na vinohradu, kde se hrozno pro Vineu pěstuje, je agentura Triad Advertising. Kreativy se zhostilo trio Martin WoskaVlado Kurek a Matúš Hliboký, Woska s Hlibokým vytvořili i texty. Televizní spot režírovala Veronika Jelšíková, produkci zajistili Stink Films.

Jakub HussarHrozny vína. Vinea. Víno. Vinea. Víno... co dál?
Jakub Hussar (Haze)

Vilém RubešZážitek s Polednicí a rozbitým zrcadlem, které se záhadně zhmotnilo na vinici (to tam teda má pan vinař pěknej bordel). Černý bez se nedostavil, čekal jsem, že chlapeček se podřeže. Reklama typu „lepší, než kdyby rapovali“. NKP.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaAno, je tam víno, mladá rusá dívka i jakýsi zázrak. Print se mi líbí, video mě uspává, jako bych už všechno někde viděla.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Petr LaštovkaMám dotaz: to všechno se se mnou stane, když si dám Vineu? Budu mít takový halušky jako ten chlapec ve vinohradu? Asi ne, no. Tak neslibujte, vlk taky sliboval. Prej, nechejte se okouzlit. Ale jinak je to pěkný, víte? Je.
Petr Laštovka (Geometry)

Ondřej SoučekTriky ze zrcátkem mi trochu unikají, ale to asi nevadí. Jak divoženka Vinea hmátne na hroznu, tak mi připadá, jako by vypustila mračno virů. No, asi je to spojený s dobou. Jinak je to konzistentní s minulou kampaní, pokud si pamatuju.
Ondřej Souček

Tomáš UrbánekJá na tyhle spoty ze světa fantazie moc nejsem. Ve výsledku to nic moc neříká a ani to se mnou nic nedělá. Je to takovej předvídatelnej spot na Vineu. Snažil bych se na to jít víc netradičně.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerKouzelná atmosféra spotu jak z pohádky. Vineu mám rád a tak přiznávám, že zcela neobjektivně nebudu hledat žádné krkavce.
Michal Šoller (Cognito)

Lukáš BaštaOproti předchozím spotům spíš fantazie došla. Sám ji naopak musím zapojit, abych našel návaznost na tradici, recepturu a domyslel si ten černý bez.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Štěpán KleníkJe to takový pateticky pihatý. Miloučký. Ťuťu. Efekty jak z pohádek sedmdesátých let. Možná by to chtělo víc než špetku fantazie...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.