Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Tahle napínavá bitva zvedla Volkswagenu watch time na YouTube o 400 %

Výzva, která drásá řidičovo ego. Nikdo totiž neovládá auto tak skvěle jako vy. Nebo? Češi, kteří ještě nejsou na asistenční systémy úplně zvyklí, musí před jízdním asistentem kapitulovat. Že kvalitní jízdní asistent může zachraňovat životy, je neoddiskutovatelné. Miloš Knor to vyzkoušel na vlastní volant. A seriál Volkswagen Challenge, který o tom natočil, parádně vytunil sledovanost YouTube kanálu značky Volkswagen Česká republika.

VW Challenge

Série VW Challenge má zatím přes jeden milion zhlédnutí, což potvrzuje, že téma asistenčních systémů fanoušky automotive opravdu zajímá

Napříč sociálními sítěmi Volkswagenu témata parkovacích a jízdních asistentů rezonují už pár měsíců. Fanoušci toho chtějí vědět stále víc, dotazy na asistenty a návody k nim rychle přibývají. „Protože se s našimi fanoušky snažíme mluvit o tom, co je doopravdy zajímá, chtěli jsme najít kreativní řešení, které by lidskou formou jízdní asistenty představilo,“ uvádí koordinátor marketingu v divizi Volkswagen osobní vozy Jakub Bouda.

„Věděli jsme, že potřebujeme dychtivé fanoušky a zákazníky uspokojit obsahem, který jejich dilema vyřeší během pár minut. Nikdo dneska nechce obtížně dohledávat informace v obsáhlých manuálech, nebo dokonce střílet otázky naslepo při předváděcích jízdách,“ vysvětluje netradičně pojatou formu manuálů projektová manažerka Eva Kuldová z agentury Boomerang Communication, která se o obsah pro značku Volkswagen stará už víc než čtyři roky. 

Asistent ti jistí záda

Desetidílný seriál na YouTube Volkswagen Challenge vznikl v Boomerangu ve spolupráci s produkcí Goodie Baddie. Je založený na srovnávání jízdy bez asistenčních systémů a s nimi. V jednotlivých dílech se tak postupně převedou všechny klíčové benefity různých asistentů. Divák se potom v asistenčních systémech a jejich možnostech snáz orientuje a hlavně se na vlastní oči přesvědčí, že opravdu fungují a dá se jim věřit. Takto specifický obsah měl zasáhnout hlavně současné majitele vozů a potenciální zájemce o nákup nového auta.

Vedlejším cílem natáčení pak bylo probudit diváckou základnu kanálu Volkswagenu na YouTube z lehkého spánku, do kterého v posledních měsících upadala. Šlo o to, vylepšit kanálu metriky a obsahem zaujmout. Tento záměr se povedlo uskutečnit, fanouškovská základna kanálu se díky seriálu rozrostla o 800 nových členů.

Tohle není pro Kovyho

Na YouTube se chovej jako youtuber. Zlaté pravidlo tvorby video obsahu pro tento kanál. Jenomže co když cílovce, v tomto případě primárně mužům 35+, populární youtubeři nic neříkají? Pak si jednoho musíte vytvořit. Proto za volant usedl někdo povolanější – standup komik a bývalý profesionální řidič Miloš Knor – a vyzval jízdního asistenta na souboj.

Parkuj, Miloši, parkuj!

Parkuj, Miloši, parkuj! aneb Miloš Knor ve VW Challenge

Natáčení probíhalo na uzavřeném okruhu a zúčastnily se ho všechny vlajkové vozy Volkswagen. Četní figuranti statečně simulovali nejrůznější situace, které mohou na českých silnicích nastat. Výsledná videa se pak promovala přes YouTube, Facebook a Instagram, na firemním webu a v dalších kanálech Volkswagenu.

VW Challenge

Instagram Stories nejvíc fungovaly na dosah, podařilo se díky nim oslovit přes 400.000 unikátních uživatelů. Facebooková kampaň s průměrným CPC 0,80 Kč zase přinesla nejvíc prokliků

Body pro Volkswagen

Investice do lokální produkce se vrátila. Série má zatím přes jeden milion zhlédnutí, což potvrzuje, že téma asistenčních systémů fanoušky automotive zajímá. A že je dobré k němu vyrábět relevantní, lokální obsah, místo přebírání cizích videí bez chuti.

„Na Volkswagen Challenge máme jednoznačně pozitivní feedback jak od zákazníků, tak ze strany našich prodejců. Po kvalitním video obsahu je pořád hlad, a proto jsme se rozhodli spustit novou sérii Volkswagen LoVWers, s níž budeme rozmazlovat naši širokou základnu srdcařů,“ nastiňuje budoucnost lokálního video obsahu značky Jakub Bouda.

Recept na úspěšný obsah je tedy velice jednoduchý. „Naslouchejte a vnímejte, jaké problémy mají vaši zákazníci - sociální sítě jsou k tomu skvělým nástrojem -, nebojte se investovat do lokální produkce a jděte po formátech, které v daném segmentu nejsou úplně běžné, zato vaše cílovka s nimi vstává a usíná,“ uzavírá Eva Kuldová.

Text je součástí placené spolupráce se společností Boomerang Communication, hlavní obsahovou agenturou firem Radegast, LMC, Volkswagen nebo Albert