Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

Takový byl první digitální retox v režii Brainz

V úterý 17. 10. 2017 proběhla v pražském Kině Pilotů první oficiální nekonference digitální agentury Brainz o digitálních a technologických inovacích a jejich využití v sociálních sítích.

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů. Zahájil Štěpán Kleník

Kreativita je inteligence, co má radost. Tímto citátem Alberta Einsteina otevřel majitel digitální agentury Brainz Štěpán Kleník konferenci Digital Retox. Jako první řečník představil, proč se Brainz zhostili role pořadatele tematické inspirativní digitální konference, a otevřel cestu pro přednášky následujících hostů.

Retox je, když...

Retox je, když…

Na pomoc si Štěpán pozval i Donalda Trumpa v podobě aplikace augmentované reality, který se svým tancem vyhrál na zářijové AppParade, tradiční soutěžní přehlídce mobilních aplikací. Vyzkoušejte si ho!

Virtuální a rozšířené realitě se věnoval také Michal Vigh, brand marketing manager Škoda Auto. Škoda Auto jako jedna z prvních automobilek na světě použila technologie virtuální reality (zkráceně VR) pro představení nového modelu, konkrétně Vision E. Když se v Šanghaji letos na jaře představoval jejich nový elektromobil, 100 vybraných influencerů z celého světa si mohlo nasadit virtuální brýle a prohlédnout si celý vůz z pohodlí domova. Dále představil VR aplikaci Škoda Heritage, která uživatele teleportuje do 30. let minulého století a umožní mu jízdu ve starém voze Laurin & Klement. Tu si spolu aplikací pro rozšířenou realitu (augmented reality, zkráceně AR) Škoda Karoq mohli diváci vyzkoušet i ve foyer Kina Pilotů, spolu za komentovaného doprovodu autorů aplikací z agentury Brainz.

Digitální strategii značky Nestlé představila Alena Oswaldová. Nestlé si drží své prvenství ve využití 360° videa pro reklamu potravinářské společnosti. V reklamní kampani na kávu bylo možné si otáčením mobilního telefonu prohlédnout snídaňové ráno ze všech koutů světa. ,,Fungovalo to naprosto skvěle. Určitě bych vám ale doporučila pro taková videa vytváření lokálního obsahu,” radila Alena Oswaldová. Další digitální premiéru si Nestlé odbylo při tvorbě spotu na tyčinku Margot, která se v komunikaci spojuje s rájem, a to zavěšením 360° kamery na dron. Otáčením mobilu umožnilo prohlížet si “české ráje” a hlasovat pro ten nejkrásnější.

Že mají všichni radši velké vlny, přesvědčoval Jan Patawa, kreativní ředitel agentury Brainz, který odhalil návod na nejlepší livestream na světě. “Určitě by vaším cílem nemělo být sbírání lajků a nudné hlasovačky,” poradil ohledně Facebooku.

Co radí Jan Patawa ohledně videa na Facebooku

Co radí Jan Patawa ohledně videa na Facebooku

V kampani pro Nestlé a její tradiční značku bonbonů Bon Pari vytvořili Brainz interaktivní soutěžní hru vysílanou prostřednictvím livestreamu. Diváci ovládali ufona, kterého mohli pomocí komentářů poslat až na Mars. “Ideální doba livestreamu je hodina až hodina a půl. My jsme svůj livestream museli ukončit během 30 minut, jelikož jsme získali 6.800 komentářů a došly nám výhry,” přiblížil kreativní ředitel Brainz.

Konferenci zakončil Tomáš Šebesta, digital & social media manager Pivovarů Staropramen. Značku Staropramen můžeme vnímat jako lídra sociálních médií, protože ke své propagaci dosud využili snad všechny dostupné nástroje. A všechny jim fungovaly. “Nástroje pro propagaci je třeba stále přidávat, ale také umět ubírat. Aplikace Pozvi kámoše na jedno, která pro nás byla před dvěma lety na prvním místě, je pro nás dnes nepoužitelná,” uvedl Tomáš Šebesta. Staropramen vybudoval silnou základnu fanoušků a rozhodli se, že už přestanou hrát roli baviče: “Zvážněli jsme, přestali jsme hrát klauna a stále to funguje. A není to budgetem. Veškeré technologické vychytávky jsou vám na prd, když lidem neřeknete, co chtějí slyšet.” A tak udělal Staropramen například akci Den se sládky, na kterou pozval nejen svoje fanoušky, ale také své haters, kteří se díky tomu stali jejich nejsilnějším parťákem na sociálních sítích.

Prohlédněte si fotoreportáž z akce

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů

Digital Retox v pražském Kině pilotů