Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

Taste kupuje Lovebrand, agenturu, co staví značky

Taste a Lovebrand

Taste a Lovebrand: zleva Martin Jindra, Sandra Gligić, Honza Páv, Iveta Oršulíková

agenturní skupinou Taste, která vznikla loni v říjnu spojením agentur Sun Marketing, Medio Interactive a Digistory, se propojila agentura pro budování značek Lovebrand. Od dubna Taste drží 100% podíl v Lovebrandu, jeho zakladatelé Honza Páv a Martin Jindra zůstávají konzultanty a připravují firmu na její začlenění do Tastu. „Už delší dobu nás trápí, že musíme odmítat i ty firmy, o které máme velký zájem. Převis poptávek je tedy značný. Od spojení s Tastem si slibujeme mimo jiné pomoc s rozšířením týmu,“ říká Páv. Od března doplnila konzultanty Lovebrandu Iveta Oršulíková, která v Sunu vedla oddělení sociálních sítí.

„Kluky z Lovebrandu jsme dobře poznali v loňském roce, když nám pomáhali nastavit značku pro budoucí Taste. Líbila se nám hlavně jejich systematická práce. Provedli nás celým procesem nastavení strategie značky a nám bylo jasné, že by tenhle jejich systém ocenilo i plno dalších firem včetně našich klientů. Zapadá to taky přesně do našeho celkového přístupu napříč kanály,“ uvedla Sandra Gligić, ředitelka a spolumajitelka skupiny Taste.

V praxi tak konzultanti z Lovebrandu mají nastavovat strategii značek, na něž naváže s kreativou Digistory, Sun Marketing povede digitální kampaně a Medio Interactive vyhodnotí a dodá potřebné analýzy.

„Aktivní starost o svou značku a její jasné a srozumitelné nastavení směrem k zákazníkům i k zaměstnancům není téma, které by poslední roky řešily pouze velké značky rychloobrátkového nebo prémiového zboží, jak tomu bylo dřív. Obzvláště v e-commerce a mezi středně velkými firmami vidíme zvyšující se zájem o jasné vymezení značky, odlišení se od konkurence, zaujetí zákazníků ne pouze nízkou cenou nebo hledání něčeho hlubšího, jako je poslání značky, které namotivuje zaměstnance,” doplňuje Sandra Gligić.

„Mezi českými brand-buildingovými agenturami je možné pozorovat dva trendy – buď zůstat jako úzce specializovaná jedno nebo dvouhlavá konzultantská firma, anebo rozšířit tým i o exekutivce, kteří navážou na strategické konzultace. Lovebrand zvolil hybridní cestu – zachovává si svou autonomii, ale přitom může klientům nabídnout úzkou spolupráci s dalšími agenturami ze skupiny,“ uzavírá šéfka skupiny Taste.