Bývalý marketingový manažer alternativní taxislužby Uber v Bratislavě Matěj Beňuška přechází ke konkurenci a bude mít na starost rozvoj taxi aplikace Taxify. Ta se v tomto týdnu rozšiřuje na Slovensko a do Polska. V obou zemích zahájí činnost v hlavních městech, tedy v Bratislavě a Varšavě. Za Bratislavu bude zodpovídat právě Beňuška, posílení pozice ve Varšavě dostal na starosti Piotr Boulangé.
„Střední Evropu vnímáme jako zajímavý trh. Jako jedinou vážnou konkurenci zde vidíme Uber a s tím umíme soupeřit, jak jsme ukázali v několika městech v Evropě i Africe,“ tvrdí zakladatel a generální ředitel Taxify Markus Villig.
S Uberem chce Taxify v Bratislavě i ve Varšavě soupeřit tím, že osloví nejen zákazníky, ale také řidiče, které chce nalákat na údajně výhodnější podmínky, než za kterých jezdí u konkurence. „Oproti Uberu si bude od řidičů brát pouze 15% provizi,“ tvrdí externí mluvčí Taxify Jan Novosad z agentury Rubikon PR, která se od letošního května stará o komunikaci aplikace na českém trhu.
Beňuška působil v Uberu od loňského června do letošního července, předtím měl na starosti obchodní rozvoj agentury BB Creative Solutions, kterou spoluzaložil. pracoval také mimo jiné jako konzultant v oblasti digitálního marketingu a jako marketing officer British International School Bratislava.
Boulangé dřív pracoval mimo jiné jako klíčový account manažer polské agentury Grupa Bik nebo manažer call center společností eSky a Gruper. Řídí polský akcelerátor startupů Founder Institute Warsaw.
Taxify je původně estonský startup, nabízející stejnojmennou aplikaci pro objednání taxikářských služeb. Na český trh vstoupil v srpnu 2015. Kromě už zmíněných zemí funguje dále v Pobaltí, v Nizozemsku, v Srbsku, ve Finsku, v Bělorusku a v Mexiku.
Uber vstoupil na Slovensko zhruba v polovině roku 2015, v Česku mu od letošního února pomáhá s komunikací agentura Ogilvy PR.