Tchibo má „obchod budoucnosti“. Kabinky pomohou vybrat si oblečení

Prodejna Tchibo na Zličíně doplněná o interaktivní prvky

Prodejna Tchibo na Zličíně doplněná o interaktivní prvky

V pražském obchodním centru Metropole Zličín otevřela společnost Tchibo „obchod budoucnosti“. Nový typ prodejny nabízí třeba chytrou převlékací kabinku, v níž interaktivní displej zákazníkům doporučí, které kusy oblečení a jak zkombinovat, nebo si přímo z kabinky zažádat personál o jinou velikost. V kabinkách jsou nainstalovány čipy RFID, které poznají, jaké zboží si zákazník do kabinky přinesl, a na základě toho kabinka poskytne radu.

Tchibo Zličín je novým a prvním obchodem budoucnosti německé společnosti

Tchibo Zličín je novým a prvním obchodem budoucnosti německé společnosti

V prodejně se nacházejí i další interaktivní prvky - mezi nimi dva LED panely rámující vchod, které zobrazují aktuální nabídky či akce, nebo elektronický stojan pro online objednání kávy a displeji nad kávovým barem, kde lze sledovat, za jak dlouho bude objednávka připravena. Další technická novinka, kterou Tchibo předvedlo, jsou elektronické cenovky fungující na bázi wifi, které umožňují flexibilně měnit cenovou nabídku a zobrazovat aktuálně probíhající akce.

Inteligentní kabinka v novém obchodu Tchiba

Inteligentní kabinka v novém obchodu Tchiba

Elektronické cenovky v Tchibu na Zličíně

Elektronické cenovky v Tchibu na Zličíně

Elektronické cenovky v Tchibu na Zličíně

Elektronické cenovky v Tchibu na Zličíně

Kromě nových technologií Tchibo obsadilo do tamní nabídky kávy cold brew, která je k dostání zatím právě jen v Metropoli Zličín. Jedná se o dvacet hodin studenou vodou extrahovanou kávu s méně kofeinem a menší hořkostí. Tchibo ji nabízí i ve verzi latte. 

Smart kiosek pro objednání kávy

Smart kiosek pro objednání kávy

Display zobrazuje, za jak dlouho bude připravena objednávka v bistru Tchiba

Display zobrazuje, za jak dlouho bude připravena objednávka v bistru Tchiba

„Náklady na výstavbu takového typu prodejny jsou o 25 % vyšší než u ostatních prodejen,“ odpověděla na otázku Retailku Eva Kotýnková, mluvčí Tchiba. Další obchod budoucnosti prý zatím v Česku neplánují otevřít. Německé Tchibo v Česku obsadilo všechna krajská města, provozuje tu 39 prodejen. Kromě nich je v tuzemských supermarketech 147 prodejních regálů Tchiba a pop-up store ve Frýdku Místku. Český kávový trh ovládá Tchibo z 50 %. Za loňský rok mělo Tchibo zisk v Česku ve výši 90 milionů Kč, což je o 13 milionů víc než v roce 2014. E-shop firma provozuje od roku 2008, dnes tvoří třetinu jejích tržeb v Česku. 

Skvělé! Patřím mezi lidi, kteří milují nové technologie, a těmto trendům fandím. Je na čase, aby se podobné aktivity rozšířily. Jde o to, že většinou limitem je schopnost jednotlivých technologií komunikovat mezi sebou. Výrobci totiž málo spolupracují a každý se snaží, aby jeho technologie nekomunikovaly s konkurencí a aby zákazníci kupovali vždy co nejvíce od ‚jednoho‘. Problém je ale většinou ten, že každý výrobce má většinou omezenou schopnost být ve všem ‚nejlepší‘, a tak se málokdy stane, že je možné celý komplex služeb ‚koupit‘ pouze od jednoho.
Martin Boček

Mám rád moderní technologie, když jsou nasazovány, aby ulehčily život, a ne aby demonstrovaly jen možnosti technologií. A jak to tak čtu, Tchibo se vydalo správnou cestou. Snad dnešní pětatřicátníci s přemírou hi-tech nebudou mít problém.

Konečně inovace, která stojí za řeč. Těšila jsem se sice, že si mě obrazovka oskenuje, vybere mi vhodnou velikost, barvu a typ oblečení a pak mi čestně poradí, co mi sluší a co ne, ale i tak má Tchibo u mě další výrazné kladné body. Někdy si říkám, jak dlouho bude trvat, než si ani poslední zákazník nedokáže vzpomenout, že do Tchiba se chodívalo pro kávu, ale někomu to prostě odpustíte.
Jana Kubištová (Budvar)

Zajímavá věc, která se v zahraniční už několik let objevovala, myslím, že pro spokojenost zákazníků (například přivolání obsluhy, změna velikosti), i samozřejmě nabídka barev a doplňků dobrá nadstavba ve službách. Chválím přístup.
Monika Hrubalová

Inteligentní kabinky jsou jednoznačnou výhodou! Již několik let slýcháme o podobných inovacích ze zahraničí, a tak je fajn, že se toho konečně někdo chopil na našem trhu. Ještě jsem to nevyzkoušela, a ani v Tchibo prodejnách obvykle oblečení nekupuji, ale tohle by mohl být ten důvod, proč na Zličín zajedu, službu si vyzkouším a třeba i nakoupím. A určitě si u toho dám i latte cold brew, protože jeho popis zní prostě neodolatelně, a to i ve stávající zimě.
Barbora Krásná (Blue Events)