Nákupní rádce Kupi.cz, s nímž vybíráme ze spotřebního koše, spouští Kupimagazín.cz. Ten přináší tipy na slevy. Jeho šéfredaktorkou je Linda Michalčíková, dosavadní event manažerka HP Tronic.

Tchibo uvádí na trh Esperto Caffé, svůj první kávovar na zrnkovou kávu

Kávovar Tchibo Esperto Caffé

Kávovar Tchibo Esperto Caffé

Německý prodejce kávy a spotřebního zboží Tchibo uvedl na český trh svůj první kávovar na zrnkovou kávu. Přístroj Tchibo Esperto Caffé nabízí programovatelnou velikost nápoje od 25 do 250 mililitrů a funkcí Intense umí zvýšit dávkování na šálek až o 2 gramy kávy, tu zpracovává pod tlakem až 19 barů. Má podsvícený dotykový displej a osvětlení šálku, funkci automatického vypínaní a jeho zásobník pojme až 10 porcí kávové sedliny. Běžná cena kávovaru je 8.999 Kč. Při testovacím prodeji loni před Vánocemi Tchibo v Česku prodalo necelou tisícovku nových přístrojů.

Tchibo si letos připomíná 70 let

Německá rodinná firma Tchibo si letos připomíná kulaté výročí od svého založení v roce 1949. Právě před 70 lety založil Max Herz zásilkový obchod s kávou. Herz se záhy spojil s arménským obchodníkem Carlem Tchiling-Hiryanem a spojením prvních slabik jména Tchilling a slova bohne (německy zrnko) vznikl název nové firmy.

Káva byla na konci 40. let minulého století, čtyři roky po válce, speciálním zbožím, luxusním a drahým, a většinou se nakupovala k mimořádným příležitostem. Jako poděkování věrným zákazníkům proto začali majitelé firmy spolu s kávou zasílat drobné dárky ve formě pomůcek do kuchyně – utěrky, chňapky nebo ubrusy, hitem se stala dóza na kávu. Tyto výrobky se staly populárními, zákazníci oceňovali, že při koupi kávy získali něco navíc pro další využití a tím dal Max Herz základ pozdějšímu konceptu prodeje spotřebního zboží.

V roce 1955 se na Caffamacherreihe 10 v Hamburku otevírá první kavárna Tchibo. Připravuje se tu tehdy nejoblíbenější káva Německa - Gold Mocca, vyrobená z odděleně pražených osmi druhů káv, na tehdejším trhu neměla konkurenci. Od ní se sortiment postupně rozšiřoval o další druhy káv. V kavárnách Tchibo přitom zákazníci mohli ochutnat šálek vybrané kávy dřív, než si zakoupili celé balení. Typický způsob odděleného pražení jednotlivých sort káv zůstal zachován od začátků společnosti až do současnosti.

V roce 1965 přebírá vedení společnosti Maxův nejstarší syn Günther, který v roce 1973 rozšiřuje portfolio firmy o spotřební zboží. Jeho nabídka se postupně rozrostla za hranici kuchyňských potřeb. Od 80. let rozběhla firma prodej ve dvoutýdenních cyklech a počínaje rokem 1994 už uváděla na trh 15 nových položek týdně.

Od roku 1985 se Tchibo poprvé objevuje ve velkých provozech obchodů s potravinami s nově vyvinutou koncepcí prodeje. Takzvané depoty jsou malé shop-in-shopy u vybraných partnerů, nabízejí poradenství ohledně kávy a v minulosti byla jejich součástí integrovaná pražička kávy. Pražičky byly v roce 1989 z depotů odstraněny, aby vznikla větší plocha pro spotřební zboží.

V Česku je Tchibo 28 let

V roce 1991 Tchibo vstoupilo na tehdejší československý trh, když převzalo Balírny obchodu Jihlava a z místní a jediné pražené zrnkové kávy se poh jeho vedením stala v roce 1993 Jihlavanka. V roce 2004 se otevírá první kamenný obchod Tchibo v Brně, včetně nabídky spotřebního zboží, a jsou budována první prodejní místa v obchodních řetězcích. V roce 2008 přichází Tchibo v Česku s internetovým obchodem Tchibo.cz.

Největší novodobou inovaci v sortimentu přineslo Tchibo v roce 2017, kdy uvádí na český trh kávovou limonádu Mazagrande. Celý vývoj produktu byl řízen týmech z české pobočky Tchiba. Během roku se rozrůstá o další tři příchutě a expanduje na sousední evropské trhy, kterými jsou Slovensko, Rakousko, Polsko a Maďarsko.

Současná kapitola v příběhu firmy Tchibo se píše pod vedením Maxova třetího syna Michaela, výkonného ředitele společnosti a jednoho ze tří společníků rodinného holdingu Maxinvest, který vlastní 100% podíl v Tchibu a přes 50 % společnosti Beiersdorf. Dnes je Tchibo jedním z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců, disponuje mnohokanálovým distribučním systémem s vlastními obchody a má silné zastoupení v maloobchodě. Svou nabídkou pokrývá více než 75 % všech kategorií spotřebního zboží.