Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Tchibo uvádí na trh Esperto Caffé, svůj první kávovar na zrnkovou kávu

Kávovar Tchibo Esperto Caffé

Kávovar Tchibo Esperto Caffé

Německý prodejce kávy a spotřebního zboží Tchibo uvedl na český trh svůj první kávovar na zrnkovou kávu. Přístroj Tchibo Esperto Caffé nabízí programovatelnou velikost nápoje od 25 do 250 mililitrů a funkcí Intense umí zvýšit dávkování na šálek až o 2 gramy kávy, tu zpracovává pod tlakem až 19 barů. Má podsvícený dotykový displej a osvětlení šálku, funkci automatického vypínaní a jeho zásobník pojme až 10 porcí kávové sedliny. Běžná cena kávovaru je 8.999 Kč. Při testovacím prodeji loni před Vánocemi Tchibo v Česku prodalo necelou tisícovku nových přístrojů.

Tchibo si letos připomíná 70 let

Německá rodinná firma Tchibo si letos připomíná kulaté výročí od svého založení v roce 1949. Právě před 70 lety založil Max Herz zásilkový obchod s kávou. Herz se záhy spojil s arménským obchodníkem Carlem Tchiling-Hiryanem a spojením prvních slabik jména Tchilling a slova bohne (německy zrnko) vznikl název nové firmy.

Káva byla na konci 40. let minulého století, čtyři roky po válce, speciálním zbožím, luxusním a drahým, a většinou se nakupovala k mimořádným příležitostem. Jako poděkování věrným zákazníkům proto začali majitelé firmy spolu s kávou zasílat drobné dárky ve formě pomůcek do kuchyně – utěrky, chňapky nebo ubrusy, hitem se stala dóza na kávu. Tyto výrobky se staly populárními, zákazníci oceňovali, že při koupi kávy získali něco navíc pro další využití a tím dal Max Herz základ pozdějšímu konceptu prodeje spotřebního zboží.

V roce 1955 se na Caffamacherreihe 10 v Hamburku otevírá první kavárna Tchibo. Připravuje se tu tehdy nejoblíbenější káva Německa - Gold Mocca, vyrobená z odděleně pražených osmi druhů káv, na tehdejším trhu neměla konkurenci. Od ní se sortiment postupně rozšiřoval o další druhy káv. V kavárnách Tchibo přitom zákazníci mohli ochutnat šálek vybrané kávy dřív, než si zakoupili celé balení. Typický způsob odděleného pražení jednotlivých sort káv zůstal zachován od začátků společnosti až do současnosti.

V roce 1965 přebírá vedení společnosti Maxův nejstarší syn Günther, který v roce 1973 rozšiřuje portfolio firmy o spotřební zboží. Jeho nabídka se postupně rozrostla za hranici kuchyňských potřeb. Od 80. let rozběhla firma prodej ve dvoutýdenních cyklech a počínaje rokem 1994 už uváděla na trh 15 nových položek týdně.

Od roku 1985 se Tchibo poprvé objevuje ve velkých provozech obchodů s potravinami s nově vyvinutou koncepcí prodeje. Takzvané depoty jsou malé shop-in-shopy u vybraných partnerů, nabízejí poradenství ohledně kávy a v minulosti byla jejich součástí integrovaná pražička kávy. Pražičky byly v roce 1989 z depotů odstraněny, aby vznikla větší plocha pro spotřební zboží.

V Česku je Tchibo 28 let

V roce 1991 Tchibo vstoupilo na tehdejší československý trh, když převzalo Balírny obchodu Jihlava a z místní a jediné pražené zrnkové kávy se poh jeho vedením stala v roce 1993 Jihlavanka. V roce 2004 se otevírá první kamenný obchod Tchibo v Brně, včetně nabídky spotřebního zboží, a jsou budována první prodejní místa v obchodních řetězcích. V roce 2008 přichází Tchibo v Česku s internetovým obchodem Tchibo.cz.

Největší novodobou inovaci v sortimentu přineslo Tchibo v roce 2017, kdy uvádí na český trh kávovou limonádu Mazagrande. Celý vývoj produktu byl řízen týmech z české pobočky Tchiba. Během roku se rozrůstá o další tři příchutě a expanduje na sousední evropské trhy, kterými jsou Slovensko, Rakousko, Polsko a Maďarsko.

Současná kapitola v příběhu firmy Tchibo se píše pod vedením Maxova třetího syna Michaela, výkonného ředitele společnosti a jednoho ze tří společníků rodinného holdingu Maxinvest, který vlastní 100% podíl v Tchibu a přes 50 % společnosti Beiersdorf. Dnes je Tchibo jedním z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců, disponuje mnohokanálovým distribučním systémem s vlastními obchody a má silné zastoupení v maloobchodě. Svou nabídkou pokrývá více než 75 % všech kategorií spotřebního zboží.