Německý výrobce čajů Teekanne příchází na český trh se novinkou, čajem Desire s příchutí třešní a čokolády. Limitovanou ovocnou řadu uvádí Teekanne na trh už třetím rokem, první rok to byla Love s příchutí granátového jablka, poté Passion s příchutí ovoce passion fruit. Čaje se prodávají v klasické distribuční síti, doporučená maloobchodní cena je 54,90 Kč. Podle Kateřiny Staníkové, marketingové manažerky Teekanne, se však jejich limitované edice nabízejí hlavně v akcích za cenu kolem 43 Kč.
„Dva roky uvádíme limitovanou edici, protože chceme být na trhu vnímaní jako inovativní firma. Ovocné čaje mají největší podíl v našem portfoliu, je to přes 50 % prodejů, následují léčivé čaje,“ uvedla pro Retailek Staníková. Ovocných čajů má firma v portfoliu 21, léčivých pak 10. Cílovou skupinou jsou podle Staníkové ženy, jelikož právě ony jsou největšími konzumentkami ovocných čajů.
Na příští rok netradiční příchuť
Největší obraty Teekanne tvoří domovské Německo, pak Rakousko, třetí místo patří Česku, následuje Slovensko a Polsko. Anglické názvy limitované edice čajů zvolila firma právě kvůli mezinárodnímu působení. Na příští rok podle Staníkové firma nechce jít do výroby dalších čistě ovocných příchutí čajů. „Pustíme do netradičních chutí, něco ve stylu kurkuma, ale zatím nemohu být konkrétní,“ dodala marketingová manažerka Teekanne.
Limitovaná edice je v podstatě jen marketingové označení. „První řada Love se setkala s takovým úspěchem, že jsme ji zařadili do prodeje natrvalo a z obalů odstranili nápis Limitovaná edice, ke stejnému úkonu teď dojde i k loňské variantě Passion. I pro letošní řadu není určená doba prodeje, uvidíme, zda se osvědčí a zařadíme jí natrvalo,“ vysvětluje Staníková. Novou příchuť Teekanne promuje pomocí televizního spotu a na sociálních sítích.