Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Telefónice meziročně klesl zisk skoro o polovinu, mobilních zákazníků má 4,9 milionu

Počet mobilních zákazníků rostl o půl procenta. Počet předplatitelů O2 TV stagnuje.

Telekomunikační společnost Telefónica Czech Republic vykázala za tři čtvrtletí čistý zisk 5,8 miliardy Kč, což je v porovnání s loňskem pokles o 44 %. Velký propad způsobila loňská účetní operace, kdy firma zrušila ztrátu ze snížení hodnoty aktiv. V očištěné podobě byl pokles 11 %.

Konsolidované výnosy klesly o 6 % na 38,98 miliardy Kč.

„Jsem rád, že v souladu s naším očekáváním se finanční výsledky ve třetím čtvrtletí zlepšily. Za tímto zlepšením stojí pokračující růst zákazníků v klíčových oblastech, díky němuž jsme překonali růst trhu,“ uvedl místopředseda představenstva a ředitel pro finance Jesús Pérez de Uriguen.

Počet mobilních zákazníků stoupl o půl procenta na 4,88 milionu, z toho o 6 % na 3 miliony stoupl počet uživatelů smluvních služeb.

Celkové výnosy z podnikání v mobilním segmentu klesly meziročně o 8,9 % na 19,55 miliardy Kč. Ve třetím čtvrtletí se díky lepšímu vývoji ve spotřebě rezidentních klientů pokles zpomalil na 7 %.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka poklesl o 9 % na 426 Kč.

Počet pevných linek klesl o pět procent na 1,6 milionu a proti předchozím letům se zpomalil. Počet přípojek xDSL se zvýšil o desetinu na 854 tisíc. Počet zákazníků O2 TV stagnoval na 131 tisících domácností.

Firma investovala především do rozšiřování pokrytí a zvýšení kapacity mobilní 3G sítě a fixní sítě vysokorychlostního internetu.