Na vysokoškoláky a absolventy cílí 3. ročník akce Nakafe, jež proběhne 25. dubna v Praze, Brně a Frýdku-Místku. Šestnáct členů Asociace komunikačních agentur (AKA) otevře brány zájemcům v rámci akce, již loni navštívilo 500 zájemců o práci v komunikaci. Vstup je grátis, lze přijít od 17 či od 19 hodin. „Počet návštěvníků z loňska překonáme,“ předpokládá Marek Hlavica, výkonný šéf AKA.

„Telenovela jako reklama na Philips je vtipná“

Reklamní katy oslovil nápad Bubble pro Philips, zaujala je i kampaň s Tátomanem a Mléčňákem od Boomerangu. Naopak vlastní tvorba Autocentra Lukáš nezabodovala.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 14. týden 2018

  1. Bubble: Úsměvy našich životů (46 %) 
    značka: Philips Sonicare, klient: Philips
  2. Boomerang Communication: Tátoman vs. doktor Mléčňák (43 %)
    značka, klient: Pojišťovna České spořitelny
  3. McCann: Jsem svá a jsem s tím v pohodě (36 %)
    značka, klient: Baťa
  4. Loosers: Hravě spolu (32 %)
    značka, klient: Friskies
  5. Duo Jamaha – Škoda Auto (20 %)
    značka, klient: Autocentrum Lukáš 

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Philips uvádí krátkou telenovelu (46 %)

K letošnímu Světovému dni ústního zdraví uvedl Philips Sonicare a obsahová agentura Bubble na sociálních sítích „nejkratší telenovelu na světě“. Skládá se ze tří dvouminutových videí, ve kterých tvůrci divákům ukazují, jak se správně starat o zuby a dásně. Délka jednoho dílu je stanovena záměrně – dvě minuty je odborníky nejčastěji doporučovaná doba čištění zubů.

Telenovela se odehrává v městečku Dientes de Sonicaro, kde jsou lidé blázni do ústní hygieny a zuby a krásné úsměvy v něm prakticky uctívají. Videa jsou k vidění na Facebooku a Instagramu Philipsu. Zobrazují se ovšem jen cíleně přes mobilní zařízení. Telenovela je součástí kampaně na novinku v portfoliu Philipsu, zubní kartáček Sonicare DiamondClean Smart. Bubble pro Philips bude během kampaně připravovat na sociálních sítích také edukativní posty a soutěže o nový zubní kartáček.

Vnitřně pláču, protože velmi podobný koncept jsme před časem skoro prodali jednomu z našich klientů. Zároveň se ale raduju, protože tahle kampaň se fakt povedla – líbí se mi po vizuální stránce, a navíc je vtipná. Bravo!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jsem se fakt posmál. Škoda jen, že reklama je mnohem zábavnější než produkt samotný.
Pavel Jechort

Zuby, pohroma huby je nejlepší reklamní kampaň na péči o zuby. Úsměvy našich životů se mnou nic nedělají.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tolik práce – a proč vlastně?
Vilém Rubeš

2. Pojišťovna pokračuje s Tátou hrdinou (43 %)

Pojišťovna České spořitelny spustila marketingovou kampaň na Flexi životní pojištění. Její součástí je nový televizní spot, ve kterém pomocí konceptu Táta je hrdina ukazuje dětské vnímání rodičů. Kampaň zároveň komunikuje konkrétní produktový benefit – výplatu dvojnásobku při vážné nemoci způsobené klíštětem. Nadlinková kampaň poběží od 3. dubna až do 27. května 2018 v televizi a na internetu. Doplní ji PR nástroje v tisku a on-line médiích. Koncept i exekuci kampaně připravila Pojišťovna České spořitelny ve spolupráci s agenturou Boomerang Communication.

„Nový televizní spot Tátoman vs. doktor Mléčňák je pojatý formou domácího videa. Kluk obsadil do svého filmu nepřemožitelného tátu a jako zápornou postavu (doktora Mléčňáka) tříletou sestru. Koncept ‚Táta je hrdina‘ se nám loni osvědčil, takže i tentokrát může táta v očích syna zvládnout cokoliv. A pokud ne, je tu Flexi – pro jistotu. Novou exekuci s minulým televizním spotem spojuje i použití perspektivy,“ uvedla ke kampani Světla Košková, vedoucí oddělení marketingu a PR Pojišťovny České spořitelny.

Líbí se mi, že tvůrci elegantně a hravě navázali na předchozí koncept. A dítě v kostýmu klíštěte je vysloveně roztomilé!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Doktor Mléčňák to v mé hlavě hned na začátku zahnul k Madetě. Sorry.
Pavel Jechort

Ježiš, to je super! Doktor Mléčňák mě baví. Za mě s jistotou nejlepší spořitelna ever (a to jsem jich pár točil).
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Tak malý děti, aby se jim tohle líbilo, snad ani nejsou. Pochopil jsem z toho leda, že k pojištění dostanu kousanec klíštětem, ale to asi message nebyla.
Vilém Rubeš

3. Baťa představil jarní kolekci (36 %)

Prodejce obuvi Baťa představil 11. března nový image spot a komunikuje jarní kolekci 2018. Poběží v televizi Nova, online (Facebook, YouTube, Stream, Nova.cz) a objeví se i ve výlohách hlavních obchodů Baťa. Kampaň navazuje na stávající koncept reklamní komunikace z loňského roku. Ve spotech tématizuje rozdílné typy lidi v různých situacích, a tím reflektuje odlišnost a jedinečnost každého.

Novinkou oproti loňsku je přesun příběhu do exteriéru a dokumentární styl natáčení. Pod kampaní je podepsaná agentura McCannn. Produkci zajistila společnost 68 pictures. Nákup online médií zaštiťuje Adexpress a nákup televize agentura Blue 449. 

„Jsem jiná, jsem svá.“ Těžko v reklamním prostoru pohledat prázdnější větu. Bohužel klišé se tu odehrává i na vizuální úrovni. Mé současné vnímání značky Baťa – nevýrazná, průměrná, nudná. Sorry.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jsem jiná v botách od Baťy? Fíha, tenhle fór mě ještě nenapadl.
Pavel Jechort

Vypadá to, že jsou okolo nás všichni sví a jiní. Dost nudnej svět od Bati. Ale i od ostatních značek.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Kdyby spot nebyl obrandovaný, nepoznám, zda promuje boty nebo oblečení. Řemeslně jinak v pohodě.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Jsem svá, jsem jiná, takže nosím boty. A umím chodit. Dobře, aspoň je to jakž takž řemeslně udělaný…
Vilém Rubeš

4. Friskies a lidsko-zvířecí přátelství (32 %)

Agentura Loosers loni vyhrála tendr na přípravu kampaně pro značku Friskies pro evropský trh. V Česku kampaň uvádí sérii šesti online videí, která v podobě seriálu komunikují řadu produktů. Agentura připravila i další verze videí specifické pro ostatní trhy. Loosers v Nestlé pracuje kromě Friskies také pro Margot, Purina ProPlan a dlouhodobě se podílí na komunikaci spektra produktů značky Nescafé.

Děti a zvířátka – může se vůbec něco pokazit? Nemůže!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Dají se tyhle prefabrikované reklamy, ke kterým jen přilepíte jakýkoliv packshot, někde objednat?
Pavel Jechort

Myslím, že alespoň malý pokus o humor tomuhle dílu pomohl umlčet potenciální hatery, jako jsem kupříkladu já.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Kapsičky nezarezonovaly, omlouvám se.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Děťátko a štěňátko a zašišlat! To bych byl radši tím pověstným pianistou v bordelu, než tohle dělat.
Vilém Rubeš

5. Autocentrum oslovilo Duo Jamaha (20 %)

Autorizovaný prodejce vozů Škoda Autocentrum Lukáš z Valašského Meziříčí angažoval v novém videu hudební Duo Jamaha. Sází v něm na virální potenciál. 

Zatímco britská Škoda do kampaně angažovala zpěvačku Palomu Faith, Češi zvolili Duo Jamaha. Možná proto jsem nebyla schopna video dokoukat do konce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Na vlastní tvorbu fajn. Značka jako Škoda unese i značku Jamaha. Co by za takový zásah jiní dali.
Pavel Jechort

Na vlastní tvorbu fajn. Značka jako Škoda unese i značku Jamaha. Co by za takový zásah jiní dali.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Kliknul jsem do víru akce a ustál pět vteřin. Následky si ponesu do konce života, děkuji.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Škodovka to přežije. A na tu vostudu se časem zapomene.
Vilém Rubeš

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.