Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Teleshopping má skončit, reklama zůstat jen na ČT2 a ČT4. Poslanci schválili nový zákon o ČT

Ministr kultury Besser, který na vznik zákona dohlížel, mluví o „vrcholně kompromisním“ řešení.

Česká televize bude moci vysílat reklamu pouze na kanálech ČT2 a ČT4, reklama tak zmizí z ČT1 a zpravodajského kanálu ČT24. Na všech čtyřech veřejnoprávních kanálech má dále skončit teleshopping a na webu ČT veškerá reklama.

Určuje to novela mediálních zákonů včetně toho o České televizi, kterou dnes večer schválila Poslanecká sněmovna. Pro novelu hlasovali poslanci vládní ODS, TOP 09 a Věcí veřejných, nezařazený Jaroslav Škárka a tři poslanci ČSSD.

Podle slov obchodního ředitele ČT Roberta Kvapila tím instituce přijde o zhruba 100 milionů Kč ročně z teleshoppingu a 80 milionů ze sponzoringu.

Z klasické reklamy ČT loni získala 381 milionů Kč, letos plánuje 480 milionů. O výnosech z reklamy ČT rozhodovala vláda, ČT z nich mimo jiné musela odvádět 150 milionů Kč ročně do fondu kinematografie. To už od konce roku nebude muset.

Fond místo ČT budou plnit komerční televize Nova, Prima a Barrandov, podle zákona každá 2 % čistých výnosů z reklamy. Nova tvrdí, že to dá dohromady minimálně zmíněných 150 milionů ročně.

Výnosy z reklamy na ČT2 půjdou Státnímu fondu kultury, peníze z reklamy na ČT4 budou sloužit výrobě sportovních pořadů.

Ministr kultury Jiří Besser (TOP 09), jehož resort finální znění novely vypracoval, to ve zpravodajství ČT označil za „vrcholně kompromisní“ řešení, „neubližující české kultuře“.

Původně senátní novela zákona o České televizi předpokládala, že reklama bude v ČT zachována kvůli financování fondu kultury a Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie.

Proti se ale postavily obě největší české komerční televize, Nova a Prima, až Besserovo ministerstvo a pozměňovací návrhy přednesené poslancem ODS Walterem Bartošem vysoustružily novelu do nynější podoby.

Novelu nyní posoudí Senát.