Televize Metropol zvýhodňuje před volbami Kožušníka z ODS, kritizuje rada

Edvard Kožušník se nechal zvěčnit jako špičkový televizní moderátor. Foto: TV Metropol

Edvard Kožušník se loni nechal zvěčnit jako špičkový televizní moderátor. Foto: TV Metropol

Rada pro vysílání kritizuje televizi Metropol mediálního domu Mladá fronta podnikatele Františka Savova, že před volbami zvýhodňuje europoslance Edvarda Kožušníka, který stanici od loňského května dodává svůj pravidelný, letos v květnu obnovený pořad Evropa z metropole. Kožušník znovu kandiduje do Evropského parlamentu, od 25. července do 5. září v rámci kampaně běhal po republice, a to podle radních nejde dohromady s moderováním.

Regulátor napadá vysílání pořadu ve dnech 15., 16., 17., 18., 19. a 21. července vpodvečer, neboť „účinkováním moderátora Edvarda Kožušníka, který je představitelem politické strany ODS, v pravidelně vysílaném pořadu Evropa z metropole, může být v celku vysílaného programu zvýhodňována politická strana, kterou reprezentuje“.

„Tato skutečnost je navíc nadstandardně zdůrazňována opakovaným uvedením odkazu na webové stránky, které mají za úkol představit a zviditelnit moderátora-politika Edvarda Kožušníka jako představitele určitého politického směru a které jsou propagací jeho politických aktivit,“ uvádí rada.

„Pravidelným zařazováním tohoto pořadu do vysílání programu Metropol TV tak provozovatel poskytl prostor k propagaci představiteli určité politické strany, čímž je tato strana pravidelně, trvale a jednostranně zvýhodňována oproti ostatním politickým stranám a hnutím,“ usnesli se radní pro vysílání na schůzi tento týden.

S televizí Metropol proto rada zahájila správní řízení. „Vysílání pořadu jsme na přelomu srpna a září přerušili. Pan Kožušník připravuje nový koncept s novým názvem, není ale jisté, zda ho do vysílání zařadíme,“ sdělila Médiáři výkonná a programová ředitelka Metropolu Kateřina Černá.

Mladá fronta Kožušníkův pořad tým Černé zdědila po managementu předchozího majitele Metropolu. Europoslanec pořad dodával na klíč, televize za něj nic neplatila. Propagaci pořadu směrem k médiím zajišťovala do letošního července Dana Jaklová, bývalá šéfka Rady Českého rozhlasu.