Stále nejsledovanější televize na tuzemském trhu slaďuje svou programovou a obchodní politiku. Letos svůj program zaměřovala na cílovou skupinu diváků 15+ a reklamu prodávala na skupinu 15-54 let, v roce 2013 se vrací k předchozímu modelu, tedy programování i prodej reklamy na skupinu 15-54. Sdělili to zástupci Novy.
„S ohledem na to, že skupina Nova dlouhodobě připravuje program na cílovou skupinu 15-54 a v letošním roce se nám podařilo významně posílit afinitu právě k této bonitní cílové skupině, která zahrnuje drtivou většinu cílových skupin zadavatelů reklamy, sjednocujeme obchodní a programovou cílovou skupinu a v roce 2013 budeme prodávat GRPs primárně v cílové skupině 15-54,“ oznámila Nova.
Zároveň s tím mění přístup k rozložení reklamy. V hlavním vysílacím čase - od 18 do 23 hodin - vymezuje nový úsek, tzv. super primetime, čas od 19.30 do 21.30, který je nejsledovanějším v rámci dne. V tomto čase by reklamní bloky měly být kratší, ale inzerenti za ně budou platit víc. „V rámci super primetime významně omezíme prostor pro reklamu, čímž vycházíme vstříc našemu divákovi, který je reklamou přesycen,“ prohlašuje vedení Novy.
Zatím přitom není jasné, zda reklama na Nově celkově zdraží, či zlevní. „Plánujeme maximalizovat výnosy při optimálním a efektivním využití našich produktů a inventory. Nabídneme širší paletu produktů a v některých případech necháme trh, aby sám rozhodl o ceně,“ uvádí.
Vedle toho se Nova bude snažit vytěžit reklamní prostor mimo večerních 18 až 23 hodin, tedy v tzv. off primetime. Aby inzerentům dodala dostatečně velké a pestré publikum, slibuje Nova vedle hlavního kanálu, filmové Cinemy, mužského Fandy a dvou placených - teenagerské hudební MTV a Novy Sport - spustit další stanice.
„V roce 2013 zvýšíme produkci GRPs, zaměříme se i na off primetime. Připravujeme spuštění nových televizních kanálů, které zvýší náš reach, přičemž budou komplementární k našemu současnému portfoliu kanálů - dojde k dalšímu zvýšení afinit,“ věří Nova.
Generální ředitel Novy Jan Andruško přitom dnes na konferenci Forum Media mluvil o tom, že nový kanál nebude jen jeden, ale bude jich víc. „Budeme chtít pokrýt všechny oblasti, které klienty zajímají,“ podotkl. Primárně mají vznikat volně vysílající kanály, ale Andruško uvedl, že „placené kanály jsou také připravené“. Názvy, zaměření chystaných tematických stanic ani datum jejich startu neuvedl.
Jediné konkrétní plány zazněly pouze v případě mužského kanálu Fanda: „Pokrytí a penetrace Fandy roste v přímé souvislosti s rozvojem multiplexu 4. Plánujeme reálné pokrytí Fandy zdvojnásobit, aby byl na konci roku 2013 v 80 % domácností.“