Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Televize Nova loni o 7 % vyšší tržby, vrátila se nad úroveň roku 2007. Zisk zvýšila o 14 %

Po dvou nejhorších letech za dobu, kdy CME v Česku působí, zažila tato bermudská televizní společnost loni mírné zlepšení. Její nejcennější stanice, tuzemská televize Nova meziročně zvýšila tržby o 7 % a zisk o 14 %.

Utržila 286 milionů dolarů (v přepočtu zhruba 5,7 miliardy Kč, podle kurzu z konce roku, podle aktuálního zhruba 5,4 miliardy Kč), provozní zisk OIBDA činil 140 milionů dolarů (2,8, respektive 2,7 miliardy Kč).

Česká Nova zůstává nejcennější součástí televizní skupiny, která má stanice a weby v šesti zemích střední a východní Evropy – má totiž nejvyšší tržby a její zisk je vyšší než všech ostatních divizí dohromady.

Loni si CME oproti roku 2010 polepšila ve všech svých divizích, co do tržeb i zisku. Prezident a generální ředitel CME Adrian Sarbu uvedl, že firma v loňském roce rostla rychleji než reklamní trhy. “Udrželi jsme vedoucí postavení na všech našich trzích a snížili srovnatelné náklady. V roce 2012 se zaměříme na snižování zadlužení, udržení naší vedoucí pozice a posílení nových zdrojů výnosu,” dodal.

CME celkově loni roce zvýšila tržby meziročně o 17 % na 865 milionu dolarů (v přepočtu asi 16 miliard Kč), prohloubila ale čistou ztrátu z běžné činnosti o 54 % na 180 milionu dolarů (zhruba 3,4 miliardy Kč). CME to dnes oznámila v tiskové zprávě.

“Negativní světlo na výsledky hází odpis ve výši téměř 70 milionů dolarů, související převážně s operacemi společnosti v Bulharsku. Odpis totiž naznačuje, že společnosti se daří v Bulharsku hůře, než čekala před dvěma lety, když nakupovala aktiva v Bulharsku,” podotkl analytik Tomáš Tomčány z Patria Finance.

Akcie CME se obchodují na americkém trhu Nasdaq a na pražské burze.

Firmu, která už před dvěma lety vyhlásila vedle televize orientaci na výrobu pořadů a internet, nadále živí převážně televize. Televizní vysílání ji přináší zhruba 80 % tržeb, produkce pořadů necelou pětinu, divize nových médií pak ani ne dvě procenta – přičemž jako jediná v CME byla loni ztrátová.