V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Televize Nova se v létě víc zaměří na malé a střední zadavatele reklamy

Snižující se cena vysílacího času a vzrůstající konzumace internetového obsahu přivádí k reklamě ve formě videa menší firmy, pro něž byla dosud taková propagace na televizní obrazovce příliš drahá. „V rámci prodeje televizní a internetové reklamy zacílíme letos v létě výrazněji na malé a střední zadavatele,“ uvedl obchodní ředitel Novy Jan Vlček.

Nadcházející velkou akcí, kdy menší klienty nalákat, je ze strany Novy intenzivní uvedení reality show Farma letos v létě. Farma půjde pětkrát týdně v hlavním vysílacím čase.

Televize jdou malým firmám naproti také z důvodu, že množství peněz investovaných do reklamy ze strany korporací klesá, v rámci šetření v krizi. Komerční stanice navíc nezvládly přetáhnout rozpočty, o které loni přišla Česká televize zákonem o zákazu reklamy na ČT1 a ČT24.

Taková situace malým a středním podnikům vyhovuje, neboť vysílací čas zvládnou získat levněji. V případě spotů pak často využívají videobank, tedy předtočených klipů. Propagují se tak v podstatě ilustračními záběry, nikoli spoty s původní myšlenkou i realizací, které stojí řádově víc.

„V současnosti tvoří dvě třetiny našich klientů středně velké firmy, pro které televizní spoty navrhujeme i vyrábíme,“ uvedl Petr Mikulášek, kreativní ředitel Blissmotion, nově vzniklé divize fotobanky Isifa, jednoho ze spolupracujících subjektů Novy.

Prefabrikovaný spot si už nechaly natočit značky Nestlé, Mizuno, Intact, Vysoká škola obchodní v Praze či e-shop Elnino.cz.

Upraveny nepřesné původní informace od agentury Faama