V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Televize Nova žádá o licenci na nový kanál pro muže

Rodina televize Nova se nejpozději do roka rozroste o čtvrtý tematický kanál, celkově pátý.

Lídr tuzemského televizního trhu udělal první krok ke spuštění své dlouho avizované další stanice. Komerční televize Nova zaslala radě pro vysílání žádost o vydání licence na program, který pracovně nazývá Kanál 5.

Jak Médiáři řekla předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová, Nova chce pro „Kanál 5“ licenci k šíření signálu prostřednictvím pozemního digitálního vysílání v systému DVB-T i k šíření prostřednictvím kabelových sítí.

Podle informací Médiáře jde o kanál, jehož program má být zaměřen převážně na mužské publikum. Skutečný název bude jiný, v linii názvů stávajících kanálů. Nova už kromě hlavního kanálu vysílá programy Nova Cinema, Nova Sport a místní mutaci hudební MTV.

Příští úterý přijdou zástupci Novy na schůzi rady pro vysílání, v jejímž průběhu se budou licenční podmínky pro nový kanál upřesňovat a „vůbec není vyloučeno, že si může změnit název“ i jiné věci, jak podotkla předsedkyně Kalistová.

„Bude určitě pod značkou Nova,“ potvrdil generální ředitel televize Nova Jan Andruško už v červenci v rozhovoru pro týdeník Euro.

Do multiplexu 3?

Kanály Nova a Nova Cinema vysílají v pozemních digitálních sítích - konkrétně v multiplexu 2, s Primou, Primou Cool a TV Barrandov -, měla by do nich jít i chystaná stanice pro muže.

„Třeba v multiplexu 3 místa jsou,“ podotkl Andruško k digitální síti, v níž nyní vysílá Prima Love, zaměřená na ženy, nově pražská Metropol TV a chystá se tam i hudební TV Óčko.

Pokud Nova licenci dostane, má ze zákona 360 dní na to, odstartovat vysílání.

„Reklamní peníze, o které přijde ČT, se hodí“

Může to být dřív. Ředitel Andruško v rozhovoru pro Euro řekl, že rozhodnutí spustit další kanál závisí na kondici reklamního trhu před podzimem, nejsilnější sezónou roku.

„Musíme si hlavně zhodnotit, co očekáváme od podzimu, zda bude na trhu poptávka po dodatečném množství reklamního prostoru. Ten jsme pak schopni dodat právě i prostřednictvím nového kanálu,“ uvedl Andruško.

Nova podle něj chystá do budoucna víc nových kanálů než jeden, a počítá pro ně s reklamními penězi, které by se měly na trhu objevit po odebrání reklamy veřejnoprávní ČT1 a ČT4 (na nich vysílání reklamy zřejmě skončí letos v listopadu).

„Nové kanály máme připravené a peníze, které se na trh uvolní ukončením reklamy na ČT, se hodit budou,“ potvrdil pro Euro ředitel Novy.