
Bývalý generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Foto: Linda Matásková
Na českém televizním trhu budou nadále jen jediná data o sledovanosti, od výzkumné firmy Mediaresearch. Sdružení pro měření sledovanosti, založené letos nejsledovanější televizí Nova a největší mediální agenturou Médea, oznámilo, že se rozhodlo „pozastavit“ projekt druhého měření, které mu měla zajišťovat agentura Nielsen.
Stalo se tak přitom na žádost Novy, která vznik nového měření iniciovala, protože byla nespokojena s průběhem tendru, na jehož konci bylo prodloužení kontraktu pro Mediaresearch do roku 2017. Krok, který znejistil trh, udělalo předchozí vedení Novy, tedy tehdejší prezident CME Adrian Sarbu a generální ředitel Jan Andruško, ani jeden už ve funkcích nejsou, a jejich nástupce Christoph Mainusch, současný šéf Novy, nyní oznámil úmysl vrátit se k původní měně, datům, které jsou na českém trhu od roku 1997.
„Na trhu by měla existovat jen jedna společná měna. Abychom zajistili kontinuitu v dodávání dat o televizní sledovanosti, skupina Nova bude pokračovat v práci s daty od společnosti Mediaresearch, jako je tomu v současnosti,“ komentovala to Nova.
„Po zhodnocení situace na českém mediálním trhu, který nebyl druhému projektu měření sledovanosti nakloněn, se na žádost televize Nova rozhodlo vedení SPMS projekt pozastavit,“ oznámilo sdružení. „Existence pouze jednoho měření televizní sledovanosti přispěje ke zpřehlednění situace na českém mediálním trhu.“

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
