Televize Nova zdražila reklamu novým zákazníkům ve svém hlavním vysílacím čase označovaném jako super prime-time, tedy od 19.30 do 21.30. Koeficient pro nově nasmlouvané kampaně zvýšila z předchozích 1,35 na 1,5. Vyplývá to z obchodního sdělení, které dnes odeslala klientům. Hlavním cílem je podle televize zaručit zákazníkům exkluzivitu, která vedle vyššího zásahu přinese i lepší zapamatovatelnost odvysílané inzerce.
Změny se netýkají klientů s již uzavřenými dlouhodobými kontrakty. „Naším cílem je udržení výsadního postavení inzerentů, kteří s námi uzavřeli dlouhodobé kontrakty s přednostním právem alokace do super prime-time,“ uvedl obchodní tým Novy.
Pro příští rok televize zatím výpočet neupravila, ale „adekvátní“ navýšení koeficientu již předpokládá - přijde v momentě, kdy bude vyprodána část kapacity nejsledovanějšího vysílacího času.
Server Mediaguru.cz dnes v této souvislosti upozornil na to, že Nova v případě měsíčního obchodování až do odvolání ruší povinnost rozdělovat inzerci do hlavního vysílacího času a mimo něj.
Nova zavedla pásmo super prime-time v letošním roce jako součást nové obchodní politiky, která mimo jiné přinesla výraznější růst cen. Řada klientů poté v reakci na tyto změny přestala na Nově inzerovat. Návrat postupně oznámili velcí zadavatelé jako Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj a další podle vyjádření televize z počátku měsíce jsou v jednání.
Komerční televize na podzim čeká klíčová bitva o diváky i zadavatele inzerce. Televize Nova si chce udržet pozici nejsledovanější televize. Konkurenční Prima plánuje nastartovat růst sledovanosti, i v této souvislosti původně zamýšlené podzimní zdražení reklamy zatím odložila na začátek příštího roku.