V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Televize Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase

  • ČTK
  • 26. 08. 2013 15:40

Televize Nova zdražila reklamu novým zákazníkům ve svém hlavním vysílacím čase označovaném jako super prime-time, tedy od 19.30 do 21.30. Koeficient pro nově nasmlouvané kampaně zvýšila z předchozích 1,35 na 1,5. Vyplývá to z obchodního sdělení, které dnes odeslala klientům. Hlavním cílem je podle televize zaručit zákazníkům exkluzivitu, která vedle vyššího zásahu přinese i lepší zapamatovatelnost odvysílané inzerce.

Změny se netýkají klientů s již uzavřenými dlouhodobými kontrakty. „Naším cílem je udržení výsadního postavení inzerentů, kteří s námi uzavřeli dlouhodobé kontrakty s přednostním právem alokace do super prime-time,“ uvedl obchodní tým Novy.

Pro příští rok televize zatím výpočet neupravila, ale „adekvátní“ navýšení koeficientu již předpokládá - přijde v momentě, kdy bude vyprodána část kapacity nejsledovanějšího vysílacího času.

Server Mediaguru.cz dnes v této souvislosti upozornil na to, že Nova v případě měsíčního obchodování až do odvolání ruší povinnost rozdělovat inzerci do hlavního vysílacího času a mimo něj.

Nova zavedla pásmo super prime-time v letošním roce jako součást nové obchodní politiky, která mimo jiné přinesla výraznější růst cen. Řada klientů poté v reakci na tyto změny přestala na Nově inzerovat. Návrat postupně oznámili velcí zadavatelé jako Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj a další podle vyjádření televize z počátku měsíce jsou v jednání.

Komerční televize na podzim čeká klíčová bitva o diváky i zadavatele inzerce. Televize Nova si chce udržet pozici nejsledovanější televize. Konkurenční Prima plánuje nastartovat růst sledovanosti, i v této souvislosti původně zamýšlené podzimní zdražení reklamy zatím odložila na začátek příštího roku.