V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Televize Prima k plánu na další měření sledovanosti: krok Novy nás dopředu neposune

Ani televize Prima nevítá plán konkurenční Novy spustit na tuzemském trhu další měření sledovanosti, vedle stávajícího, z něhož televize a mediální agentury dostávají data od roku 1997. K vytvoření další televizní organizace a snahám o nová data se už dnes rezervovaně vyjádřil šéf České televize.

Reakci České televize a Primy si Médiář.cz vyžádal poté, co nejsledovanější tuzemská televize Nova a přední mediální agentura Médea oznámily, že vedle letité Asociace televizních organizací založily Sdružení pro měření sledovanosti a prostřednictvím inzerátů v MF Dnes a Týdnu odstartovaly propagaci tendru na druhé elektronické měření televizní sledovanosti.

„Projekt elektronického měření, který zadává Asociace televizních organizací, je již patnáct let pro trh díky svým parametrům, kvalitě, jednotnosti a kredibilitě jednoznačně stabilizujícím prvkem. Krok CET 21 nevnímáme jako něco, co by nás všechny posunulo kupředu, spíše naopak,“ sdělil Médiáři ředitel výzkumu Primy Roman Mrázek.

Neřekl přitom, zda se Prima zapojí nebo by odebírala případná nová data.

„O založení uvedeného sdružení a vypsání tendru byla Asociace televizních organizací a její členové informováni pouze prostřednictvím médií. V současné době tedy sbíráme a zpracováváme další informace - v okamžiku, kdy nebo pokud budeme mít dostatek podkladů, budeme moci kvalifikovaně komentovat situaci,“ sdělil Mrázek.